ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024

תוצמד אבטחה לראשל"צ? הרבנות הגישה תלונה על הסתה לרצח

פחות מיממה לאחר הפצת הכרוז ברשת שמסמן רבנים בישראל כיעד לחיסול - הרבנות הראשית הגישה תלונה במשטרה על איומים והסתה לרצח • האם משטרת ישראל תפעל לחקור את פעילי הטרור ברצועת עזה על איומים והסתה? • בשב"כ אומרים ל'בחדרי': "אנחנו לא מנתחים כרוזים ומשמעויות בתקשורת"

הכרוז המדובר
הכרוז המדובר



פחות מיממה לאחר הפצת הכרוז ברשת שמסמן רבנים בישראל כ'מטרה' - הרבנות הראשית הגישה תלונה במשטרה על איומים והסתה לרצח.

כחלק מההסתה ברשתות החברתיות בעקבות חיסולו של ראש חוליית הטרור שרצחה את הרב רזיאל שבח הי"ד, התפרסמה אמש (שלישי) תמונה ובה מסומנים רבנים כ'יעד' לחיסול. בכרוז שהפיץ אתמול גדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של תנועת חמאס, נראית תמונתו של המחבל אחמד ג'ראר על דגלי חמאס, כאשר לצידו תמונות של הרב דב ליאור, ח"כ לשעבר משה פייגלין, ח"כ יהודה גליק והרב ניר בן ארצי.

לצידם, תמונותיהם של איתמר בן גל הי"ד שנרצח שלשום (שני) בפיגוע דקירה כשעמד בטרמפיאדה באריאל בדרכו לברית לבן אחותו, וכן תמונתו של הרב רזיאל שבח הי"ד שנורה למוות לפני כחודש בסמוך לחוות גלעד. על תמונות שני הנרצחים, מסומן X, אות לכך שהם כבר נרצחו, והנותרים נמצאים על הכוונת.

לאחר שהדבר הובא לידי אנשי הראשל"צ הרב יצחק יוסף, הקבטי"ת של המשרד לשירותי דת הורתה להגיש תלונה רשמית למשטרת ישראל, על מנת שהיא תבחן את הנושא ובמידת הצורך תעביר את הטיפול לידי שירות הביטחון הכללי, לצורך קבלת החלטה האם צריך להצמיד לרב אבטחה.

כאמור, בעקבות הפרסומים, הוגשה תלונה במשטרת ישראל על ידי הרבנות הראשית בגין הסתה ואיומים לרצח. יצויין, כי התמונה התגלתה על ידי מעקב של חברי קבוצת "ביטחון שדה" אשר עוקבים אחר הרשתות החברתיות של הפלסטינים וארגוני הטרור. האם משטרת ישראל תפעל לחקור את פעילי הטרור ברצועת עזה על איומים והסתה? ימים יגידו.

אחמד ג'ראר הצליח לחמוק מידי כוחות הביטחון במשך כחודש, מאז פיגוע הירי בסמוך לחוות גלעד במסגרתו נורה הרב רזיאל שבח הי"ד. שלשום לאחר איסוף מידע מודיעיני מדוייק, הוא נורה למוות על ידי לוחמי הימ"מ בכפר יאמון.

בשירות הביטחון הכללי אומרים ל'בחדרי חרדים' בהתייחס לפרסום; "אנחנו לא מנתחים כרוזים ומשמעויות בתקשורת".

בתוך כך, השר אזולאי פנה באופן בהול לשר לביטחון פנים גלעד ארדן ודרש לאבטח באופן מיידי את הראשל״צ הגר״י יוסף בעקבות סרטון החמאס הקורא לפגוע ברב.
אחמד ג'ראר הרבנות הראשית הסתה לרצח כרוז רשת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד