י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מנכ"ל אל על הפורש מתריע: מאות טיסות ישראליות יבוטלו בקיץ

דוד מימון אמר את הדברים בפנייה למשרד החוץ, על רקע סירוב המשרד לגייס עובדי ביטחון ולחדש הסכמים עם מאבטחים קיימים

לוח המרות בנתב"ג. צילום: פלאש 90
לוח המרות בנתב"ג. צילום: פלאש 90



מנכ"ל אל על הפורש, דוד מימון, מזהיר כי מאות טיסות מתוכננות של חברות תעופה ישראליות לא יתקיימו בקיץ הקרוב, בשל מחסור במאבטחים. מימון פנה בשבוע שעבר למנכ"ל משרד החוץ, יובל רותם, והתריע כי בחודשים האחרונים משרד החוץ לא מאפשר לגייס עובדי ביטחון המועסקים על ידם (עמ"י תעופה) ולחדש הסכמים עם עובדים קיימים, שמהווים לדבריו את הנדבך המרכזי במצבת כח האדם של מערך אבטחת התעופה הישראלית.

"אני קורא לך להירתם למשבר העמוק הזה באופן בהול, ולאשר את קליטתם של עובדים חדשים שסיימו הכשרתם המקצועית וממתינים להיקלט על ידכם בתחנות השונות", כותב מימון במכתבו. לטענתו משרד החוץ מגביל את מספר העובדים המועסקים כמאבטחים ל-950 בלבד, אף כי נדרש גידול של כ-200 עובדים נוספים נוכח הגידול המאסיבי במספר הטיסות של חברות התעופה הישראליות.

"אגף הביטחון של אל על ייאלץ להודיע אילו טיסות ניתן יהיה לאבטח ולבצע בעונת הקיץ הקרובה במסגרת מצבת העובדים הנוכחית, ובד בבד ייאלץ להודיע לחברות התעופה הישראליות על מאות טיסות שלא תוכלנה להתקיים, לרבות סדרות שלמות של טיסות ויעדים שכלל לא ניתן יהיה לטוס אליהם. זאת בעידן שמיים פתוחים שבו חברות התעופה הישראליות נדרשות ממילא להתמודד עם אתגרי התחרות הגלובלית", כותב מימון.

"מטעמים שונים ומוכרים לא קיימת חלופה אחרת להעסקת כח האדם המדובר במדינות זרות שלא באמצעות משרד החוץ", כותב מימון לרותם. "אגף ביטחון של אל על לא יוכל לספק שירותי אבטחת תעופה לכל הטיסות הצפויות של חברות התעופה הישראליות, ובהתאם אינו יכול לפרסם לחברות התעופה הישראליות אישורים ללו"ז קיץ 2018, שמתחיל בחודש מארס הקרוב".

הוא מוסיף כי "אנו נמצאים חודשיים בלבד לפני חג הפסח, שפותח את עונת הקיץ עמוסת הטיסות. חברות התעופה הישראליות מדווחות כי נוכח הסיטואציה שנוצרה, בכוונתן לבטל טיסות שלדבריהן מאוחר להתחיל לשווק כעת".

בשבועות האחרונים הודיעו חברות ישראייר ואסתא כי הן מבטלות את תוכניותיהן להפעיל כשלוש טיסות שבועיות משדה התעופה בחיפה לפאפוס במהלך הקיץ, וגם חברת הבת של אל על, סאן דור, הודיעה בשבוע שעבר כי היא מבטלת את תוכניותיה לקיים טיסה שבועית לאיביזה וטיסה שבועית לקורסיקה, מאחר שטרם קיבלה אישורים ביטחוניים להפעלת הקווים, ובשלב זה לטענתה כבר יהיה מאוחר להתחיל לשווק אותם לסיטונאים ולקהל הרחב.

משרד החוץ מסר בתגובה, כי "בימים אלו מקיים המל"ל סדרה של פגישות מול משרדי הממשלה השונים וביטחון אל על, על מנת להסדיר את סוגיית עובדי התעופה והעסקתם. משרד החוץ שותף לתהליך כדי למצוא פתרון שיאפשר את ההתמודדות עם הבעיה".
דוד מימון אל על ביטול טיסות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד