ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

יוזמה מקורית: עונש על ח"כים שיפנו לבג"צ

ח"כ ישראל אייכלר עם יוזמה מקורית: ח"כ שיפנה לבג"ץ נגד חוק של הכנסת ייענש: "חברי הכנסת הפסיקו לראות בהכרעות נבחרי העם עובדה לגיטימית"

ישראל אייכלר. צילום: פלאש90
ישראל אייכלר. צילום: פלאש90 צילום: פלאש 90



ח"כ ישראל אייכלר מוביל מהלך חדש, על פיו, ח"כים שיעתרו לבג"צ נגד חוקים קיימים - ייענשו, העילה: הם מבזים את כבוד הכנסת.

במכתב ששיגר אייכלר ליו"ר ועדת הכנסת ח"כ מיקי זוהר, הוא כתב: "ברצוני להפנות את תשומת לבך לתופעת העתירות לבג"צ של חברי כנסת המנסים לפסול חוקים שהעבירה מליאת הכנסת".

אייכלר הוסיף לנמק: "כוחה של הכנסת הולך ופוחת אל מול ניסיונותיו של בג"צ לבטל ולהטות את החוקים כרצונו. האשמה היא של חברי הכנסת שהפסיקו לראות בהכרעות נבחרי העם עובדה לגיטימית, ומבקשים מבג"ץ להטיל על הציבור מרות של שופטים בלתי נבחרים".

לטענתו, "היות והגשת עתירות לבג"צ על ידי חברי הכנסת פוגעות באמון הכנסת וסותרות את תקנון הכנסת ע"פ סעיף 1א פסקה (4) שבפרק ב' כללי יסוד: "ישמור על כבוד הכנסת וכבוד חבריה. יהיה מסור למילוי תפקידיו בכנסת. ינהג בדרך ההולמת את מעמדו כחבר כנסת ויעשה לטיפוח אמון הציבור בכנסת". אין לך פעולה הפוגעת באמון הציבור בכנסת מאשר עתירה לבית המשפט נגד חוק שהתקבל על ידי הכנסת.

לסיום כתב אייכלר לזוהר: "אי לכך אבקשך לכנס את וועדת הכנסת ולקיים דיון בהתמודדות עם התופעה ובמידת הצורך להטיל על וועדת האתיקה להפעיל את סמכותה ולהעניש חברי הכנסת העותרים ופוגעים באמון הציבור בכנסת".

חתומים על הבקשה, מלבד הח"כ היוזם: ח"כ מרדכי יוגב, ח"כ בצלאל סמוטריץ, ח"כ מיכאל מלכיאלי, ח"כ ענת ברקו, ח"כ יעקב אשר, ח"כ מנחם אליעזר מוזס, ח"כ יואב בן צור, ח"כ ירון מזוז, ח"כ עודד פורר, ח"כ משה גפני וח"כ טלי פלוסקוב.
ישראל אייכלר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד