כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

אבל בבולטימור: ראש הישיבה הלך לעולמו

50 שנות הרבצת תורה; בבולטימור הלך הלילה לעולמו, ראש הישיבה הרב שלנגר זצ"ל, מתלמידיו המובהקים של הרב שך זצ"ל שחי בפשטות והיווה דוגמה לתלמידיו הרבים הלוויתו תצא בשעה 13:00 מהיכל הישיבה

הגאון רבי צבי דב שלנגר זצ"ל צילום: ישיבה וורלד
הגאון רבי צבי דב שלנגר זצ"ל צילום: ישיבה וורלד



ברוך דיין האמת: בבית החולים בארה"ב נפטר הלילה הגאון רבי צבי דב שלנגר זצ"ל ראש הישיבה ובית המדרש ומתיבתא דבולטימור והוא בן 83 בפטירתו.

הרב שלנגר זצ"ל נולד בבודפסט שבהונגריה בח' אייר תרצ"ד לאביו הרב אברהם יצחק שלנגר זצ"ל ועבר את מאורעות השואה האיומה וניצל ברכבת של קסטנר.

היה מתלמידיו המובהקים והראשונים בארץ של מרן ראש הישיבה הגראמ"מ שך זצ"ל בעל ה'אבי עזרי', וכן יצק מים על ידי מרן ה'חזון איש' זצ"ל וקיבל מוסר ויראה מהגה"צ רבי אליהו לאפיאן זצ"ל בעל ה'לב אליהו'.

בהגיעו לפרקו נישא לרעייתו מרת חנה, בתו של הרב ברוך מנדלבוים שהיה ד"ר לפסיכולוגיה.

היה עמוד ההתמדה והיראה אשר הקים דורות רבים של תלמידים לתורה ויראה תלמידי חכמים ומרביצי תורה ויראה אשר יצאה מכבשן האש של חורבן אירופה.

במשך למעלה מחצי יובל שנים היה משגיח בישיבת 'נר ישראל' בבולטימור אצל הגאון רבי יעקב יצחק רודרמן זצ"ל.

לפני 21 שנה פתח ישיבה נוספת ושם שימש כראש ישיבה שנקרא בית המדרש ומתיבתא דבולטימור. למרות שידע יסורים רבים במשך השנים המשיך בהרבצת התורה וחי בצניעות ובפשטות ולימד תורה בשער בת רבים והיה נחשב למחנך גדול.

בכל יום כיפור היה מתפלל מהמחזור שאביו והרבי מסאטמר זצ"ל כתבו בשואה. תלמידים מהישיבה מספרים ל'בחדרי חרדים' כי ראש הישיבה היה דמות מופת ודוגמה לבחורים. הכסא היחיד מעץ בבית המדרש היה של ראש הישיבה, היה סועד עם הבחורים ביחד בחדר האוכל והיה אוכל את אותו אוכל שהבחורים אוכלים, כבר חצי שעה לפני התפילה היה נמצא, וכך גם כל הסדרים היה שוקד על התורה בבית המדרש.

קשר מיוחד היו לו עם הגרמ"צ ברגמן חבר מועצת גדולי התורה עמו היה מתייעץ הרב שלנגר זצ"ל על כל צעד ושעל בכל ענייני הישיבה, הגרמ"צ ברגמן אף נסע בשבוע האחרון לבקרו בבית החולים בבולטימור.

הלוויתו תצא היום מהיכל הישיבה (בית המדרש ומתיבתא דבולטימור) בשעה 13:00 בצהריים - שעון ארה"ב.

אחיו, הם הרבנים הגאונים; אחיו הגדול רבי משה חיים שלנגר משגיח ישיבת 'פורת יוסף' בעיר העתיקה, רבי אליקים שלנגר משערי חסד, רבי דוד שלנגר מבני ברק, רבי אליסף שלנגר וחתנו הרב הגאון רבי חיים כהן שימונה לראש ישיבה במקומו.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.
הרב צבי דב שלנגר בולטימור הלוויה ברוך דיין האמת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד