כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

ניגון הקלרינט החזיר את החולה להכרה • טור אישי

דוד הלר, נגן קלרינט וותיק, נוהג זה שנים לשמח חולים בניגוניו • בהודעה שקיבל ביום שישי, כתב לו מאן דהוא על חמיו ששכב ללא הכרה, ופתח את עיניו לאחר ששמע את ניגון רוז'ין, בביצוע של הלר • החולה הלך לעולמו ביום שישי, והנגן הוותיק קיבל בפעם המי ידוע כמה, שיעור נוסף מהו כוחו של ניגון

ניגון הקלרינט החזיר את החולה להכרה • טור אישי



שלום לכם. שמי דוד הלר, ואני נגן קלרינט מזה כ-15 שנה. כנגן קלרינט יוצא לי ולחבריי לעבודה לצאת להתנדב בבתי חולים, בהוסטלים ובמקומות נוספים לשמח בהתנדבות. אנו עדים, כנגנים וזמרים, להרבה מאוד מקרים בהם הצלחנו לשמח אנשים, עד כדי להוציא אותם מתוך הדיכאון והשבר בהם הם היו שרויים, והבאנו אותם לשמחה פנימית עצומה, שלא מעט פעמים התבטאה גם בשמחה חיצונית באמצעות ריקוד.

הסיפור המיוחד שקרה לי וריגש אותי היה בתאריך 12.11.2017 בשעה 12:52, לפי שעון ישראל. אני מקבל הודעה מר' יצחק זאב שערמן מארה"ב, חסיד קרלין סטולין אליה אני משתייך, בזה הלשון: "בוקר טוב דוד, כאן מדבר יצחק שערמן מחו"ל. גם אני וגם בני משפחתי רוצים להכיר לך טובה, כי חמי שיזכה לרפו"ש שוכב בבית חולים כבר שלושה חודשים בלי הכרה. ממש ישן".

"פעמיים הלכתי לבקרו ושמתי ליד אוזניו השיר של הרוזינער זי"ע, כי הוא כבר כמה דורות דורות ממשפחת חסידי רוזין (מקודם חסידים מהוסיאטינער ועכשיו מהבויאנער). ופתאום פתח את עיניו, והסתכל מי המשורר! ועל כך אנחנו מכירים לך הטובה מעומקא דליבא. ושהקב"ה יברך אותך בכל מילי דמיטב. הנ"ל צירף תמונות להוכחה".

דוד הלר מנגן את "ניגון רוז'ין"

באותו יום הרגשתי הרגשה מרוממת ובלתי ניתנת לתיאור. בהתנדבות שלאחר מכן, ניגנו כמה שירי רגש. וכשאחד מבני המשפחה בא להעיר לנו שצריכים לנגן ניגוני שמחה כדי לעודד, אמרתי לו שלפעמים שירי רגש נכנסים ללב יותר, ולפעמים גם מעוררים ומשמחים. המשכנו לנגן עוד שיר רגש ומיד לאחר מכן עברנו לניגון שמח. החולה סימן בידו, וביקש לחזור לנגן שיר רגש שניגנו קודם.

לפעמים איננו יודעים מה אנחנו משפיעים כנגנים על החולים, אבל מקרה זה ליווה אותי במשך שבועות. התמונה של אותו יהודי בארה"ב, שוכב על ערש דווי עם עיניים פקוחות, מקשיב ומאזין לניגון רגש שעורר אותו מתרדמת ארוכה, לא נתנה לי מנוח, ואדרבה - חיזקה את החלטותיי ללכת ולהמשיך להתנדב ביתר שאת וביתר עוז ולשמח חולים.

ביום שישי האחרון קיבלתי הודעה עצובה מידיד בארה"ב, בה בישר לי בזה הלשון: "כבוד ידידי ר' דוד לאי"ט. לא היה ברצוני להודיע לך בשורה של צער, אבל חותני שבקת לן חיים, וההלוויה התקיימה אתמול. בני המשפחה דיברו מחדש עליך, שהניגון החיה אותו כמה פעמים במשך החודשים הקשים. יישר כוח עוד פעם. שבת שלום ומבורך".

שמחתי שזכיתי לשמח את משולם שרגא בן מתתיהו הנו"מ ביילא עטיא ששכב על ערש דווי במיטת חוליו. שה' יעזור וישלח רפואה שלימה לכל החולים הזקוקים לרפואה, ושנזכה לשמוח ולשמח בבניין בית המקדש במהרה בימינו אמן.
דוד הלר ניגון רוזין קלרינט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד