כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

צפו: כתב 'בחדרי' מביך את ציפי לבני

צפו: כתב 'בחדרי חרדים' מביך בפומבי בישיבת סיעת המחנה הציוני את ח"כ ציפי לבני, בשל דבריה נגד הראשל"צ הגר"י יוסף

צילום: שי דורון
צילום: שי דורון



כתב 'בחדרי חרדים' יעקב גרודקה הביך היום (שני) בפומבי בישיבת סיעת המחנה הציוני את ח"כ ציפי לבני, בשל דבריה נגד הראשל"צ הגר"י יוסף.

לדבריה, אין הוא ראוי לכהן בתפקיד רשמי. גרודקה טען לה שהראשל"צ ציטט בסך הכל את דבריו של הרה"ר הגרי"א הרצוג, שנכדו - ח"כ יצחק הרצוג יושב לצידה, "האם גם הרב הרצוג לא היה ראוי לטעמך לשמש כרב ראשי?", תמה.



וכך לבני נשאלה: "אמרת שהראשון לציון לא ראוי לשמש בתפקיד רשמי. אני בדקתי את מקור דבריו של הראשון לציון, והוא ציטט דברים שאמר הרב הראשי הרב הרצוג, שנכדו יושב כאן לצידך, האם לדעתך, גם הרב הרצוג לא היה ראוי לכהן כרב ראשי?".

לבני השיבה: "אמרתי כאן על הדוכן שגם אם הדברים נאמרו על ידי מישהו אחר בתקופה אחרת, הדברים שנאמרו היום על ידי הרב הראשי המכהן נגד בתי המשפט במדינת ישראל ואי קבלתם כדבר לגיטימי במדינת ישראל - זה דבר שבעיני פוסל אותו מלכהן כרב ראשי במדינת ישראל".

הרצוג: "מי העיתונאי? אני לא מכיר אותך".

גרודקה: "אפשר לעשות היכרות. אני יעקב גרודקה, אתר 'בחדרי חרדים', דרך אגב; הסרטון התפרסם בווינט ולא ב'בחדרי חרדים', שם אפשר לראות שהוא ציטט את הרב הרצוג - אז לטעמך הרב הרצוג לא היה ראוי לכהן".

לבני: "אנחנו עכשיו מקיימים דיון?".

גרודקה: "לא, אני רק שואל".

כאמור, לבני אמרה היום כי "שמעתי שהרב הראשי לישראל, הראשון לציון, אמר שפנייה לבתי המשפט גרועה מפנייה לערכאות של גויים".

לטענתה, "מי שלא מוכן לקבל את בתי המשפט בישראל, לא מקבל את ישראל כמדינת חוק ולא יכול לכהן בה בתפקיד רשמי".

דבריה של לבני באו בתגובה לדברים שאמר הראשל"צ הגר"י יוסף אמש בכינוס בתי הדין, שם תקף את דבריו של נשיא בית המשפט העליון בדימוס שהעניק ראיון בסוף השבוע ל'ידיעות אחרונות'. הראשל"צ הגדיר את דבריו של ברק כ'חרס הנשבר' וטען כי הוא "ממשיך את המלחמה שלו".

הגר"י יוסף תקף את ברק בעיקר על טענותיו נגד הצעת החוק שתעניק סמכויות לבית הדין לדון כבורר, בהסכמת שני הצדדים: "אלה דברים מאוד מוזרים, שני יהודים יראי שמים רוצים לדון בפני הדיינים, זו כפייה אנטי-דתית, אתה כופה אותם שלא ידונו בפניהם, שילכו לבית משפט, דנים פה להתיר אשת איש לעלמא, נותנים גטים, מתירים ממזרות וכל הדברים האלה, דיני ממונות - למה שלא ידונו? יש בוררות. למה לכפות אותם שילכו לבית משפט?", תמה הראשל"צ. כך צוטט הרב ב'כאן'.

כאמור, הגר"י יוסף ציטט את דבריו של הרב הרצוג ואמר כי "הפנייה לבתי המשפט - גרועה מפנייה לערכאות של גויים".
הגרי יוסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד