י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

רצח מיכל חלימי הי"ד: הורשע המחבל שהודה ברצח על רקע לאומני

כשבעה חודשים לאחר שמיכל חלימי נרצחה, הורשע המחבל מומד ח'ארוף שהודה ברצח על רקע לאומני • בעקבות הפרסום כי בין המחבל למיכל היה קשר אישי, ואף הפיצו תמונה משותפת שלהם יחד, הגיב בעלה אהרן כי "היא נרצחה על רקע היותה יהודייה, ולא הייתה בשום פנים ואופן בת זוגו" • אמה של חלימי הי"ד: "היום הוכח שכל מה שאמרנו מההתחלה היה אמת"

מוחמד חארוף, רוצח מיכל חלימי. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
מוחמד חארוף, רוצח מיכל חלימי. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



כשבעה חודשים לאחר שמיכל חלימי נרצחה, הורשע המחבל שהודה ברצח על רקע לאומני.

בביהמ"ש המחוזי בתל אביב הורשע המחבל מוחמד ח'ארוף ברצח תושבת גבע בנימין מיכל חלימי הי"ד. בנוסף הורשע ח'ארוף בגניבת רכב, קשירת קשר לביצוע פשע, מסחר ברכב גנוב, ניסיון הונאה בכרטיס חיוב, כניסה לישראל שלא כחוק.

בעקבות הפרסום כי בין המחבל למיכל היה קשר אישי, ואף הפיצו תמונה משותפת שלהם יחד, הגיב בעלה אהרן כי "היא נרצחה על רקע היותה יהודייה, ולא הייתה בשום פנים ואופן בת זוגו". מדובר כפי הנראה בקשר רחוק, טרם התחתנה עם בעלה שומר המצוות. הרוצח חידש את הקשר באזור חג הפסח האחרון והצליח להביא אותה לפגוש אותו.

בפרקליטות מחוז ת"א קיבלו את גרסת הרוצח שגם נמסרה במשטרה, לפיה, רצח את מיכל הי"ד ממניעים לאומניים ועל רקע היותה יהודייה. יצויין, כי שני המניעים שנמסרו, פלילי ולאומני, אחד לחבר ואחד למשטרה, הם מפיו של הרוצח.

בבוקר בו הותר לפרסום שנעצר הרוצח, אמר המקובל הרב יעקב עדס ל'בחדרי' כי "היא נרצחה על רקע היותה יהודייה, ולא הייתה בשום פנים ואופן בת זוגו". לדברי הרב, "הערבים שיוצאים עם נשים יהודיות עושים את זה על רקע לאומני ובחלק מהמקרים אף רוצחים אותן. צריך להתריע ולומר כי יש תופעה של השתקה, בכל העניין הזה של קשרים בין ערבים ליהודיות שמספר פעמים בשנה מגיעים אף לשפיכות דמים. מנסים להפוך את זה למשהו פלילי - אך זה שקר גמור!" אומר הרב בהחלטיות.

גיטה זילברמן, אמה של מיכל חלימי הי"ד הגיבה להרשעה ואמרה כי, "היום הוכח שכל מה שאמרנו מההתחלה היה אמת. הוכח שכל העוול שנגרם לנו ולשם הטוב של בתנו היה מופרך. הבת שלי הייתה בהריון והייתה בתקופה מאושרת אבל בימים האחרונים שלה היא הייתה מאוד לחוצה ומאוימת ואפילו החליפה את תמונתה ב'ווטסאפ' לרישום באנגלית שבו נכתב 'תזכרו שאני אוהבת את כולכם'.

"עוד לפני הגשת כתב האישום היינו משוכנעים שהרקע לרצח היה לאומני, ועכשיו גם בית המשפט קובע את זה. מבחינתנו, ברגע שהרוצח נשפט לעונש של מאסר עולם ומורשע ברצח על רקע לאומני, זו הוצאה של האמת לאור, והיום אפשר להגיד – נעשה צדק למיכל ולשם שלה. אני מקווה שזה לא יקרה לאף אחד במדינה, אבל מה שקרה לנו יכול לקרות לכל אחד".

על פי כתב האישום המתוקן, בו הודה המחבל במסגרת הסדר טיעון, נכנס לישראל ושהה בה שלא כדין. במשך תקופה היה בקשר אישי עם המנוחה מיכל. לאחר חילופי דברים בין המחבל למנוחה הי"ד, גמלה בליבו ההחלטה לרצוח אותה ממניעים לאומני ועל רקע היותה יהודיה. ב-28.5.17 עבד ח'ארוף בעבודות גינון וניקיון, בחולות מולדת, בסמוך ל"פארק ימית 2000" בחולון.

בשעות הצהריים הגיעה מיכל ברכבה לפארק ופגשה את ח'ארוף. הנאשם יצא עם מיכל מחוץ לרכב וניסה לשכנעה לנסוע איתו לשכם, אך היא סירבה. בתגובה, ח'ארוף חנק אותה במשך כ-15 דקות עד שהבחין כי היא הכחילה וקצף לבן יצא מפיה. לאחר מכן הרים שתי לבנות בטון והשליך אותן בחוזקה על ראשה וגופה. לאחר שוידא את מותה של מיכל הי"ד, כיסה ח'ארוף את הגופה בעפר ובצמיג, בכוונה להסתיר את מיקומה, גנב את הרכב ואת כרטיס האשראי שהיה ברשותה ונמלט מהמקום עם הרכב מחולון לטייבה.

בהמשך, ח'ארוף יצר קשר עם את'יר לויסי, וזה מכר עבורו את הרכב הגנוב בשטחי הרשות הפלשתינית בטול כרם תמורת 2,700 ש"ח, מתוכם העביר לח'ארוף של 2,500 ש"ח. בהמשך, ניסה ח'ארוף למשוך כספים פעמיים מחשבון הבנק של מיכל הי"ד באמצעות כרטיס האשראי שלה, ללא הצלחה. בנוסף, הנאשם הורשע גם ב-2 עבירות של כניסה לישראל שלא כחוק, הפרעה לשוטר במילוי תפקידו ושימוש במסמך מזוייף, במסגרת כתב אישום שצירף להליך.

על פי הסדר הטיעון, הצדדים עתרו במשותף לעונש של מאסר עולם. באשר לפיצוי, הפרקליטות ביקשה כי יוטל על הנאשם פיצוי מקסימאלי של 258,000 ש"ח וההגנה ביקשה כי לא יוטל עליו פיצוי כלל או לחילופין שיוטל עליו פיצוי מינימאלי.
מיכל חלימי מוחמד חארוף רצח לאומני הרשעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד