י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

צפו: החרדים נתנו ליאיר לפיד לדבר לקיר

מליאת הכנסת דחתה את הצעת חוק שוויון בנטל של יש עתיד - ברוב של 39 מול 22 מתנגדים • הח"כים החרדים ורוב חברי הכנסת מהקואליציה נעדרו מהמליאה בעת נאומו של יו"ר 'יש עתיד' ח"כ יאיר לפיד, בו הציג את הצעת החוק • צפו

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



הח"כים החרדים ורוב חברי הכנסת מהקואליציה נעדרו היום (רביעי) מהמליאה בעת נאומו של יו"ר 'יש עתיד' ח"כ יאיר לפיד, בו הציג את הצעת חוק שוויון בנטל, שמבקשת להחזיר את המצב החוקתי בסוגיית גיוס בני הישיבות כפי שהיה בעת ממשלת לפיד - נתניהו.

מליאת הכנסת דחתה את ההצעה ברוב של 39 מול 22 מתנגדים. בדברי ההסבר נכתב: "הצעת חוק זו באה להשיב על כנו את ההסדר שחוקק בתיקון מספר 19. במאבק על השוויון בנטל הוא מאבק על דמותה של החברה הישראלית. מה שמונח על כף המאזניים הוא ביטול מודל צבא העם וגיוס לכולם. זה מאבק על אבני היסוד של החברה הישראלית".

בראשית דבריו אמר לפיד: "לא את החרדים אנחנו רוצים לזכור ביום הזה אלא את הפחדנים. החוק הזה ככתבו וכלשונו עבר בכנסת הקודמת ברוב של 67 מול מתנגד אחד. בכיסא הריק והפחדני הזה ישבו ראש הממשלה נתניהו, יריב לוין ונפתלי בנט. הם הקפידו היום לא להיות פה כי מבינים מה זה אומר עליהם".



הוא תקף את יריבו הגוראי ואמר: "ח"כ ליצמן דאז אמר שנתניהו אחראי ישיר להפקרת החרדים, לא נשכח ולא נסלח. ברגע שזה השתלם לו כמובן שהוא גם שכח וגם סלח. עכשיו אנחנו יודעים באיזה רצינות צריך לקחת את האיומים שלו. ראש הממשלה אכן לא נגרר אחרי החוק הזה הוא היה אחד ממוביליו. אין לאנשים האלה שום עקרונות משלהם מלבד הצורך להישאר בכיסא שלהם".

סגן שר הביטחון אלי בן דהן השיב בשם הממשלה: "כידוע בג"ץ פסל את פרק ג' לחוק הגיוס וקצב לממשלה ולכנסת שנה שתסתיים באוקטובר לחקיקת חוק חלופי. לאור זאת הממשלה תגיש הצעה בחודשים הקרובים כדי להסדיר את הנושא מחדש, לאור זאת אין מה לאשר את החוק הפרטי".
יאיר לפיד הצעת חוק שוויון בנטל החרדים כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד