י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

לייבל'ה מציג: הסיפורים שעשו את השבוע

והשבוע בלייבל'ה: הבכירים מספרא שסוגרים 'דילים' בספסל בגינה. הקומיקאי שלא מוותר על מעדני היהדות הירושלמים. המשב"ק שהביא פירות לט"ו בשבט מ...תאילנד. ומיהו חבר הכנסת שרץ ברחובות צרפת כדי להספיק תפילה?

לייבל'ה מציג: הסיפורים שעשו את השבוע
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים



יום הולדת לכנסת

שבוע לא קל עבר על לייבל'ה, שבוע של התרוצצויות בין 'טישים' של האדמו"רים ואכילת פירות שנשתבחה בהם טורקיה או קפריסין. אך מנהג הוא מנהג, ומה הוא כאב בטן קל לעומת ריבת אתרוגים של חסידות כזו? או תפוח רקוח בסוכר של חסידות אחרת?

לצד חצרות חסידים שהקפידו על פירות מארץ ישראל בדווקא ולצד פירות מתאילנד שהביא המשב"ק של האדמו"ר מ'מעזיבוז' שחזר ממסע הקודש היישר ל'טיש' שערך הרבי במוצאי ראש השנה לאילנות.
ראשית לייבל'ה משלב בין הכנסת שיום ההולדת שלה חל בט"ו בשבט, לבין המנהג הידוע לאכול פירות- מי שהסתפק בפירות ארץ ישראל הוא מרדכי בבציק, לייבל'ה חושף את בבציק נכנס ל'משיח' בגאולה, ורוכש פיצוחים כאחד האדם.





יו"ר אגודת הסטודנטים, עקיבא חופי. נצפה השבוע בשיחה ערה עם יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה. חופי משמש במקביל גם כיועץ החקיקה של ח"כ מיכאל מלכיאלי. השיחה התחילה מעישון סיגריה במרפסת הכנסת ונמשכה אל תוך המסדרונות הפנימיים, לייבל'ה מצפה לסקופ ב'טלפון האדום'.





וכתב הדתות החדשות של גל"צ יאיר אוורביטו נצפה אף הוא במסדרונות הכנסת עושה הכרות עם המגזר החרדי. ברוח החג לייבל'ה מאחל לכתב היכרות מתוקה כתפוח בדבש, ש'עונת המלפפונים' תעבור עליו בשלום ויצליח לסחוט חיוכים וסקופים כמו לימון ארצישראלי רענן.





ואם כבר ט"ו בשבט, לייבל'ה מדווח על סיור שנערך על ידי רבני וראשי מערכת הכשרות 'בד"צ מחזיקי הדת', בחממה חדשה ומיוחדת לגידול תות-שדה. הרבנים עקבו אחר הגידול וסוף סוף יוכלו למכור לנו תותים כדבעי.

וגם בעיני המאייר יוסי חיים 'הפוזה' של הבידוק העלתה אסוציאציה שונה והוא עירב בין החגים.



ירושלים של 'דיל'

וממסדרונות הכנסת יוצא לו לייבל'ה לרחובות ירושלים, בשבוע הזה שחציו שמש וחציו גשם, סוף סוף התאפשר הדבר. והנה ידיעה מתוקה על אחווה ושלום ורעות הקשורה לירושלים, חבר מועצת העיר ירושלים אריה קינג חגג לאשתו יום הולדת 40 והפתיע אותה עם עוגות שהיא בעצמה הכינה.

לייבל'ה חושף כי לרבנית יסכה קינג, להלן הרעייה. יצא שם עולמי של קונדיטורית מיוחדת. כדי להפתיע את עצמה ליום הולדתה יזם בעלה חבר המועצה הזמנה דרך 'קפה קדוש' העובד עם הרעיה שהזמין עוגות מיוחדות שהיא בעצם מכינה אותן הפעם- לעצמה. כך הפתיע אותה ביום הולדת המשפחתית עם העוגות שהיא עצמה הכינה. לייבל'ה מאחל מזל טוב ומבקש שישמרו לו חתיכת עוגה הגונה למקרה שיקפוץ לביקור.





ולייבל'ה קלט כמה ציפורים במכה אחת, הפעם מדובר באירוע בו נכחו חברי מועצת העיר ירושלים: באירוע נראו משה ליאון, אריה קינג ודב קלמנוביץ בשמחת הברית לנין מרן הגר"ע יוסף. בן לנכדו יוני יוסף, שכנראה יכהן כחבר מועצה אוטוטו. לייבל'ה מאחל מזל טוב ורוב נחת יהודית.






'לא תמיד הדילים נסגרים במסדרונות של העירייה', הרהר לייבל'ה לעצמו כשגילה על ספסל בכיכר ספרא איך נערכת שיחה שקטה ומעניינת בין אחד הכוכבים העולים בספרא, שמואל יעבץ. לבין האיש האגדי והמקושר, שרגא ניימן.





ואפרופו ספרא לייבל'ה חושף כי האדמו"ר מ'קולומייא' נפגש השבוע עם סגן ראש העיר, יוסי דייטש. לייבל'ה שעבר במסדרון שמע כי מדובר בבקשה לסיוע למוסדותיו הרבים של הרבי החביב הפזורים בעיר.





וחבר מועצת העיר ירושלים האיש ששומר על השבת בכל ליבו יוחנן ויצמן נצפה השבוע צופה מהמקום הכי גבוה בחרמון.








ואמנם הוא כבר לא בעירייה, אך לייבל'ה זוכר היטב היכן הוא התחיל. ח"כ מיכאל מלכיאלי שהוזמן לטקס חלוקת דרכונים ליהודי צרפת שמבצעים עליה לישראל, נראה באשמורת הבוקר של יום שישי, רץ ברחובות צרפת להספיק שחרית במניין. בן תורה של ממש.





ועדיין בירושלים, הקומיקאי קובי אריאלי לא מוותר על האוכל היהודי. לייבל'ה השבוע עקב אחריו באזור גאולה בירושלים, הבחין איך האיש החל ממעדני זהב ועד שסיים לסעוד את ליבו במסעדת שטיסל.








ואפרופו 'גאולה' ו'משיח', לייבל'ה מדווח כי בישיבת חב"ד הגדולה בעולם עבדו בחודשים האחרונים על הקמפיין לגיוס 24 מיליון שקל להצלת הישיבה. בין התורמים נרשמו שלל פוליטיקאים חרדים, ביניהם סגן שר החינוך מאיר פרוש, ראש עיריית ביתר עלית מאיר רובינשטיין וראש עיריית אלעד ישראל פרוש. מי אמר שליטאים וחסידי חב"ד לא משתפים פעולה?

גם המועמד לראשות העיר צפת, אליעזר לזר. תרם תרומה נכבדת. לצד יו"ר אגודת ישראל ומחזיק תיק חינוך חרדי, נחמן גלבך. בסיום הקמפיין הצליח המוח שמאחורי, אהליהב אבוטבול. העומד בראשות מערכות התקשורת, 'בית משיח' ו'חב"ד אינפו'. להשתחרר מהלחץ ולהרים 'לחיים' עם ראשי הישיבה. לייבל'ה מבטיח לעשות מאמץ לבוא ולסקר בעצמו את מסיבת חנוכת הבית כאשר תהיה, כמו שנאמר בגאולתנו - אני ולא מלאך אני ולא שליח.





ואם כבר הזכרנו ערים שונות, נזכיר את מי שעושה נפשות למען בחירתו לראשות עיריית נתניה, הלא הוא יוני שטבון, 'לוחם ישראל' כפי שהיה נוהג להגדירו אלי ישי. שטבון רוצה את נתניה והוא בא לכנסת לפעול אצל חברי הכנסת החרדים, לייבל'ה לכד אותו.





ובמודיעין עילית לאחר טיש פירות אצל האדמו"ר מאונגוואר מיחידי האדמו"רים בעיר הליטאית נצפה חבר מועצת העיר נחמן נימן מתברך עם ילדיו בחדרו של הרבי.



כמה קליפים ומסוק אחד

ומכאן עובר לייבל'ה לסיקור מוזיקה בשבוע האחרון, ראשית הצילום שנערך בימים האחרונים 'קליפ' אותו צילמו אוהד ומאיר בין כותלי בית החולים, הקליפ צולם יחד עם ילדים בשיתוף פעולה חוצה מגזרים. בקליפ השתתפו ילדים חילונים, דתיים, חרדים וערבים, תוך מתן דגש על אחדות וכבוד הדדי.

ומקליפ עובר לייבל'ה לדבר על מפיקי מוזיקה, שכיום בלעדיהם כמעט ואין כלום. כך קורה שבאמצע צילום תכנית מוזיקה עובד הניקיון נעלם, המפיק לא מאבד עשתונות ועושה ספונז'ה באולפן, כך במהלך צילומי פרק בתכנית הריאלטי 'הקול הבא מירושלים', המשודרת ברדיו קול חי בהפקת FDD פרודקשן, נשפכו מים על רצפת האולפן. מי שנטל יוזמה הוא לא אחר מבעלי החברה, דוד פדידה, שלקח מקל וסמרטוט, ניגב את הנוזלים והשיב את המצב לקדמותו. מה שנקרא 'רווח נקי'.





ואחרי שזמר החתונות המוכשר הפיק קליפ נדיר במטוס, קליפ שיועד לחתן (וגם) לכלה, לייבל'ה מדווח על עוד שילוב של מסוק ומוזיקה, המוזיקאי הענק גרשון פריישטט והמפיקים שניאור פליישמן ויוסי פלס טסו לפני מספר ימים במסוק פרטי. לייבל'ה חושף כאן את הסיבה: סיור לוקיישנים לקראת הפקה סודית שתצא בהמשך. לייבל'ה מבטיח לעדכן בעת ובזמן.





וממסוק למטוס שהביא ארצה השבוע לביקור בזק בישראל, על כנף הציפור היה הרשי ויינברגר, מנהל מקהלת 'שירה' מארה"ב וזמר בפני עצמו, המופיע ערב ערב ברחבי העולם. הסיבה לביקור: הנחת תפילין לבנו בכורו אצל הרבי מ'בעלזא', לקראת ערב התאספו החברים והמשפחה לסעודה לרגל הנחת התפילין והיין והבשר נשפכו כמים, מי שהגיע לנצח על הכל היה המעבד והמנצח משה מרדכי (מונה) רוזנבלום שיחד עם האוקורדיון המיתולוגי הלחין שיר מיוחד, לייבל'ה כבר מחכה לשמחה שתיערך ביום שני בעוד שבועיים בניו יורק.





ומה קרה שהזמר וכוכב הרשת מתכוננים למופע הכי נצפה בארה"ב לקראת משחק הסופרבול המשודר ביום ראשון בלילה? המפיק נחום סיגל יזם שיתוף פעולה בין הזמר החסידי, אוהד מושקוביץ וכוכב הרשת הפופולארי, מאיר קיי. יחד הם יציגו במהלך המשחק 'מופע מחצית כשר'. המופע הופק יחד עם בית החולים 'וילף' לילדים במרכז הרפואי 'שערי צדק', ויבוצע בין מחלקות בית החולים לטובת ולהנאת הילדים החולים.





אין שמחה ללא קלידים, כך אומר פתגם סיני ידוע. השבוע גילה הקלידן אבי דרור, כי מעבר להיותו מוזיקאי מוכשר ונגן חתונות מבוקש, הוא גם קוסם לא קטן. בחתונתו של מנצח מקהלת 'יחד' החתן שרוליק ויצמן, מצא דרור מספר דקות פנויות והקסים את הסובבים בקסמים עם קלפים. לייבל'ה קרא עליו את הפתגם 'קלף מנצח- לא מחליפים'.



ואפרופו דרור, באותה חתונה שנערכה ב'נאות ירושלים' בהשתתפות כל המי ומי במוזיקה ומוטי זילברברג ביחד. קלט לייבל'ה בין הקוגלים לצ'ולנעט את אבי שידוע בהברקות שלו בתחפושות לפורים, מתכונן לחג. לייבל'ה מבטיח להקדיש לו ידיעה נפרדת בפורים.





מסתבר שבין ניגון לניגון יש לקלידנים זמן גם לעזור בבית, כך מביא לייבל'ה עוד ידיעה על קלידים, קבלו את הדבר הבא שלייבל'ה שמע : 'לאיזה תאריך העגבניות?'... כך זה היה נשמע ללייבל'ה שעה שאמן הקלידים רפי שטיין שוחח בטלפון תוך כדי ברירתן... משהתקרב התברר שהשאלה נסובה בכלל על תאריך לחתונה שנסגרה בשעה טובה.





אורח בלתי צפוי הגיע השבוע למשרדי 'פאר' בבני ברק, מתברר כי הרב ישראל יוד נחוש בדעתו להשיב את כל 450 זוגות התפילין שנמצאים אצלו לבעליהם, וביקש להיעזר במפיק והעורך דוד קליגר על דרכי פעולה שונות.





אותו קליגר נצפה השבוע יחד עם המוסיקאי שרולי ברונכר, כשהוא מצטלם ברחוב הרצוג בבני ברק. לייבל'ה שם יד על תמונה בלעדית ומבירור שערכנו מתברר כי הצילומים נעשו עבור קליפ של מידד טסה שיצא בימים הקרובים.





לייבל'ה היה אמור להיות השבוע ביום ראשון בבוקר בהשקה של הזמר ממיאמי עמרם אדר שהשיק את אלבומו 'אין עוד מלבדו' בארוחת בוקר פסטורלית במלון 'וולדורף אסטוריה'. לייבל'ה היה שקוע בתפילת שחרית ארוכה ולכן פספס את החגיגה, אבל לא יכול היה להתעלם מהשיחה הארוכה בין שלוימי לאופר (הבן של..) עם הזמר בסיומה של הארוחה. לייבל'ה מצפה לשיתוף פעולה.





'אין כמו לצלם צלם' הרהר לייבל'ה לעצמו שעה שלכד השבוע את הצלם החרדי שוקי לרר שהחל להתעסק בבנייה. ללייבל'ה נודע כי לאחר שנפתלי הבן התחתן הוחלט להרחיב את הבית ולסגור את המרפסת בקומה השנייה, לייבל'ה ראה את לרר כאחד האדם סוחב מלט. לייב'לה מברך 'בורא עולם בקניין- השלם זה הבניין'.





לייבל'ה השתתף השבוע בשמחת הבר מצוה לבנו של העסקן שימי פרוש, נכדו של הרב דוד פרוש מנכ"ל 'קריית הילד' בירושלים. לשמחה שנערכה איך לא? באולם 'קריית הילד' הגיעו להשתתף כל המי ומי בשלומי אמונים ושאינם, שולחנות ערוכים בטוב טעם מקייטרינג משובח על הצד המוזיקלי כמובן מקהלת האחים הדודים 'ברודערס' מוזיקה ושמחה גדולה בלב כולם, לייבל'ה כמובן איחר לאירוע, אך דובר חסידות 'נדבורנה' שמר לו מנה בצד, לייבל'ה מברך בשפע מזל טוב ורוב נחת.





ומסביב לעולם משה אוסדיטשר וגואל וקנין יצאו למסע שורשים במרוקו וגם בשלט רחוק הם הקליטו את התכנית השבועית של אוסדיטשר 'סוגרים שבוע' ברדיו קול חי מתוך חדר המלון בעיר אגדיר שבמרוקו. לרגל המסע אוסדיטשר אף לבש ג'לאביה. לייב'לה רק מבקש שלא יופיע עם גלימה זו לבית משפט כי למרות התחושה הדומה, הגלימות שונות מאד במהותן.








ובמערכת עיתון 'בקהילה' בעיר אשדוד הפתיעו את העורך האחראי ששבב ממסע הקודש בפולין מוטי וינשטוק חסיד לעלוב בנשמתו ללא מפספס מאז שהוא ילד את מסע הקוידש למייסד השושלת, לייבל'ה לא פספס את התמונה של וינשטוק כאחד האדמו"רים ביציאה מהציון.





לאחר שחזר לישראל קפצה במערכת התראה כי לעורך יש יום הולדת עוגה נאפתה במקום והנרות הודלקו והחגיגה החלה.





ומי שעבר השבוע ניתוח קיצור להרזיה בטוחה הוא רפי פרלשטיין מ'קול ברמה', פרלשטיין חסיד נלהב שמע לעצת רבו ועלה על שולחן הניתוחים, לילה לפני הניתוח חגג עם החברים סעודה מפסקת.



מזל וברכה

העסקן הצעיר מענדל צימעט מירושלים חגג במוצאי שבת האחרון את לידת בתו הבכורה, נכדה לאביו המשב"ק של 'תולדות אהרן' רבי משה יוסל צימעט. מנדי הבטיח קידוש מפנק אך השבת נסע לקרוא שם לבת ב'חלדודנא' שבבריטניה שם שוהה הרבי לשבת סגורה לרגל קבלת התורה.

וברכת מזל טוב לבחור יצחק מרדכי דזשאזעף ה'הויז בחור' של האדמו"ר ממכנובקא בעלזא, לרגל אירוסיו בסוף השבוע.

ברכת מזל טוב לעסקן אברמי וייס, חבר מועצת עיריית מודיעין עילית לרגל שמחת הבר מצוה
לבנו, העלייה לתורה השבת בבית המדרש חניכי רשב"י בברכפלד שמחת הבר מצוה ביום רביעי הקרוב.

ברכת מזל טוב לצייר אוריאל פלד, המאייר של עיתון 'בקהילה' לרגל שמחת אירוסיו.

ברכת מזל טוב לאיצי קאהן, מעורכי המגזין המצולם 'די וואך' לרגל הולדת הבן הבכור. ה'שלום זכר' נחגג בליל שבת באולם שע"י בית מדרש 'דאמבראווא' בשכונת בורו פארק בברוקלין.

ברכת מזל טוב לחיים הופמן, מנכ"ל חברת 'דרך החיים', לנישואי בנו אליהו מבחירי כולל עמלים בתורה, העלייה לתורה נערכה שבת בביהמ"ד 'סאטמאר' ברח' עזרת תורה. שמחת החתונה ביום שני באולמי ארמונות חן בב"ב. לייבל'ה עם תמונה מחבישת השטריימל בערב שבת.





ברכת מזל טוב לעסקן פנחס סטאריק, מנהל תחום תיירים ב'מאוחדת', לרגל הולדת הבת.

ולסיום ברכת מזל טוב ליענקי אלבום, מנהל מקהלת 'קולות' לרגל הולדת הבן.
לייבלה רכילות חרדית כנסת מוזיקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד