כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

בית המשפט מתערב; באלו עיתונים העירייה תפרסם

לאחר תביעה שהגיש עיתון 'הפלס': בית המשפט המליץ לוועדת התכנון ובניה של עיריית בני ברק להתחיל לפרסם בכל העיתונים - לרבות הפלס • 'בחדרי חרדים' מביא את ההחלטה המלאה של בית המשפט בנוגע לפרסומים של העירייה בעיתונים

עיריית בני ברק. צילום: פלאש 90
עיריית בני ברק. צילום: פלאש 90 צילום: פלאש 90



בית המשפט הציע לעיריית בני ברק להתחיל לפרסם בכל העיתונים לרבות הפלס.

כחמישה חודשים לאחר שעיתון הפלס הגיש עתירה מנהלית לבית המשפט נגד הוועדה לתכנון ובנייה בעיריית בני ברק, הציעה השופטת לעירייה כי יחלו לפרסם את המודעות של הוועדה לתכנון והבניה בכל העיתונים המתפרסמים "הן בתפוצה ארצית, הן במגזר החרדי", או לחלופין בעיתונים הנפוצים בארץ ובעיתונים הנפוצים במגזר החרדי, "מבלי לנקוב בשמות של עיתונים כלשהם".

באשר לפרסומים של העירייה עצמה, ולא בהכרח של הוועדה לתכנון ובנייה, השופטת מיכל אגמון-גונן קבעה כי "העירייה תנקוט בהליך מכרזי לגבי פרסום בעיתונים, שאז יהיה עליה לפנות, ככל שמדובר בפרסומים למגזר החרדי, לכלל העיתונים במגזר החרדי, לרבות העיתון של העותרת", הפלס.

יחד עם זאת ציינה השופטת, כי ככל שעיריית בני ברק מעוניינת, היא רשאית כמובן לכלול בהליך המכרזי, תנאים נוספים מעבר למחיר כגון: כמות תפוצת העיתון, ותק וכיוצ"ב. אולם, תנאים אלה כמובן יחולו על כל הניגשים למכרז ויעמדו ככאלה בביקורת שיפוטית.

בהחלטה שהגיעה ל'בחדרי חרדים' כותבת השופטת כי העירייה תודיע את עמדתה לבית המשפט בתוך 30 ימים מהיום. באשר לפרסומי העירייה, אמרה כי ככל שהעירייה תקבל את עמדת בית המשפט, יהיה עליה להתחיל בהליך מכרזי באופן מיידי תוך 14 ימים, לגבי פרסומים עתידיים של העירייה.

אולם, ככל שהעירייה לא תקבל את הצעת בית המשפט, תגיש כתב תשובה, ככל שהיא מעוניינת בכך, בתוך 14 ימים נוספים, ורק אז בית המשפט יתן החלטה בעניין.

גורמים בעיתון הפלס מסרו כי "ההחלטה הינה שלב ראשון של עשיית צדק שתגרור בעקבותיה עתירות והחלטות נוספות, עד להסרת החרם העברייני נגד עיתון הפלס. בזאת פנייתנו לכל מחזיקי החרם, הסירו ידיכם או שתיאלצו לעשות זאת בבית המשפט", וזאת למרות שבית המשפט טרם אמר את המילה האחרונה בעניין.
עיתון הפלס עיריית בני ברק עתירה מנהלית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד