י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

השופטת הערבייה קיבלה את טענת עורך הדין: "היא לא מדברת עם גברים"

משה אירם, אברך המוכר כמשתייך לסיקריקים, נמצא במעצר בית, לאחר שתנאי מעצרו הוקלו וכל זאת בעקבות איומים על ראש אכ"א לשעבר, הוחזר למעצר מלא, אך הוחזר למעצר בית עורך דינו הציוני שכנע את השופטת הערבייה בניגוד לעמדת הפרקליטות • הסיפור המלא

אירם בבית המשפט בנצרת. צילום: באסל עווידאת, פלאש 90
אירם בבית המשפט בנצרת. צילום: באסל עווידאת, פלאש 90





בחודש יוני 2017 הוגש לבית משפט השלום בנצרת כתב אישום נגד משה אירם, המייחסות לו איומים וניסיון תקיפה כלפי האלוף מוטי אלמוז, ראש אגף כוח אדם בצה"ל, בסמוך לביתו בכפר תבור. בפרקליטות מחוז צפון ביקשו להאריך את מעצרו עד תום ההליכים, בטענה כי חומרת המעשים שיוחסו לו מלמדים על מסוכנותו.

לאחר למעלה משבוע, בית משפט השלום בנצרת קיבל את בקשת פרקליטו עו"ד איתמר בן גביר, והורה על שחרורו של אירם לחלופת מעצר בבית חמיו בירושלים. במסגרת כך, נאסר עליו לצאת מפתח הבית. על מנת להבטיח את התנאים הללו, כל אחד משלושת המפקחים חתם על שטר ערבות בסך 10,000 ש"ח.

כעשרה ימים לאחר מכן, לבקשת עו"ד איתמר בן גביר ובהסכמת הפרקליטות, זאת לאחר עיון בתסקיר המעצר, שונו תנאי מעצר הבית כך שהבית בו ישהה יהיה בדירה אחרת לשם תתווסף גם אשתו כמפקחת. כנוסף, אושר לו לצאת לתפילת שחרית בבית הכנסת 'כרם אליהו' בליווי מפקח.

לפני שבועיים וחצי, משה אירם נעצר שוב, על הפרת צו ובית המשפט השלום בנצרת האריך את מעצרו עד להחלטה אחרת. שלושה ימים לאחר מכן, ביקשה הפרקליטות להאריך את מעצרו עד תום ההליכים, מאחר וזה הפר את תנאי מעצר הבית, דבר המעלה עילת מעצר מחדש.

מעצרו של אירם בעבר. צילום: חברת החדשות

המשטרה ביקרה מספר פעמים בביתו, שם אמור היה לשהות במעצר בית, אולם איש לא פתח את הדלת. אשתו, שהיא אחת המפקחות, סירבה להשיב לשאלות השוטרים ומבחינתם היה זה די והותר כדי לאשר את החשד כי אירם הפר את תנאי המעצר.

לקראת החלטת השופטת, פרקליטו של אירם, עו"ד איתמר בן גביר, פנה אליה ואמר "צריך לכבד את השונה, האנשים האלה חיים אחרת מאיתנו, צריכה להיות טיפת רגישות משטרתית" אמר. עוד הוסיף "לא היה שם גבר אחד, היו בחדר כמה גברים" הסביר את הסיבה שגרמה לאשתו של אירם לא לשתף פעולה עם חוקרי המשטרה. "יש הלכה מפורשת, שאסור לאישה להתייחד עם גברים כשבעלה לא נמצא".

השופטת אוסילה אבו-אסעד מבית משפט השלום בנצרת, קיבלה את הטענה המסבירה את שתיקת אשתו של אירם. "מן הראוי היה כי היא תיחקר ע"י חוקרת ולא חוקר. זאת חרף טענת הפרקליטה המלומדת, שלפיה המשמורנית נחקרה כשדלת חדר החקירות הייתה פתוחה ובחדר נכחו אחרים מלבד המשמורנית וחוקרה רס"ר יורי סטטניקוב". השופטת החליטה לשחררו ממעצר למעצר בית באותם התנאים בהן שהה קודם למעצרו.

"אני מרוצה שבית משפט קיבל את עמדתי לגבי המנטליות השונה שהציבור החרדי נמצא בה, והעובדה שצריך להתחשב בנתונים המיוחדים מאד לציבור החרדי כאשר באים לקבל החלטה על מעצרו של אדם חרדי" אומר ל'בחדרי חרדים' עו"ד איתמר בן גביר. "יש כאן החלטה חשובה ביותר בדבר העובדה שאישה שבאים וחוקרים אותה, טבעי שהיא לא תשתף פעולה, יש כאן דיני ייחוד ודינים אחרים, והיו צריכים להביא בנסיבות האלה חוקרת". בן גביר מוסיף כי "יש גם החלטה חשובה בנושא הזה שבציבור החרדי לא פותחים את הדלת לכל אחד ואחד, שזה גם נושא חשוב. אני שמח שבית משפט שקל את כל השיקולים האלה, ודחה את בקשת המדינה מכל וכל והוא לא השית שום תנאי נוסף על הרב אירם, וכמובן יש גם מסר לשוטרים ולפרקליטות, תתחשבו בשונה תכבדו את השונה ואת האחר".

עו"ד איתמר בן גביר. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אירם - שגדל במשפחה ליטאית והפך לחסיד קיצוני - הפך לדמות מוכרת בשכונת גאולה ומאה שערים והוא מקיים באזור פרובוקציות באופן תכוף. כאן ב'בחדרי' פורסם תיעוד שלו כשהוא צורח על מוכרות בחנויות בגדים בשכונת גאולה שאינן צנועות דיין לטעמו, כן פורסם תיעוד נוסף שלו כשהוא מבזה אדם לבוש במכנסי צבא שעבד ברחוב בשכונה. הוא נהג לעמוד ליד משרדי ועד הישיבות בירושלים כשהוא צועק ומגדף אנשים המגיעים למשרדי הועד. בעבר גם פורסם תיעוד בו מזכיר הועד מכה אותו ושופך עליו מים לאחר שנקעה נפשו מהתנהגותו.
משה אירם מוטי אלמוז איומים איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד