י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

ביטקוין מתרסק מתחת ל-6,900 דולר - כל מה שצריך לדעת

נפילה של 16% ביממה האחרונה מביאה את המטבע לכמעט שליש מערכו בשיא; מדריך מזורז לסיבות ולמה שצריך לדעת

ביטקוין מתרסק מתחת ל-6,900 דולר - כל מה שצריך לדעת
נועם ריבקין פנטון, פלאש 90



ביטקוין נסחר בשעה זו ב-6,899 דולר לפי נתוני טריידבלוק, נפילה של 16% ביממה אחת, וכמעט 60% מתחת לשערו בשיא בדצמבר. המפולת ניכרת ברחבי שוק מטבעות הקריפטו, ובה נמחקים עשרות מיליארדי דולרים משוויים של המשקיעים במטבעות האלטרנטיביים.

להלן כמה מהנסיבות שתרמו לנפילתו של ביטקוין בחודש האחרון, וכמה מהדברים שצריך לדעת כדי להבין את הנסיבות לעלייתו ונפילתו:

אחד הגורמים העיקריים לנפילת הביטקוין בתקופה האחרונה היא מהלכים שביצעה סין כדי להגביל את המסחר והכרייה בתחומה. סין אסרה באופן רשמי את ההשקעות בהנפקות של מטבעות דיגיטליים (ICO). הרשויות הסיניות סגרו אתרים למסחר במטבעות קריפטו.

כדאי לדעת: סין מקום אהוד לכריית ביטקוין בשל החשמל הזול שבה. בנוסף, יש בה מספר גדול של משקיעים קטנים ופרטיים חובבי ספקולציות.

תשכחו מביטקוין, ההגנה הטובה ביותר מאינפלציה היא זהב.

בשבוע האחרון נפלו הבורסות בעולם ובפרט בוול סטריט (שלמעשה מזגזגת בפראות היום וברגעים אלה ממש רושמת ירידות של יותר מ-1% לאחר חודשים שלא סבלה מירידות של ממש). החשש של המשקיעים הוא שהתחממות הכלכלה האמריקאית תוביל לאינפלציה, ולהעלאת ריבית שתפגע בכדאיות ההשקעה במניות. פרשנות זו בבלומברג מסבירה כיצד יכול הזהב לגדר את הסיכונים מאינפלציה עתידית.

כדאי לדעת: מאז המשבר הפיננסי של 2008, הורדות הריבית וההרחבה הכמותית, מזהירים משובה של האינפלציה. היא טרם חזרה, אולם זה לא אומר שהיא לא תחזור. סימנים מובילים לכך הם עלייה בשכר העובדים בארה"ב בשנה האחרונה.

פתגם ידוע אומר שבזמנים טובים ובזמנים קשים, רואי חשבון ועורכי דין תמיד מרוויחים. במקרה של כריית ביטקוין לא בטוח שזה נכון, אבל ביטמיין הסינית, שיש לה משרדים גם בישראל, מתכננת להרוויח מהציוד שהיא מייצרת לכריית ביטקוין, ומתנופת הבינה המלאכותית.

כדאי לדעת: כריית ביטקוין צורכת כמויות חשמל עצומות, כך שייתכן שמדובר בבועה שהכי פגעה באיכות הסביבה בהיסטוריה.
ביטקוין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד