כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

מאבק השבת: מכתב האחדות של הרבנים באשדוד

בעקבות המחאה החילונית באשדוד נגד ראש העיר יחיאל לסרי למען פתיחת העסקים בעיר בעיצומה של השבת, רבני הקריות מובילים קו של אחדות בין כלל הגורמים החרדים העוסקים במלאכת השבת באשדוד, במטרה להנמיך את גובה להבות "מחאת השבת החרדית"

צילום: יחצ ביג אשדוד
צילום: יחצ ביג אשדוד



חשיפת 'בחדרי חרדים': בעקבות המחאה החילונית בעיר אשדוד נגד ראש העיר יחיאל לסרי, ומתוך הבנה שבמציאות הקיימת אין באפשרותו של ראש העיר לאכוף לחלוטין את מפרי החוק – בעלי העסקים הפותחים את שעריהם בעיצומה של השבת, רבני הקריות מובילים קו של אחדות בין כלל הגורמים החרדים העוסקים במלאכת השבת באשדוד, במטרה להנמיך את גובה להבות "מחאת השבת החרדית" וכפי שנחשף ב'בחדרי חרדים'.

במכתב ששיגרו רבני הקריות, כבר לפני כשבוע, לנציגים החרדים בעירייה ולעסקני השבת בעיר אשדוד, הם מבקשים להתנהל בשיתוף פעולה עם עו"ד אורי פז ועם עו"ד יצחק מירון, וזאת בהמשך למכתבם שמי שמוסמך להנהיג את הסוגייה הוא מזכיר ועדת הרבנים לעניני השבת הרב יצחק גולדקנופף.

יצוין, כי בין הצדדים התקבלה ההסכמה שלא לפרסם את מכתב האחדות, אך כאמור, כעת, שבוע לאחר ששוגר, הוא נחשף כאן לראשונה.

תחת הכותרת "לכל העוסקים במלאכה הקודש ועומדים על משמר השבת באשדוד", כתבו רבני הקריות, "כאשר לצערינו התרבו בשנים האחרונות חילולי השבת בעירנו, ועוד זאת שמענו על תכנית הפעלה של קאנטרי שמתוכנן בו ח"ו חילול שבת בפרהסיא ה”י".

עוד ממכתב הרבנים שנחשף כאן ב'בחדרי חרדים' לראשונה: "מאחר והובא לפנינו הצעה לדרכי הפעולה לצמצום חילולי השבת באשדוד ע"י עו”ד אורי פז אשר לו ניסיון רב בזה, ובן מכיר היטב את אשדוד. ואחר שהצעה זו אושרה ע”י עו”ד יצחק מירון המתמחה בעיצוב הזהות היהודית בישראל". 

"אשע"כ", כתבו הרבנים, "הננו בזאת לחזק ידיהם במלאכת הקודש, ואנו פונים לעסקנים המוסרים נפשם לשמירת שבת קדשנו, ולנציגינו בעירייה העומדים על המשמר, לעבוד עמהם בשיתוף פעולה וכעצה אחת ולהישמע להצעותיהם המשפטיות בכדי להרבות שמירת שבת בעירנו ולקדש שם שמים". 

"ויהי נועם ה' על כל העוסקים במלאכה לשם שמים, ויתברכו בברכת השבת", כתבו לסיום.





רבני הקריות אשדוד אורי פז מחאה חילונית יחיאל לסרי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד