י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

העסקן מתחנן מהכלא בניו יורק: "תעזרו לי לחתן את הילד שלי"

הוא וחבריו הואשמו בתכנון חטיפת סרבן גט בארה"ב, הוא נשפט ל-36 חודשי מאסר, כעת הוא מחתן את בנו בארץ ומתחנן מכותלי בית הכלא: "אני מבקש מכל יהודי שיתרום לפחות 50 דולר לצרכי החתונה שתתקיים בעוד שישה שבועות - בלעדיי"

בית הכלא בברוקלין. צילום: בחדרי חרדים לצולמים אין קשר לכתבה
בית הכלא בברוקלין. צילום: בחדרי חרדים לצולמים אין קשר לכתבה



העסקן החרדי אהרן גולדברג מחסידות לעלוב, שנשפט ל-36 חודשי מאסר, לאחר שהואשם בתכנון חטיפה ורצח של אדם, מתחנן ובוכה היישר מהכלא.

במונולוג מרגש ועצוב מהכלא בארה"ב מתחנן גולדברג שיעזרו לו לחתן את בנו, בהקלטה שהגיעה ל'בחדרי חרדים' הוא מספר על חייו בכלא ומבקש עזרה.

"שלום לכולם מדבר אהרן גולדברג מהכלא, רואים שיש ניסים גדולים, השם עזר שנשפטתי בכלא וחישבו לי את הזמן שאני כבר יושב פה מאז המעצר, זה לא פשוט שזה ייחשב פה, הקשיים מאוד גדולים, שאף אחד לא יעבור את מה שאני עובר פה, אתה אוכל עם רשות של השני, אתה קם בבוקר מהמיטה ועומד למסדר בשביל השני, בפרט בתקופה שהייתי עם קשיים גדולים, אני נמצא במדינה שאני לא מכיר את השפה, אני לא יודע מה צריך לעשות כשיש כרוז שמודיע שצריך לשבת או לעמוד, צועקים עלי ולא מאמינים לי שאני לא מבין, אני לא יכול להסביר את הקשיים".

(הרב אהרן גולדברג בהקלטה מהכלא)


"עכשיו השם עזר לי" מספר גולדברג "הבן שלי החשוב אברהם יהושע העשל שהוא קרוא על שם האדמו"ר ממכנובקא זכרונו לברכה, שאני שימשתי אותו במשך שלש שנים בסוף ימיו, הוא היה אדם קדוש שלא היה לו ילדים, אז קראתי לבן שלי על שמו".

"ברוך השם הבן שלי נהיה חתן והתחייבנו על סכום גדול, ואני לא צריך להסביר את ההוצאות המרובות, ובפרט שהחתן נצר למשפחת קדושים של החוזה מלובלין, ר' פנחס מקוריץ, והנועם אלימלך, ור' משה לעלובער, והמגיד מקוז'ניץ, והגאב"ד הרב מינצברג, הגאב"ד מהעדה החרדית, ואני מבקש מכל יהודי שיתרום לפחות 50 דולר לצרכי החתונה שתתקיים בעוד שישה שבועות, והחתונה תהיה בלעדיי (בוכה ונשנק מדמעות).

הוא ממשיך: "קשה לי לדבר על זה, אני נזכר מהחתונה ורוצה לשכוח, כל כך הרבה צער שאבא לא יכול להיות בחתונה של הבן שלו, אבל ככה רוצה הקב"ה ואני מקבל באהבה, ובבקשה תעזרו ואני מברך אתכם בבני חיי מזוני ושיגדלו את ילדיהם לתורה לחופה ולמעשים טובים, קשה לי לדבר, מעולם לא ביקשתי מאנשים כסף".

"יש וורט על אלו דברים שאדם אוכל פירותיהם בעולם הזה, והקרן קיימת לעולם הבא, כיבוד אב ואם וגו' והכנסת כלה, אנשים שצריכים ישועה יוושעו אם יתרמו להכנסת כלה, השם יעזור שיהיה השפעות טובות למי שיעזור".

כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים', גולדברג הואשם בתכנון חטיפה לצורך כפיית נתינת גט. בנוסף, במהלך שיחות בינו לבין חבריו שהיו שותפים איתו בתכנון החטיפה, והם אף התבטאו כי "יש להרוג את סרבן הגט".

אהרן גולדברג בן ה-55 שהתגורר גם בבני ברק וגם בניו יורק, עסקן מוכר בישראל, עצור מזה כ-18 חודשים יחד עם שמעון ליבוביץ ובנימין גוטליב שמואשמים בקשירת קשר לחטיפת אדם.

הם תכננו לחטוף את הבעל ולאיים עליו שאם לא ייתן גט לאשתו, "הם ידאגו להפוך את אשתו לאלמנה", כדי להתיר אותה להינשא לאדם אחר על פי ההלכה.

לגולדברג נשארו עוד 13 חודשים בכלא. על התנהגות טובה ירד לו 15% מהסך הכללי של העונש.
אהרן גולדברג סרבן גט כלא לעלוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 41 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד