ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

הנשיא פוטין מחפש שוכר לדירת חדר וחצי בתל אביב

"פוטין הוא אדם מאוד אסיר תודה והגון" סיפרה המורה מינה ברלינר על התלמיד ולדימיר פוטין שהפך לימים לנשיא רוסיה • לפני כמה שנים רכש לה כהכרת הטוב, דירה בתל אביב וכעת הוא מחפש שוכר

פוטין. צילום: עמוס בן גרשום, פלאש 90
פוטין. צילום: עמוס בן גרשום, פלאש 90



את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, אתם מן הסתם מכירים, כאיש משפיע וחזק בעולם, אולם על הקשר שלו לעיר תל אביב, על זה מן הסתם טרם שמעתם.

כשהיה פוטין כבן 15 (בשנות 1967-68), הוא למד את השפה הגרמנית בבית ספר סנט-פטרסבורג שברוסיה, מי שהיתה מורתו היא מינה (יודיצקה) ברלינר, יהודייה.

ב-1973 היא עלתה ארצה ונהגה לעקוב אחר תלמידה הבוגר, שהפך לימים לראש הממשלה ואח"כ גם לנשיא רוסיה.

לפני 13 שנים, נפגשה ברלינר עם תלמידה הנשיא ולדימיר בישראל. היא קראה על בואו לביקור בישראל וניגשה לקונסוליה הרוסית וביקשה לפגוש אותו. השאירה פרטים והלכה. כעבור כמה ימים בעת ביקורו, היא קיבלה הזמנה למפגש שערך עם ותיקי מלחמת העולם השנייה. הוא זיהה אותה בין הנוכחים וקרא לה לשיחה אישית, בה הם העלו זכרונות מהימים ההם.

פוטין הציג אותה בפני הנשיא דאז משה קצב, ששאל אותה " איך היה פוטין בתור תלמיד?". וברלינר ענתה "מצוין".

חלפו להן כמה שבועות מאז עזב פוטין את ישראל, ועל דלתה נקש דיפלומט רוסי, שהגיע לבשר לה, כי תלמידה הנשיא פוטין החליט לרכוש עבורה דירה, לאחר שבמפגש עמו התרשם שהיא גרה בדירה בדמי מפתח בקומה גבוהה וללא מעלית.

על פי הדיווח הבוקר באתר 'ynet' וב'ידיעות אחרונות', פוטין רכש לה דירת חדר וחצי ברחוב פינסקר בתל אביב. ושם גרה עד מותה, לפני כחודש וחצי בגיל 96.

לפני שלוש שנים, בראיון לאתר 'ynet', סיפרה המורה ברלינר: "כשקיבלתי את הדירה בכיתי. פוטין הוא אדם מאוד אסיר תודה והגון". התלמיד גם שלח לה במתנה שעון, שעל גבו נכתבה הקדשה "מהנשיא" וכן, אוטוביוגרפיה בחתימת ידו של פוטין.

כאמור, לפני כחודש וחצי הלכה לעולמה בשיבה טובה. שגרירות רוסיה שיגרה נציג להשתתף בהלוויתה ואף מימנה את כל הוצאות הטקס.

היות והמורה מינה ברלינר היתה אלמנה, ללא קרובי משפחה, היא כתבה בצוואתה, להחזיר את הדירה לרוכש - תלמידה לשעבר פוטין וכעת היא עומדת להשכרה. כך דווח ב'בידיעות אחרונות' וב'ynet'.
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מינה ברלינר דירה להשכרה תלמיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד