י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

כל עתיד הדור בסכנה: המלחמה על 'שעון חכם'

לאחר המלחמה בסמארטפונים הבלתי כשרים, היעד הבא; פסק הלכה מתפרסם הבוקר נגד המוצר החדש 'שעון חכם' • " החטאת הרבים באופן חמור ביותר ומעמידים את כל עתיד הדור בסכנה עצומה"

שעון חכם. צילום: יח"ץ
שעון חכם. צילום: יח"ץ



גדולי הדיינים והרבנים יוצאים הבוקר בפסק הלכה נגד 'שעון חכם' שעוני יד שיש שם אופציות שונות בין היתר מענה לשיחות, שליטה במדיה ומוסיקה, ניהול הודעות ומיילים, ועוד.

מדובר בשעונים שנכנסו לשיווק לאחרונה גם במגזר החרדי במחירים נוחים והרבנים לאחר המלחמה על הסמרטפונים הלא כשרים יוצאים הרבנים נגד השעון.

במכתב שמתפרסם הבוקר בעיתונות החרדית היומית נכתב: כי "לאחרונה נתחדשו סוגים שונים של מכשירים אלו אשר בחזותם ובשמם הם נדמים כמכשירים אחרים המותרים וכגון המכשיר הקרוי 'שעון חכם' והינם מתחבולות היצר המדמה שכביכול על מכשיר זה לא נאמר האיסור. ויש שאף מוכרים אותם לילדים ולבחורים והינם נוטלים חלק בהחטאת הרבים באופן חמור ביותר ומעמידים את כל עתיד הדור בסכנה עצומה".

"ועל כן" כותבים הרבנים "הרינו להודיע דעתנו שמכשיר זה אסור להשתמש בו, הן למבוגרים והן לצעירים והאיסור הוא בעת שאין בו כרטיס 'סים' או שעשו בו איזו חסימה, וכן חל איסור למוכרו ולפרסמו.

על המכתב חתומים בין היתר הגר"י זילברשטיין, הגר"נ נוסבוים, הגרמ"ש קלייו, הגרש"א שטרן, הגר"מ בן שמעון, הגר"י ברזובסקי, הגר"ש הכהן גרוס, והגר"מ קסלר.

מכתב הרבנים: סריקה בחדרי חרדים



שעון חכם רבנים מכתב איסור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד