י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

סערת סילוק הבחורים בעקבות השתתפות בסדרה - הכוכבים מגיבים

הדיווח ב'בחדרי' אודות סילוקם של בחורי ישיבה שזוהו כניצבים ב'שבאבניקים', מסעיר את המגזר, אך לא רק. גם השחקנים ביקשו לצאת להגנת הבחורים ושוחחו עם 'בחדרי' • "לנהוג ב'בית הלל' ולדון לכף זכות את הבחורים ולהחזירם לישיבה" • מיוחד

מתוך הסידרה. צילומים: אוהד רומנו
מתוך הסידרה. צילומים: אוהד רומנו



מסתבר שסילוק הבחורים שהשתתפו בסידרה 'שבאבניקים' שנחשף ב'בחדרי חרדים', עורר עניין ושיח רב גם ברחוב החילוני, עד כדי כך שגם שאר כלי התקשורת בישראל, פירסמו את דבר סילוקם בעקבות הפרסום ב'בחדרי'.

דבר סילוקם של בחורי ישיבה מישיבתם, לאחר שהתגלה כי שיחקו כניצבים לפני כשנתיים בסידרה המשודרת בימים אלה, ממשיך להסעיר את הרחוב החרדי ותתפלאו לשמוע גם לשחקני הסידרה החילונים המככבים בה כחרדים לכל דבר, עם קנייטש, חליפה קצרה ואפילו שפה ישיבתית, יש מה לומר על כך.

יוצר הסידרה וחמשת השחקנים הראשיים המככבים בה; אבינועם, לייזר, מאיר, גדליה וגם דבורה, פנו ל'בחדרי חרדים' ותופתעו לשמוע מה הם חושבים על העונש.

אלירן מלכה - יוצר ובמאי הסידרה, ביקש את זכות הדיבור ראשונה בהגנתו על בחורי הישיבה שסולקו ואמר בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי "לא ננעלו שערי תשובה. יש לי תמיהה גדולה על ראשי הישיבה שמסלקים בחור שכל חטאו היה שלפני שנתיים נגרר ליום צילום באווירה ישיבתית. מאז עברו שני ימי כיפור ובמקום להסתכל על הבחור שניצב מולו, מסתכל ראש הישיבה על עברו". טוען מלכה.

ומוסיף "לא אדבר על הערכים שיש בסדרה, כי בזה זכותו של המחנך לחלוק עלי, אבל הוא חייב לזכור את תפקידו כמחנך; ובמקום לשמור על השם של הישיבה שלו, שישמור על הבחור ויגדל ויטפח אותו. מקווה שיימצא בראשי הישיבה אומץ לשפוט את הבחורים על סמך המעשים שלהם בהווה ולא על סמך משובת נעורים מהעבר". 

ישראל אטיאס המוכר כ'מאיר סבג' ביקש להגיב לסערה ואמר ל'בחדרי חרדים', כי הסדרה 'שבאבניקים' מהותה בכלל היא "קירוב לבבות" כהגדרתו. "שאני בתור ישראלי שחי במדינה המורכבת שלנו ומוקף במשפחה וחברים מכל סוגי האוכלוסיה: שמאלנים, ימניים, חילונים ודתיים, מכבד, אוהב ומקבל את כולם ושמח על הזכות להשתתף בסדרה השבאבניקים שמטרתה בראש ובראשונה לקרב את כל סוגי האוכלוסיה גם אם צפים דברים שלא נראים לאוכלוסיות שונות".

אטיאס מוסיף ומבהיר באוזני 'בחדרי חרדים' כי מבחינתו "המטרה העיקרית של הסדרה היא להראות מראה של כל סוגי האוכלוסיה ואת השוני שביניהם ומשם לייצר מיזוג של הבנה, קבלה ואהבת האחר בלי לשפוט. הצטערתי מאוד לשמוע על המקרה שבו הועפו תלמידים".

"אני מאוד מקווה שהאחרים למקרה הנ״ל יבינו שהסדרה שבאבניקים נועדה אך ורק לקרב לבבות ולייצר אהבת חינם". סיכם מאיר.

גם דניאל גד המוכר מהסידרה כ'אבינועם', הצטער לשמוע על סילוקם של הניצבים וסיפר ל'בחדרי חרדים': "אני מגיע מבית שבו התרבויות שונות. בכל ערב שבת הולך עם אבי לבית הכנסת ואוכל את הקיגל (אבא אשכנזי) והחמין שאמי (הספרדיה) מכינה. האמונה היא כוח גדול בחיי, וכשקיבלתי לידי את התסריטים של הסדרה - משהו בגוף נדרך מהזדהות ואמפטיה לדמויות. אלירן כתב ברגישות פסיפס אנושי המורכב מדמויות אנושיות, עגולות ומורכבות".

אבינועם סבור כי "הסדרה היא הזדמנות מבורכת לחיבור אחר וייחודי בין העולמות והבנת האחר הן בצד החרדי והן בצד החילוני (שאני מקבל ממנו המון תגובות חיוביות של ראיית האוכלוסיה החרדית באור אחר וחיובי מבעבר בזכות הסדרה)". 

"מקרה כזה בו, מועפים בחורי ישיבה בשל השתתפותם בסדרה פוגעת במטרה שלשמה נוצרה הסדרה והיא קירוב לבבות. לכן, אני מבקש מכל הקשור בדבר לנהוג ב-״בית הלל״ ולדון לכף זכות את הבחורים ולהחזירם לישיבה, ובכלל לנצל את ההד הציבורי שנוצר בעקבות הסדרה למטרות שלום אחווה". אומר דניאל.

גם גדליה (אורי לייזרוביץ') הצו"ל, לא נשאר על הגדר וביקש להגיב: "מאוד הצטערתי לשמוע על האירוע. מאמין שהתלמידים השתתפו מתם לב וממטרה שיראו את בני הישיבות כמו שהם ולייצג אותם בכבוד. הסדרה מזמן הפכה להיות גשר כל כך חשוב בין העולם החרדי לעולם החילוני על כל גווניהם, ומהווה מבחינתי פתח עצום ומכבד לקירוב לבבות אמיתי. ולתקשורת אנושית טהורה - דרך ארץ קדמה לתורה. הייתי מאד רוצה לראות אותם בחזרה בישיבות שלהם". אמר גדליה ל'בחדרי חרדים' בקול מתחנן.



למרות הדמות הקשוחה בסידרה כ'לייזר', עומר פרלמן לא נשאר אדיש במקרה הזה ומבהיר "כשהתחלנו לצלול לעולמם של בחורי הישיבה הגדרנו לעצמנו מטרה - קירוב לבבות. ליצור גשר בין שני עולמות שבנקודת הפתיחה נראו לי רחוקים שנות אור אחד מהשני. אבל אז התחלתי להכיר אותם, גיליתי חבורות של בחורים צעירים בגילי, שעוברים איתי את הכביש, יושבים לידי בבתי קפה".

פרלמן רואה את בחורי הישיבה כ"תלמידים חרוצים, שקדנים ואוטנתיים באמונתם. אך הם אינם מסתתרים, הם חלק מהעולם שסביבי, משלימים אותו ויוצקים לתוכו חיות. דברתי איתם לראשונה, גיליתי שהם מחפשים דיאלוג, שיתופיות, הבנה, בדיוק כמוני. הם היו אמיתיים וכנים, חכמים ומלאי עוצמה. הם היו מעוררי השראה. ואז נפל לי האסימון - אלו הם השבאבניקים. לא פרחחים, אלא אנשים שנלחמים על קבלת האחר, השונה. הם לא מפלים אותי בגלל השוני שלי ומבקשים שאני לא אפלה אותם. הבנתי שאנחנו דומים".

לייזר טוען כי "המאבק שלהם לפיוס בין שכבות האוכלוסייה בחברה שלנו הוא אור בחשכה והוא תקווה לשלום ואהבת הזולת. הבנתי את הכבוד העצום שנפל בחלקי להביא את עולמם למסך הטלוויזיה ולהעביר את הבשורה שהם נושאים עימם. אני אסיר תודה לכל השבאבניקים באשר הם, ומלא תקווה שקולם ימשיך להשמע".

לסיום, גם השחקנית מאיה ורטהיימר‏ (דבורה) אמרה ל'בחדרי חרדים': "הצטערתי מאוד לשמוע על המקרה. אין לי ספק שהסדרה הזו מקדמת חיים משותפים בין קהילות שונות בחברה ישראלית בצורה פורצת דרך ולחשוב שאנשים שלקחו חלק ביצירת המציאות הזו נענשים בגלל זה, מעציב אותי מאוד".

כזכור, בשבוע האחרון דווח לראשונה ב'בחדרי חרדים' אודות שני בחורי ישיבה שסולקו מישיבת 'דרך חכמה' סילבר בירושלים, לאחר שזוהו כניצבים בסידרה שבאבניקים המשודרת ב-HOT.

כמה ימים לאחר מכן דווח ב'בחדרי חרדים' כי בחור נוסף מישיבת 'נר ישראל' התבקש לחפש לעצמו ישיבה אחרת, לאחר שזוהה כניצב בסצנה שצולמה לפני כשנתיים.

הדבר עורר סערה ושיח כאמור, ברחוב החרדי והחילוני, וגם השחקנים הפופולרים, לא נותרו אדישים לנוכח העונש הכבד.

הסידרה 'שבאבניקים' המשודרת ב-HOT - סדרת דרמה על ארבעה תלמידי ישיבה שלומדים בפנימייה חרדית ומצליחים להנות משני העולמות - סדרה שזוכה לנתוני צפייה גבוהים.
שבאבניקים סילוק בחורים ניצבים סדרת טלוויזיה שחקנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 42 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד