כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

אבי גבאי, הגיע הזמן שתתייצב ותאמר שטעית

בבקשה ממך אבי גבאי, קום ועמוד מולם זקוף, תיישיר מבט ותדפוק על השולחן ותאמר להם בקול רם וברור שמפלגת העבודה חרתה על דגלה להילחם בכל הפערים הכלכליים והחברתיים ולכן מפלגת העבודה אינה יכולה להתעלם ממלחמת האחים בין דתיים לחילוניים ולכן היא חייבת לשנות מסלול

צילום: הדס פרוש, פלאש 90
צילום: הדס פרוש, פלאש 90



עם כל ההתרגשות והכרת התודה של פרשת יתרו, על שזכינו בתורה הקדושה, אי אפשר שלא להתגעגע בימים טרופים אלו לעבר הרחוק כל כך שבו סוף סוף עם ישראל הצליח להניח למחלוקות ולעמוד מול ההר מאוחדים כאיש אחד.

בשביל לקבל את התורה הקדושה היינו צריכים מנהיג ענק שיודע לעזוב את רובו המוחלט של העדר ולרדוף אחרי כבשה קטנה צמאה ועוד להתנצל לפניה וכאמור היינו צריכים להיות מאוחדים. כשגם בשביל אחדות צריך מנהיג גדול ורגיש שרואה את כל הפרטים בעדר ומחברם יחד.

יותר מדי שנים מדינת היהודים מחכה למנהיג כזה, שיידע לזעוק את זעקתו של המיעוט ולעמול לחבר את כל חלקי העם. מנהיג כמשה רבנו לא קם ולא יקום עד שנחזה בביאת המשיח, אבל אנחנו מסתפקים בהחלט במישהו שירצה ויידע ללכת לאורו.

במשך תקופה מסוימת אני ועוד רבים אחרים היינו אופטימיים וחשבנו שאנחנו בדרך הטובה לקבל מנהיג כזה. נדמה היה שאבי גבאי, ההפתעה של מפלגת העבודה, יעשה את זה בשבילנו. נדמה היה שאבי גבאי המסורתי שמכיר את כל העולמות יתגייס לשנות את הסטטוס קוו החברתי הקיים של שנאת חינם וחוסר הבנה בין דתיים לחילוניים. נדמה היה שאבי גבאי יזמין למפלגת העבודה את כל אלו שהשקפת עולמם סוציאליסטית אך בחלו בהלך רוח מתנשא של חלק משמעותי מהמפלגה שחרתה על דגלה לצמצם פערים חברתיים וכלכליים ובו זמנית בוחרת להתעלם מאחד הפערים שמאיימים להבעיר את החברה הישראלית.

כאמור היה נדמה שאבי גבאי הולך בדרך המלך עד לחוק המרכולים שהבעיר מדינה שלימה. באופן מאכזב ביותר אבי גבאי בחר בדרך הקלה ביותר – נצמד לרוב החילוני וזעק את הזעקה שגם ככה נשמעת בגאון מאין ספור מוקדים. בשביל לזעוק נגד חרדים לא צריך את אבי גבאי, בשביל זה יש את יאיר לפיד והוא עושה את זה מצוין. הוא כבר דור שני שמקבל מקום ראשון בשנאת חרדים....

אם אבי גבאי היה לוקח דוגמא מסיפורו הידוע של משה רבנו הרץ אל הכבשה הקטנה, הוא היה עומד באמצע וזועק את זעקת השקופים. אלו שאינם שומרי שבת כהלכתה, אך לעולם לא יסכימו לעבוד בשבת. אבי גבאי היה צריך לזעוק בקול גדול שאם הסטטוס קוו ייפגע הם ייפגעו ראשונים, בפרט בעלי מעמד הביניים ומטה – כלכלית וחברתית. הוא יכול וצריך היה לזעוק את זעקתם של בעלי העסקים הקטנים שאינם רוצים לוותר על יום המנוחה השבועי שלהם וחוששים לפגיעה בפרנסה.

במקביל הוא היה צריך להזכיר לכל אוהבי ושומרי השבת שבמעמד הר סיני המקודש יחד עם הדיבר "זכור את יום השבת לקדשו" גם קיבלנו את "ואהבת לרעך כמוך" ולא יתכן ששמירה על השבת הקדושה תיעשה בדרך כוחנית שתגרום לשנאת אחים בוערת והלוא נאמר לא תבער אש בשבת, ובכלל זה הרי שגם את אש המחלוקת אסור לבער בשבת.

רק מי שחי בין העולמות ומכיר את שני העולמות ובו זמנית עומד בראש מפלגה חברתית הנלחמת על צמצום פערים כלכליים וחברתיים, יכול היה וצריך היה לזעוק את הזעקה הגדולה והמרה הזו.
רק אבי גבאי יכול היה לתבוע את עלבונה של השבת שעליה נאמר שבאלפיים שנות גלות יותר מששמרו בני ישראל על השבת, השבת שמרה על עם ישראל. אך הנה השבת בוכה מרה: איך ייתכן שבגללי ייפרדו בני ישראל וישנאו זה את זה?

למה, אבי גבאי, למה? למה ברחת מהשליחות שלך? הלוא אתה יודע שחוץ ממך אין מי שיש לו את הכלים לעשות את זה...

אבי גבאי, אתה הולך ומתרסק בסקרים, אבל השעון עדיין לא מורה על חצות, עוד לא הגיע הסקר האחרון ועדיין לא הגיע הזמן לקום וללכת. קום והתנער!!! תעמוד מול חברי המפלגה שלך, תיישיר מבט לכל אלו שצחקו על הראיון המפורסם על הטלפתיה בינך לבין אשתך ועל כל השאר, אתה יודע שהם חיכו לך בסיבוב, אותם אלו שכעת חושפים את שיניהם החדות וחוככים ידיים בהנאה תוך כדי שהם מדברים על מחליף.

בבקשה ממך אבי גבאי, קום ועמוד מולם זקוף, תיישיר מבט ותדפוק על השולחן ותאמר להם בקול רם וברור שמפלגת העבודה חרתה על דגלה להילחם בכל הפערים הכלכליים והחברתיים ולכן מפלגת העבודה אינה יכולה להתעלם ממלחמת האחים בין דתיים לחילוניים ולכן היא חייבת לשנות מסלול. תאמר להם בביטחון שרק אתה יכול. תזכיר להם שאתה הוא מנהיג המפלגה ולמרות שטעית וסטית לרגע מהשליחות החברתית שלך אתה חוזר אליה ובגדול.

בבקשה אבי גבאי, אתה הרי יודע שאם תפסיד כעת, כולנו נפסיד יחד איתך ונמשיך לדשדש בביצה הטובענית והמסוכנת כל כך של שנאת חינם.
אבי גבאי חרדים משה רבנו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד