ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

הנרצח בפיגוע הדקירה באריאל: הרב איתמר בן גל הי"ד, אב לארבעה

כשעתיים לאחר פיגוע הדקירה בכניסה לאריאל, הותר לפרסום כי הנרצח הוא הרב איתמר בן גל הי"ד, בן 29 ואב לארבעה, ששימש כרב בישיבת ההסדר "הר ברכה" במקביל נמשך המצוד אחרי המחבל שנמלט לכפר כיפל חארת' הסמוך

הנרצח הרב איתמר בן גל הי''ד בברית מילה לבנו לפני חצי שנה. צילום: יצחק מלמד
הנרצח הרב איתמר בן גל הי''ד בברית מילה לבנו לפני חצי שנה. צילום: יצחק מלמד





כשעתיים לאחר הפיגוע הרצחני, הותר לפרסום כי הנרצח הוא הרב איתמר בן גל הי"ד, בן 29 ואב לארבעה, ששימש כרב בישיבת ההסדר "הר ברכה".

הפיגוע אירע בסמוך לשעה 14:30. מחבל נתעב מצוייד ב-2 סכינים, תקף את הרב איתמר הי"ד בכיכר אריאל לכיוון תפוח, ודקר אותו בפלג גופו העליון. הפצוע התמוטט ואיבד את הכרתו. צוותי מד"א, איחוד הצלה וצה"ל ביצעו בו פעולות החייאה שבסופן פונה לבית החולים בילינסון, שם נקבע מותו.

צילום: דוברות המועצה האיזורית שומרון

בתיעוד וידאו ממצלמת אבטחה, נראה המחבל יורד ממונית שירות מעבר לכביש, כשתיק לגבו. המחבל חוצה את הכביש באיטיות, וכאשר מגיע למרחק של כמטר מאיתמר הי"ד, הוא מזנק לעברו עם סכין שלופה ודוקר אותו.

איתמר חומק ממנו, מרחיק את המחבל ממנו באמצעות בעיטה, ובורח תוך שהוא חוצה את הכביש. בנתיב הנגדי, נראה רכב לבן ובו קצין צה"ל שקולט לכאורה את המתרחש, מאט ומאפשר לאיתמר לחצות אך כשהמחבל שומט את התיק על הכביש ומנסה לרדוף אחר איתמר, הקצין מאיץ את הרכב ופוגע בו.



מיד לאחר שדקר את הרב איתמר הי"ד, פתח המחבל במנוסה. קצין צה"ל שזיהה אותו רץ עם הסכינים - ניגח אותו ברכבו אך המחבל קם והמשיך במנוסתו. הקצין ניגח אותו שוב, אולם גם הפעם המחבל קם על רגליו ונמלט לעבר הכפר כיף אל חארת', צפון-מערבית לאריאל.

הרב איתמר הי"ד, למד בישיבת הדרום ברחובות, העיר בה גדל. לפני 8 שנים נישא למרים, ונולדו להם ארבעה ילדים בגילאים שנה עד 7. מחנך כתה ח' בישיבת בני עקיבא גבעת שמואל. מלמד מזה שנים בישיבת הר ברכה. אשתו מרים, מורה גם היא.

לפני חצי שנה ערך ברית מילה לבנו הקטן, והיום לאחר הרצח, בטרם הותר לפרסום שמו, נערכה ברית לבן אחותו.



כוחות גדולים של צה"ל עורכים סריקות בכפר אליו נמלט, כיפל חארת', על מנת לאתר את המחבל הדוקר. בצה"ל מתחקרים את נסיבות הפיגוע.



ראש העיר אריאל, אלי שבירו, התייחס לפיגוע ואמר "מחבל נתעב רצח תושב האזור בדם קר ובאכזריות מזוויעה. אני שולח תנחומים למשפחת הנרצח וסומך על כוחות הביטחון שילכדו את המחבל". לדבריו, "התשובה לטרור הפלשתיני היא החלת ריבונות מיידית על היישובים היהודיים ביו"ש. אני קורא מכאן לראש הממשלה, לשרים וחברי הכנסת - באחריותכם למנוע את הפיגוע הבא.
החילו ריבונות".



איתמר בן גל פיגוע דקירה אריאל שומרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד