י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

הגר"י עדס בשיחה חריפה נגד איחוד התתי"ם: "זו גזירה, לא בשורה"

במהלך שיחה שמסר, תקף הגאון רבי יהודה עדס מגדולי ראשי הישיבות בדורנו בחריפות, את המכתב ששלח 'איחוד הת"תים' ובישר להם על הכנסת מוסדות הפטור לתקציב המדינה; "תהיו חזקים ותדעו שכל הכח של הממשלה לכפות על אנשים חלשים"

הגאון רבי יהודה עדס. צילום: קובי הר צבי
הגאון רבי יהודה עדס. צילום: קובי הר צבי



הגאון רבי יהודה עדס ראש ישיבת 'קול יעקב' ומגדולי ראשי הישיבות בדור נשא שיחה חריפה אמש (מוצאי שבת) ותקף בחריפות את "איחוד התתי"ם", על ששלחו מכתב עם הבשורה שמוסדות הפטור נכנסו לתקציב המדינה. לדברי ראש הישיבה "זו לא בשורה, זו גזירה".

"אני רוצה להתייחס לדבר שנוגע לציבור, יש ארגון שנקרא איחוד התתי"ם, השבוע הזה כל מנהלי החדרים בארץ, קיבלו איזה פתק ויש שם בשורה, מה הבשורה? שמוסדות הפטור כל החדרים שיש לנו היום בדור (תלמודי התורה) שעד היום לא תוקצבו בתקציב הרשמי של המדינה, אלא בכל שנה מתחננים בפניהם ואז עושים השתדלות ונותנים, והבשורה השנה שמוסדות הדור תוקצבו בתקציב המדינה".


האזינו לדבריו

"אני רוצה לפנות למנהלי החדרים זו לא בשורה, זו היא גזירה, ואני יסביר למה? ברגע שאנחנו מתוקצבים אז משרד החינוך יכול לכפות על תלמודי התורה את תוכנית הלימודים של המחוז החרדי שבנוי על עיקרון לעקור מילדי ישראל את י"ג עיקרי האמונה, המחוז החרדי שם לנגד עיניו שלא יידעו על ה' יתברך כי זה דבר מופשט, ואת זה הם רוצים לעקור מהילדים וכאן המחוז החרדי רוצת לעקור, והבשורה כאן שאנחנו מתוקצבים אנחנו בעצם הופכים להיות באופן רשמי כפופים לחוקים של המדינה של משרד החינוך".

"ואני יסביר עוד פעם שלא היינו מתוקצבים אז אנחנו בעצם עצמאיים וכל שנה הם יכולים לא לתת לנו תמיכה, אז אין להם פתחון פה, אבל כאשר אנחנו מתוקצבים בתקציב רשמי, אז הם יכפו עלינו".

"כל הגדולים עמדו על המשמר מאז הקמת המדינה, הרב מבריסק כתב מכתב תדעו שאם לא נשים לב לזה תיגמר התורה מעם ישראל".

"לכן אני אומר למנהלי החדרים, אחי ורעי אשריכם שזכיתם לעמוד על המשמר וכן תזכו להמשיך הלאה, אבל תדעו בידכם מופקדים ילדי ישראל שעליהם נאמר אל תגעו במשיחי, תהיו חזקים ותדעו שכל הכח של הממשלה לכפות על אנשים חלשים".

את דבריו סיים הרב עדס: "מי שחזק ה' יחזק אותו, הקב"ה אמר לירמיהו אל תחת מפניהם, שאם אנחנו לא מתגברים ולא עומדים על המשמר ה' מביא גזירה עלינו, לכן מנהלי החדרים שימו לב שקיבלתם מאיחוד התתי"ם גזירה ולא בשורה".
הרב יהודה עדס המחוז החרדי איחוד התתים תקציב גזירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד