י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

בג"צ למדינה: "הבהירו תוך שבוע האם משפחת הרוצח של משפחת סלומון תוכל לבנות מחדש את הקומה השנייה ולהתגורר שם".

שופטי בימ"ש העליון הורו למדינה להבהיר בתוך 7 ימים את עמדתה בעניין דינה של הקומה השנייה של בית משפחת המחבל, שביצע את הפיגוע הקשה בו נרצחו בני משפחת סלומון הי"ד בחלמיש

קברי משפחת סלומון. פלאש90
קברי משפחת סלומון. פלאש90



שופטי העליון הורו למדינה להבהיר בתוך 7 ימים את עמדתם, בקשר לדינה של הקומה השנייה של משפחת המחבל אשר רצח את בני משפחת סלומון. עו"ד חיים בלייכר מחוננו "אני שמח שבית המשפט, הבין את האבסורד שבתשובת המדינה והורה להם לתת הבהרות בנושא"

בג"צ משפחת סלומון: שופטי בימ"ש העליון הורו אחר הצהרים (שני) למדינה להבהיר בתוך 7 ימים את עמדתה בעניין דינה של הקומה השנייה של בית משפחת המחבל אשר ביצע את הפיגוע הקשה בו נרצחו בני משפחת סלומון הי"ד בחלמיש.

את ההבהרה דרשו השופטים, לאחר שאתמול (ראשון) במהלך הדיון בעתירה נשאל נציג המדינה בידי עו"ד חיים בלייכר אשר מייצג את משפחת סלומון מה עמדת המדינה ביחס לקומה השנייה אשר אינה נהרסה בידי כוחות צה"ל.

"האם משפחת המחבל תוכל לשוב לבנות אותה מכספי הטרור ולהתגורר שם?," שאל בלייכר את עו"ד רועי שויקה אשר ייצג את המדינה, שויקה השיב תחילה כי לא יינתן למשפחה לבנות את הקומה השנייה אך בהמשך שנשאל אם כך מדוע לא להורסה? השיב כי יתכן וכן יינתן למשפחה לשוב ולבנות את הקומה השנייה.

"אני שמח שבית המשפט, הבין את האבסורד שבתשובת המדינה והורה להם לתת הבהרות בנושא." מסר עו"ד בלייכר מחוננו, "האבסורד זועק לשמים, האם המשפחה תוכל לבנות ארמון מכספי הטרור שתקבל בזכות המעשה הרצח הנתעב אותו הם לא מנעו? האם המדינה תיתן יד לכזה דבר? אני חושב שהדברים צריכים להדאיג כל אזרח שחס על בטחונו" הוסיף בלייכר.

נזכיר כי משפחת סלומון הגישה עתירה לבג"צ בה דרשה להרוס את בית המחבל באופן מלא, ולא באופן חלקי וזאת לצורך הרתעה עתידית ומניעת פיגועים נוספים. בדיון פנתה מיכל סלומון, אלמנתו של אלעד הי"ד, לשופטים וביקשה כי יורו לכוחות צה"ל להשלים את הריסת בית המחבל.

לאחר הדיון סיפרה מיכל "בסוף הדיון פניתי לשופטים ואמרתי להם, שאנחנו פה מסיבה אחת - צריך לייצר כושר הרתעה כדי למנוע את הפיגוע הבא, לאף אחד אין מושג מה זה להיות משפחה שכולה באמת, מאחורי זה יש חיים שלמים, יש הרבה סבל, יש הרבה החלטות שצריכים לקחת לבד.

ואנחנו פה כדי שהמשפחה הזו, משפחת השכול תסתיים, שלא יצטרפו עוד חברים חדשים. כולי תקווה שבית המשפט יחשוב על הדברים באמת, ויבין שהפקר חיי אדם מתחיל כאן, במניעת ההרתעה". מסרה.

הריסת בית המחבל. צילום: דובר צה"ל

כזכור, בליל שבת כ"ח תמוז תשע"ז, התרחש פיגוע אכזרי ביישוב חלמיש בחבל בנימין, מחבל צעיר שחדר לישוב, נכנס לבית משפחה, ובאמצעות סכין דקר ארבעה בני אדם.

שלושה בני משפחה נרצחו במקום. אב המשפחה יוסף סלומון הי"ד, בן 70; בתו חיה סלומון הי"ד, בת 46 שהתגוררה ביישוב. ובנו אלעד סלומון הי"ד, בן 36, אב לחמישה ילדים תושב אלעד. אשתו מיכל אספה מיידית את חמשת ילדיהם שהיו בבית, החביאה אותם באחד החדרים והזעיקה את כוחות הביטחון. בזמן שהתרחש הפיגוע, חגגו בבית "שלום - זכר", לנכד שנולד. הורי התינוק - שמואל ואסתר - לא שהו בבית.

אחד השכנים, חייל ביחידה מובחרת ששמע את הצעקות, ירה במחבל דרך החלון ופצע אותו בינוני.
הפיגוע בחלמיש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד