ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

פרשת בזק: בכירי וואלה יעידו על מערכת היחסים בין נתניהו לאלוביץ'

כך דיווח אמש העיתונאי מוטי גילת • כפי שנחשף ב-TheMarker ובתחקיר "הארץ" - הנהלת וואלה, שבבעלות אלוביץ', פעלה כדי להוריד מהאוויר ידיעות שלא החמיאו לנתניהו, ובאותו הזמן פורסמו ידיעות שהחמיאו לבני הזוג

  • י"ח שבט התשע"ח
נתניהו, אלוביץ' ופילבר. צילום: פלאש 90 ואייל טואג themarker
נתניהו, אלוביץ' ופילבר. צילום: פלאש 90 ואייל טואג themarker



עובדים בכירים באתר וואלה צפויים למסור עדות בפרשת בזק בעניין מערכת היחסים בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשאול אלוביץ', מבעלי וואלה - כך דיווח אמש העיתונאי מוטי גילת, פרשן כאן, תאגיד השידור הציבורי. לדברי גילת, מדובר על עובדים בכירים בעבר ובהווה.

בחודש שעבר נחשף כי ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים שבעה מפגשים עם שאול אלוביץ', הבעלים של בזק, בין 2013 ל-2015. במסגרת בקשת חופש מידע שהגיש עו"ד שחר בן מאיר, נחשף כי כל הפגישות בין השניים התקיימו במעון ראש הממשלה. חלק מהפגישות התנהלו במתכונת של ארוחות ערב זוגיות ושלוש מהן - בלוח זמנים צפוף במיוחד - נערכו בזמן שנתניהו כיהן גם כשר התקשורת והיה אחראי על ענייני בזק. אף על פי כן, נתניהו לא דיווח על קשריו עם אלוביץ' כשנטל לידיו את סמכויות משרד התקשורת.

תחילה התנגדה לשכת ראש הממשלה לחשוף את מועדי הפגישות והשיחות בין נתניהו לאלוביץ', אך בעקבות פסק הדין שחייב את ראש הממשלה לחשוף את מועד שיחותיו עם בעלי "ישראל היום" שלדון אדלסון - הפרקליטות החליטה לחייב את נתניהו לחשוף את גם מועדי השיחות שלו עם אלוביץ'.

במקביל, באותה תקופה העניק אתר וואלה, שבבעלות אלוביץ', סיקור חיובי מאוד לנתניהו ולרעייתו. כפי שנחשף בכמה מקרים ב-TheMarker ולאחר מכן בתחקיר "הארץ" - הנהלת וואלה פעלה כדי להוריד מהאוויר ידיעות שלא החמיאו לנתניהו, ובאותו הזמן פירסם ידיעות רבות שהחמיאו לבני הזוג.

במסגרת חקירת פרשת בזק ("תיק 4,000") נחשף כי נושאי משרה בכירים בחברה, דירקטורים ומנהלים, פעלו למען האינטרס של בעל השליטה בחברה, שאול אלוביץ', ולא לטובת החברה עצמה. בנובמבר העבירה רשות ני"ע המלצות להגשת כתב אישום כנגד מספר לא ידוע של בכירים בקבוצה, כולל, כפי הנראה, בעל השליטה אלוביץ'.

פרשת בזק כוללת גם חשד לקשרי הון-שלטון מצדו של מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר. מי שמינה את פילבר לתפקיד הוא ראש הממשלה נתניהו, מקורבו של אלוביץ', אשר כיהן אז כשר התקשורת. פילבר חשוד כי פעל באופן שיטתי לקידום האינטרסים של בזק תוך הסתרה של הדבר מהגורמים המקצועיים והמשפטיים במשרד התקשורת, ולמעשה עבד לכאורה אצל אלוביץ' ובזק במקום לדאוג לאינטרס הציבורי.

בפרשת בזק המליצה רשות ניירות ערך להגיש כתבי אישום גם נגד פילבר, מנכ"לית בזק סטלה הנדלר, מנכ"ל יס רון אילון ובכירים נוספים בקבוצה. באחרונה חזר כאמור התיק לרשות, להשלמת חקירה.
פרשת בזק בנימין נתניהו שאול אלוביץ' שלמה פילבר הון שלטון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד