ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

האם הרשת הגדולה בעולם בדרך לישראל?

על פי הדיווח ברשת 'בלומברג' האמריקנית, נתניהו ניסה בביקורו האחרון בשוויץ, לשכנע את אחד המנכ"לים של חברת 'וואלמרט', לפתוח סניפים בישראל

רשת Walmart. צילום: רויטרס
רשת Walmart. צילום: רויטרס



"ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ניצל את כוחו כדי לסייע להביא את הקמעונאית הגדולה בעולם לישראל". כך פותח האתר האמריקאי "בלומברג" את הדיווח.

זה היה המסר של נתניהו לג'ון פורנר, מנכ"ל בכיר בוולמארט, בפגישה בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס שבשווייץ, לפני כעשרה ימים, היועץ הכלכלי של נתניהו, אבי שמחון השתתף גם הוא בפגישה, "נתניהו דן בפתיחתה של רשת וולמארט בישראל ובהשקעתה בטכנולוגיות ישראליות", אמר שמחון, מבלי למסור פרטים נוספים.

"הבהרנו שאנחנו מוכנים להקל את הרגולציה בכל מקום אפשרי כדי להפוך את השוק לנגיש יותר עבורם", אמר שמחון, שנכח בפגישה בחודש שעבר. "הדלת למשרדו של נתניהו פתוחה" הוסיף.

הדובר של רשת 'וואלמרט' סירב להגיב על מהות הדיון של בעלי הרשת עם נתניהו.

סוכנות 'בלומברג' מציינת כי כניסתם של קמעונאים נוספים בישראל יכולה להביא להורדת מחירים בשוק הקימונעי, ובכך תנסה הממשלה להוריד את יוקר המחיה.

עוד מדווח ב'בלומברג', כי מניית 'שופרסל' - רשת הסופרמרקטים הגדולה בישראל, ירדה ב-3.2%, הגדולה ביותר מאז מרץ, ורשת רמי לוי, השניה בגודלה אחרי 'שופרסל', ירדה ב-2.6%.

ישראל מביאה השקעות בשווי מיליארדי דולרים, בהשקעות עם חברות כמו אינטל, אפל, וגוגל. והיא נאבקת לפתות קמעונאים מהעולם להגיע לישראל ולהשקיע בה, מאחר והיא לא יכולה להשקיע במדינות מוסלמיות שנמצאות סביבה, אבל ככל שהאוכלוסייה הצומחת בישראל גדלה וצומחת יותר, קמעונאים, כמו רשת 'אמזון', עוד ענקית מזון אמריקאית מוכנה לבדוק אפשרות להגיע גם לישראל.

ראש הממשלה גם נפגש בדאבוס עם מנכ"לים של חברות יפניות ודרום קוריאניות גדולות, כולל מיצובישי. ישראל מסתמכת יותר מדי על השקעות זרות מארה"ב וסין, ונתניהו להוט לגוון מקורות השקעה, אמר שמחון.
Walmart וולמארט בנימין נתניהו קמעונאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד