כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

הגרמנים מרגיעים את הפולנים: "השואה נעשתה רק על ידינו"

שר החוץ הגרמני מרגיע היום את הפולנים ומבהיר כי רק ארצו אשמה במה שאירע בשואה • "החוק גרם למשבר עמוק בין ישראל לפולין"

צילום: pixabay
צילום: pixabay צילום: pixabay



אחרי הסערה: שר החוץ הגרמני זיגמונד גבריאל "מרגיע" את וורשה ואומר כי ברלין מגנה את הניסיונות לזרוק על העם הפולני את פשעי הנאצים, אך לדבריו, גרמניה אינה דורשת הגבלות על חופש הביטוי.

שר החוץ של גרמניה אמר בשבת כי גרמניה ורק גרמניה אחראית על פשעי השואה. כך בעצם ארצו מעודדת את הפולנים להמשיך בקו שעורר סערה רבתי, על פיו, לא היו "מחנות ריכוז פולניים".

הצעת החוק החדשה שעברה בשבוע שעבר בפולין - הסירה את האחריות מצידה של פולין לזוועות השואה, כאן בישראל - זעמו וארה"ב יצאה בביקורת נגד פולין וטענה כי "היא תשפיע על חופש הביטוי".

כזכור בשבוע שעבר לאחר דיון ממושך בבית העליון של הסנאט הפולני, הצעת החוק לאיסור אזכור חלקה של המדינה בפשעי הנאצים ואיסור הזכרת המונח "מחנות השמדה פולניים" - אושרה ברוב של 57 תומכים מול 23 מתנגדים. שניים נוספים נמנעו בהצבעה.

השלב הבא הצפוי: אישורו של נשיא פולין אנדז'יי דוד, שכבר הודיע קודם לכן כי הוא תומך בהצעת החוק. עם זאת, הנשיא מחויב על פי החוקה הפולנית, לחתום על אישור החוק תוך 21 יום, מהיום. ורק לאחר חתימתו - ההצעה תכנס לתוקף.

אחד מחברי הבית העליון שהתנגד לחוק, אמר בנאומו, כי "החוק גרם למשבר עמוק בין ישראל לפולין".

כזכור, החוק עבר למרות שיחת ההבהרה שהתקיימה בראשית השבוע שעבר עם סגן השגריר הפולני במשרד החוץ בירושלים, ולאחריה הסיכום בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לראש ממשלת פולין מתאוש מורביצקי, לפיו; יתקיים דיאלוג בין המדינות כדי לנסות ולהגיע להבנות, אך כאמור, החוק התקדם שלב נוסף וחקיקתו לא הוקפאה.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', החוק הפולני החדש אוסר לומר את המונח "מחנה השמדה פולני", או להאשים את פולין בשואה. וכי מי שיעבור על החוק יוטל עליו עונש מאסר של עד שלוש שנים.

משרד החוץ פרסם הודעת גינוי בה נכתב כי "ישראל מתנגדת להצעת החוק ומבקשת מממשלת פולין לתקנה, שום חוק לא יכול לשנות את האמת ההיסטורית ואין שום מקום לחנך את משפחות ניצולי השואה, שחיות כל יום את זכרון יקיריהם שנספו בתופת".
גרמניה שואה פולין מחנות השמדה ניצולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד