כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

עיתון הבית של סגן השר ליצמן מודה: חוק מסורת ישראל - בלוף

אחרי עשרות התיעודים המתפרסמים מדי מוצ"ש ב'בחדרי', גם 'המודיע' מודה הבוקר, כי "עבודות התשתית של רכבת ישראל, הפכו כבר לשגרה" • זאת, כשבועיים אחרי שליצמן טען בראיון, כי התיעודים הללו ממוחזרים מדי מוצאי שבת לאן זה יוביל?

ליצמן לצד חיים כץ. צילום: פלאש 90
ליצמן לצד חיים כץ. צילום: פלאש 90



אחרי ש'בחדרי חרדים' פרסם לראשונה עשרות תיעודי וידיאו שצולמו על ידי נכרי שמעידים על מציאות שגרתית, שבה 'רכבת ישראל' ממשיכה לחלל את השבת בפומבי ובאופן קבוע מבצעת עבודות תשתית ותחזוקה באישור משרד העבודה והרווחה, וזאת למרות חוק 'מסורת ישראל' שאושר בכנסת לפני חודשיים – הבוקר (שני) מצטרף עיתון 'המודיע' לקו שאומר בצורה גלויה: אין ערך לחוק 'מסורת ישראל'.

אחרי שהתריע ביום שישי, הבוקר, בכותרת בעמוד הראשון נכתב בביטאון החסידי: "לצערנו ולבושתנו, עבודות התשתית של רכבת ישראל הפכו כבר לשגרה ארוכה של חילולי שבת שלא נפסקים, וזאת למרות הבטחות שניתנו, כי לא יתקיימו בשבת עבודות שאין בהן משום פיקוח נפש".


התיעוד מהשבת האחרונה

כאמור, 'המודיע' מתייחס לחוק 'מסורת ישראל' ולהעדר האפקטיביות שלו: "גם לאחר התיקון בחוק שעות עבודה ומנוחה על פיו יוכל שר העבודה להתחשב במתן היתרי עבודה בשיקולי מסורת ישראל – רכבת ישראל ממשיכה במנהגה הפסול להפוך את השבת ליום השיפוצים הלאומי שלה".

כזכור, סגן השר יעקב ליצמן התפטר מתפקיד שר הבריאות, בעקבות חילול השבת הבלתי נפסק שנעשה על ידי רכבת ישראל באישור משרד העבודה והרווחה בראשות השר חיים כץ. ליצמן איים וקיים.
אולם, כידוע, חודשים ספורים לאחר מכן חזר ליצמן אל משרד הבריאות בדמות סגן שר, וזאת לאחר שמליאת הכנסת אישרה שני חוקי שבת: חוק המרכולים שגרר סערה רבתי וחוק 'מסורת ישראל' שכפי האמור מתברר שאין בו כל ערך.

על פי חוק 'מסורת ישראל', שר העבודה והרווחה יהיה רשאי מעתה להתחשב בשיקול מסורת ישראל היתרי עבודה בשבת. כץ עצמו אמר במליאת הכנסת כי אין ערך לחוק וכי "גם כעת אני מתחשב במסורת ישראל".

בשונה מישראל כץ – שר התחבורה, שמתכנן את צעדיו קדימה לכס ראשות הממשלה ועושה כל מאמץ להתנתק מסוגיית השבת, חיים כץ שמסובך עד הצוואר בחשד לפלילים, לא צפוי להתקפל בפני דרישות הנציגות החרדית.

בשלב הזה חיים כץ פועל מתחת לשטיח מבלי להבליט את חילול השבת המתבצע באישורו, אולם אם הסוגיה תעלה שוב על סדר יומן של המפלגות החרדיות – כץ צפוי להשתמש בזה לטובת גריפת אהדה ציבורית, וכפי שעשה בעבר.

כזכור, רק לפני מספר שבועות טען ליצמן בראיון ל'קול חי' כי תיעודי חילול השבת - ממוחזרים וכי "בכל שבוע מפרסמים את אותה תמונה", כאמור, הבוקר מתברר כי גם עיתון הבית של ליצמן מודה באמת: רכבת ישראל מחללת את השבת והתיעודים שפורסמו ב'בחדרי חרדים' - אמיתיים ונכונים.
מסורת ישראל המודיע שבת חילול שבת חיים כץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד