ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

חודש אחרי: חוסל ראש החוליה שרצחה את הרב רזיאל שבח הי"ד

שב"כ מתיר הבוקר לפרסום כי במהלך הלילה נסגר החשבון עם ראש החוליה שנטלה את חייו הצעירים של הרב רזיאל שבח הי"ד סמוך ליישוב חוות גלעד. שר הביטחון ליברמן: "החשבון נסגר. היה ברור שזה רק עניין של זמן, עד שנפגע בראש החוליה"

אילוסטרציה. צילום: דוברות המשטרה
אילוסטרציה. צילום: דוברות המשטרה



הותר לפרסום כי בתום מאמץ מודיעיני ומבצעי מורכב ונחוש אשר החל מיד לאחר הפיגוע בו נרצח הרב רזיאל שבח הי"ד, חוסל לפנות בוקר במבצע משותף של שירות הביטחון הכללי, צה"ל והימ"מ של משטרת ישראל, אחמד נאצר ג'ראר, תושב ג'נין.

ג'ראר היה פעיל מרכזי בתשתית הטרור האחראית לפיגוע הירי סמוך לחוות גלעד בתאריך 09/01/2018, בו נרצח הרב רזיאל שבח הי"ד. ג'ראר השתתף באופן אישי בפיגוע.

במהלך ניסיון מעצרו, יצא המבוקש חמוש ממבנה בו הסתתר ביאמון ונורה ע"י הכוחות. על גופתו של המחבל נמצאו m16 ותיק עם מטענים. אין נפגעים לכוחותינו.

מחקירות שביצע השב"כ עולה כי התשתית מעורבת בנסיונות נוספים לבצע פיגועים ובתכנון פיגועים נוספים.

חקירת העצורים מקרב חברי התשתית נמשכת ועל יתר הפרטים מוטל צו איסור פרסום.



רכבו של הרב שבח בזירת הפיגוע. צילום: אלחנן גרונר, הקול היהודיצילום: רכבו של הרב שבח בזירת הפיגוע. צילום: אלחנן גרונר, הקול היהודי
רכבו של הרב שבח בזירת הפיגוע. צילום: אלחנן גרונר, הקול היהודי


כזכור, לפני חודש, ביום שלישי כ"ב טבת סמוך לשעה 20:10 נורו לעבר רכבו של הרב רזיאל שבח, צרור יריות. כוחות גדולים של אנשי ביטחון ורפואי הוקפצו לזירה, ניסו להציל את חייו, אך כעבור זמן קצר נקבע מותו בבית החולים.

הרב שבח הי"ד, בן 35 בהירצחו, הותיר אחריו את אלמנתו יעל ושישה יתומים.

מאז, הפיגוע כאמור, עשו כוחות הביטחון כל מאמץ לאתר את המפגעים שהצליחו להימלט ולהסתתר, וכאמור הלילה חוסל אחד המעורבים בג'נין.

שר הביטחון אביגדור ליברמן הגיב הבוקר לחיסול וכתב בטוויטר: "החשבון נסגר. אני מברך את צה"ל, השב"כ והימ"מ על פעולה מוצלחת. היה ברור שזה רק עניין של זמן, עד שנפגע בראש החוליה שרצחה את הרב רזיאל שבח ז"ל. אני מקווה ומאמין שבקרוב נשים את היד גם על רוצחו של הרב איתמר בן גל הי"ד."

שר השיכון האלוף יואב גלנט הגיב גם הוא בדף הפייסבוק שלו וכתב: "ברכה והערכה לצה״ל וכוחות הבטחון על חיסולו של המחבל - רוצחו של הרב רזיאל שבח ז״ל. את הנופלים לא נוכל להחזיר, אך ניתן לרסן ולהרתיע לעתיד. אין פשרות במלחמה בטרור - נרדוף ונשיג כל אויב וכל מחבל. גם רוצחו של איתמר בן גל ימצא את עצמו בקרוב בבית משפט או בבית קברות".

השר לביטחון פנים גלעד ארדן הגיב ואמר הבוקר כי "‏אני מצדיע בשם כל אזרחי ישראל ללוחמי הימ"מ של משטרת ישראל שחיסלו הלילה את המחבל הארור שרצח את הרב רזיאל שבח ז"ל. המסר שלנו ברור- נגיע למרצחים בכל מקום שהם יסתתרו, גם למחבל השפל שרצח את איתמר בן גל הי״ד ונבוא איתו חשבון".
הרב רזיאל שבח חיסול מחבל ג'נין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד