ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

שיתוף הפעולה נגד דאעש - השר: "יש אינטרס משותף להחליש אותם"

שר בכיר מהליכוד חבר בקבינט, מגיב הבוקר לדיווח ב'ניו יורק טיימס', לפיו; ישראל תקפה את כוחות דאעש במצרים יותר מ-100 פעמים במהלך השנתיים האחרונות: "דאעש בהחלט מהווה איום על ישראל ועל מצרים וזה מוביל לשיתופי פעולה"

אילוסטרציה. צילום: עופר צידון, פלאש 90
אילוסטרציה. צילום: עופר צידון, פלאש 90



השר לענייני מודיעין ישראל כץ (הליכוד) הגיב הבוקר (ראשון) לראשונה לדיווח ב'ניו יורק טיימס', שלפיו ישראל תקפה מאות פעמים מטרות של דאעש בסיני באישור של הנשיא א סיסי.

"אני לא יכול להתייחס לכך ישירות. דאעש פועל בסיני תקופה ארוכה, והוא בהחלט מהווה איום על ישראל ועל מצרים. יש אינטרס משותף להחליש אותם וזה מוביל לשיתופי פעולה מודיעיניים ואחרים – אבל אלה לא דברים שכדאי לפרט אותם". כץ אמר את הדברים בראיון לאריה גולן ב'כאן' רשת ב'.



כץ. צילום: הדס פרוש, פלאש 90צילום: כץ. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
כץ. צילום: הדס פרוש, פלאש 90


כזכור, אמש דווח ב'ניו יורק טיימס', כי במשך יותר משנתיים יצאו מטוסים ומסוקים ישראליים, לא מסומנים לתקיפות אויריות חשאיות, וביצעו יותר מ-100 תקיפות במצרים - וכל זאת באישור הנשיא עבד אל-פתאח אל-סיסי.

אנשי ארגוני הטרור בצפון סיני הרגו מאות חיילים ושוטרים מצרים. חלקם נשבעו אמונים לדאעש. הטרוריסטים השתלטו על שטחים ענקיים, הם הקימו מחסומים מאויישים עם עשרות לוחמים, בסוף שנת 2015 הם הפילו מטוס נוסעים רוסי והרגו מאות בני אדם.

עד שלמצרים נמאס והם פנו לישראל בבקשה לעזרה, כאמור, ה'ניו יורק טיימס' חשף כי במשך יותר משנתיים יצאו מטוסים ומסוקים ישראליים, לא מסומנים לתקיפות אויריות חשאיות, וביצעו יותר מ -100 תקיפות אוויריות במצרים, לפעמים יותר מפעם בשבוע - וכל זאת באישור הנשיא עבד אל-פתאח אל-סיסי.

העיתון מציין, כי שיתוף הפעולה המדהים מסמן שלב חדש בהתפתחות היחסים הטעונים בין המדינות שנלחמו בעבר ביניהן בשלוש מלחמות. העיתון מציין כי למרות שישראלים רבים לא מטיילים ישראלים בחוצות קהיר, אולם יש שלום אמיץ בין המדינות, שמסייעות אחת לשניה במקים של אינטרס משותף. מצרים וישראל הן עכשיו בנות ברית חשאיות במלחמה חשאית נגד אויב משותף, כותב הניו יורק טיימס.

עבור קהיר, ההתערבות הישראלית סייעה לצבא המצרי להחזיר את השליטה במאבק של חמש שנים נגד הטרוריסטים מבחינת ישראל, התקיפות נגד דאעש חיזקו את הביטחון בגבול ישראל מצרים, והכי והשיבו את היציבות לשכנה מהדרום.

השר ישראל כץ התייחס בראיון לרשת ב', גם למשבר המחריף בין ישראל לפולין בשל החקיקה סביב השואה: "יש מפלגות וממשלות ימין באירופה שמנסות למתוח קו חד ובוטה מעל השואה הנוראית שקרתה שם. אם פולין תאשר את החוק בנושא – בהחלט הייתי מציע להחזיר את השגרירה".

עם זאת הצהיר השר כץ כי "אנחנו מעוניינים ביחסים טובים עם ממשלת פולין והם קיימים, אבל לא נמכור את זכר קורבנות השואה עבור אינטרסים פוליטיים". לדבריו, "גל האנטישמיות הממוסד ששוטף את פולין בעקבות תגובת ישראל לחוק המביש הזה רק מעיד על עומק המחלה המקננת בקרב העם הפולני".
ישראל כץ מצרים דאעש החוק הפולני ניו יורק טיימס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד