כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

הותר לפרסום: הלוביסטית מירב שמולי - בין החשודים שנעצרו בפרשת ביטן

שמולי נחשבת מקורבת מאוד לביטן, וחשודה בתיווך לשוחד וקשירת קשר לביצוע פשע • מעצרה הוארך היום בחמישה ימים

יו"ר הקואליציה לשעבר, ביטן. צילום: רועי אלימה, פלאש 90
יו"ר הקואליציה לשעבר, ביטן. צילום: רועי אלימה, פלאש 90



הלוביסטית מירב שמולי היא מבין החשודים שמעצרם הוארך היום (א') בחמישה ימים על ידי בית המשפט במסגרת החקירה בעניין יו"ר הקואליציה לשעבר, ח"כ דוד ביטן (הליכוד). שמולי נחשבת מקורבת מאוד לביטן, וחשודה בתיווך לשוחד וקשירת קשר לביצוע פשע.

שמולי (45) בעלת השכלה תיכונית ומוכרת כפעילת ליכוד. היא עבדה בעבר כיועצת לשר התחבורה מאיר שטרית באגף פניות הציבור במשרד ראש הממשלה, ואף היתה מנהלת שירות לקוחות בחברת "עמידר". ב–2013 ניסו למנות אותה בתור "מלוות אח"מים" בנמל אשדוד — תפקיד ש"נתפר" עבורה. יו"ר הנמל דאז, גדעון סיטרמן, הודה שפנה לשכנע את יו"ר ועד העובדים דאז, אלון חסן, להסכים למינויה.

על פי מסמך של מנכ"ל הנמל דאז, שוקי סגיס, סיטרמן רצה למנותה לתפקיד בשכר של 20 אלף שקל בחודש וכן להעניק לה רכב צמוד. שמולי טענה אז כי היא לא ביקשה להתמנות לתפקיד בנמל אשדוד, ואף לא העבירה את קורות החיים שלה לנמל. המינוי לא יצא לפועל, ככל הנראה עקב התנגדותם של סגיס וחסן.

בסוף 2013 מונתה שמולי כעוזרת ליו"ר הדואר דאז חזי צאיג. צאיג מונה על ידי שר התקשורת בזמנו, גלעד ארדן, שטען אז שלא היה מעורב בהחלטות פרסונליות בחברת הדואר. צאיג אמר אז כי הוא מכיר את שמולי שנים רבות - ובחר בה לאחר שקיבל המלצות עליה.

בשנה האחרונה שמולי עובדת כלוביסטית במשרד הלובינג גלעד - אחד ממשרדי הלובינג הגדולים והותיקים בישראל. ההערכה היא ששמולי נשכרה על מנת לקדם את האינטרסים של הלקוחות, במיוחד בקרב שרים וחברי כנסת מהליכוד. שמולי מקורבת לביטן, שהיה יו"ר הקואליציה, ואחד האנשים החזקים בכנסת בשנה וחצי האחרונות. בכנסת אומרים שאשתקד הגיעה רבות ללשכתו.

באתר של גלעד נכתב על שמולי כי הצטרפה לחברה ב-2016 וכי "יש לה ניסיון רב שנים בפוליטיקה בישראל. במהלך השנים כיהנה במספר תפקידים ציבוריים, בין היתר במשרד ראש הממשלה, לשכות שרים וחברות ציבוריות.

"תפקידיה השונים איפשרו לה ליצור בסיס הכרות רחב עם גורמים בפוליטיקה הכלל ארצית והמוניציפאלית ובזכות ניסיונה העשיר, נקראת מירב פעמים רבות ללוות ולייעץ לבעלי תפקידים בכירים במערכת הפוליטית בניהול משברים וחשיבה אסטרטגית".

יובהר כי חקירתה של שמולי בקשר לפרשת השחיתות ברשל"צ קשורה לתקופה שלפני תחילת עבודתה במשרד הלובינג גלעד.
מירב שמולי דוד ביטן פרשת ביטן ארנון גלעדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד