כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

התנתקתם? החברה לא תוכל לשלוח לכם פרסומות

אדם שהביע רצונו להתנתק משירות שרכש ממפרסם, תראה החברה את הבקשה כהודעת סירוב, האוסרת על המפרסם להוסיף ולשלוח לנמען דברי פרסומת נוספים

אילוסטרציה. צילום: פלאש 90
אילוסטרציה. צילום: פלאש 90



אושר סופית: הודעה של צרכן על סיום התקשרות תחשב גם כסירוב לקבל פרסומות.

מליאת הכנסת אישרה אמש (שני) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק התקשורת של חברי הכנסת אורי מקלב ושולי מועלם רפאלי. 34 ח"כים תמכו ללא מתנגדים.

מוצע לקבוע כי בעסקה מתמשכת לרכישה של טובין או שירותים באופן מתמשך, יראו את הצרכן כמי שנתן הודעת סירוב לקבל דבר פרסומת מהגורם שעמו התקשר בעסקה, החל במועד סיום ההתקשרות, לרבות אם ההתקשרות הסתיימה בשל הודעת ביטול שנמסרה כדין.

בדברי ההסבר נכתב: "חוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ"ב–1982 (להלן – החוק), אוסר על מפרסם לשלוח "דבר פרסומת" לנמען, למעט במקרה שבו אישר הנמען באופן פוזיטיבי כי הוא מעוניין לקבל מהמפרסם דברי פרסומת. יחד עם זאת, החוק מאפשר למפרסמים לשלוח דברי פרסומת גם ללא אישור מפורש של הנמען, בהתקיים כל התנאים המנויים בסעיף 30א(ג) לחוק, דהיינו, כאשר הנמען מסר למפרסם את פרטיו במהלך רכישה של מוצר או שירות או במהלך משא ומתן לרכישה כאמור, והמפרסם הודיע לו כי הפרטים שמסר ישמשו לצורך משלוח דבר פרסומת מטעמו. עוד קובע החוק, כי הנמען רשאי, בכל עת, להודיע למפרסם על סירובו לקבל דברי פרסומת, או לחזור בו מהסכמתו לקבל דברי פרסומת, ככל שניתנה, וזאת באמצעות שליחת "הודעת סירוב" למפרסם.

לעניין זה, מוצע לקבוע כי יראו כהודעת סירוב לקבלת דבר פרסומת גם הודעה של הנמען כי ברצונו להתנתק משירות שרכש מן המפרסם. באופן זה, במקרה שבו הנמען לא מעוניין עוד להיות לקוח של המפרסם, והודיע לו כי ברצונו להתנתק מהשירות, יראו את הבקשה כהודעת סירוב האוסרת על המפרסם להוסיף ולשלוח לנמען דברי פרסומת נוספים."

מציע החוק ח"כ אורי מקלב אמר לאחר אישורו: "יש הצעות שנראות מובן מאליו אבל התברר שיש כאלה שחושבים שזה לא ככה וחשבו שמישהו שאמנם כבר לא לקוח שלהם, עדיין נשאר במועדון הלקוחות שלהם ואפשר לשלוח לו פרסומות. מעבר למטרד, אחר כך גם מתברר לך שהתחייבת לדברים מבלי שהיית מודע אליהם. יש כאן אמירה ברורה שאם אני מפסיק את השירות אני רוצה להפסיק את ההתקשרות".
חוק פרסומות אורי מקלב שולי מועלם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד