י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

פרסום ראשון: הצעיר ששרף את התפילין עוכב לחקירה

שלושה ימים לאחר שהעלה לפייסבוק תיעוד בו הוא שורף תפילין, הבוקר נחקר דניאל עמרם במשטרה, בחשד לעלבון דת • דניאל לא הכחיש את שריפת התפילין, אך טען שוב כי מדובר בבתי תפילין חדשים שלא היו בהן פרשיות מעולם • הגר"ד לאו ל'בחדרי': "המעשה מבטא ביזיון לתורת ה'"

צילום אילוסטרציה: דוברות זקא
צילום אילוסטרציה: דוברות זקא



שלושה ימים לאחר שהעלה לפייסבוק תיעוד בו הוא שורף תפילין, הבוקר (ראשון), כך נודע ל'בחדרי חרדים', נחקר דניאל עמרם במשטרה, בחשד לעלבון דת.

על פי חוק העונשין, כל ההורס, מזיק או מחלל מקום פולחן, או כל עצם המוחזק מקודש לקהל אנשים, בכוונה לבזות דתם, או ביודעין שהם עשויים לראות במעשה זה עלבון לדתם, דינו - מאסר שלוש שנים. עוד בטרם נחקר במשטרה, דאג דניאל, בן 21 מבני ברק, להבהיר כי מדובר בבתי תפילין שלא היו בהן מעולם פרשיות.

הבוקר בחקירתו במשטרת מרחב דן, דניאל לא הכחיש את שריפת התפילין, אך כפי שדאג להבהיר בפייסבוק, טען כי לתפילין ששרף אין שום קדושה, זאת מאחר ומדובר בבתי תפילין חדשים שלא היו בהן אף פעם פרשיות. האם אמנם כך הם פני הדברים? האם אכן קנה את הבתים ב-100 ש"ח רק בשביל לשרוף אותם?

עורך הדין אורי ישראל פז, העוסק רבות בנושאי דת ומדינה, מסביר כי פחות רלוונטי מה היה בתפילין והאם יש בהן קדושה על פי ההלכה, ומה שחשוב האם שריפת תפילין ופרסומן - האם יש בכך עלבון לאנשי דת. "זה הכל בעיני המתבונן שהוא 'האדם הסביר', האם אנשים דתיים נפגעו ממעשה זה או לא. פחות רלוונטי האם מבחינה הלכתית יש לתפילין אלו קדושה".

הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו, אומר ל'בחדרי חרדים' כי "אם לא הכניסו בהן פרשיות אין בהן קדושת תפילין. למרות זאת, המעשה לא ראוי כיוון שהוא מבטא ביזיון לתורת ה'".

ביום שישי, לאחר שבמשטרת מרחב דן הגיבו לפניית 'בחדרי חרדים' בעניין ואמרו כי נפתחה חקירה, עו"ד איתמר בן גביר יועצה המשפטי של תנועת 'עוצמה יהודית' פנה מספר שעות לפני כניסת השבת, במכתב דחוף ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בדרישה לפתוח בחקירה ולעצור את דניאל עמרם.

בניגוד לדברי עמרם כי מדובר "במחאה נגד הכפיה הדתית", עו"ד בן גביר כתב למנדלבליט כי "אין ספק כי במעשיו של מר עמרם הוא עבר עבירות שונות ובין היתר פגיעה ברגשות דת, עלבון דת, ואף התנהגות פסולה במקום ציבורי". בן גביר הוסיף עוד, "לכולנו ברור שאם היה מדובר בנער גבעות השורף קוראן הוא ברית חדשה ומעלה את זה לאינטרנט תוך דקות הייתה מגיעה לביתו משטרה והוא היה נעצר, דינו של עמרם אינו אמור להיות שונה, אני דורש ממך לפתוח בחקירה ולהורות על מעצרו".
פגיעה ברגשות דת שריפת תפילין עוכב לחקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד