י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

יום לאחר שיגור מכונית טסלה לחלל: הדו"חות הכספיים הערב יחזירו את החברה לקרקע

יצרנית המכוניות החשמליות של אילון מאסק תפרסם הערב את תוצאותיה הרבעוניות, ותשומת הלב תהיה נתונה לקצב הייצור של הדגם המשפחתי מודל 3 • ההפסדים צפויים להתרחב אך ההכנסות חזויות לזנק ב-44%

  • כ"ב שבט התשע"ח
צילום: נאס"א
צילום: נאס"א



יום לאחר שחברת ספייס אקס של אילון מאסק שיגרה לחלל טיל עצום שנשא בתוכו מכונית מתוצרת טסלה, תפרסם יצרנית המכוניות החשמליות של מאסק הערב את דו"חותיה הכספיים לאחר סגירת המסחר בוול סטריט.

כמו ברבעונים קודמים, גם ברבעון הרביעי עיקר תשומת הלב תהיה נתונה להתקדמות הגברת קצב הייצור של הדגם המשפחתי מודל 3 - המכונית הראשונה של טסלה שמיועדת לייצור המוני, ואשר נמכרת במחיר זול יחסית של 35 אלף דולר.

הייצור ההמוני של המכונית המשפחתית החשמלית סובל מעיכובים מזה זמן. בחודש שעבר דחתה טסלה בפעם השנייה את יעדי הייצור למודל 3, והודיעה כי תצליח להגיע לקצב ייצור של 5,000 מכוניות מודל 3 בשבוע רק בסוף יוני 2018 - שלושה חודשים מאוחר יותר מהיעד הקודם. לפני כן, הציבה טסלה יעד להגיע לקצב ייצור שבועי של 5,000 מכוניות כבר בסוף 2017.

כמנהגה, טסלה כבר פירסמה את נתוני הייצור ומכירות המכוניות של הרבעון הרביעי עוד לפני הדו"חות הכספיים. החברה מסרה ברבעון ללקוחות 29,870 מכוניות - גידול של 35% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת. 15,200 מהמכוניות שנמסרו ברבעון היו מודל S, 13,120 היו מרכב השטח מודל X ו-1,550 היו מודל 3, שייצורו החל ביולי.

החברה ציינה כי "חלה התקדמות גדולה בפתרון צווארי הבקבוק בייצור מודל 3", שטיפס לקצב שיא של 793 מכוניות מודל 3 בשבוע האחרון של הרבעון הרביעי.

אנליסטים צופים כי החברה תדווח הערב על הפסד לפני סעיפים חד פעמיים של 3.15 דולר למניה ברבעון הרביעי, לעומת הפסד של 69 סנט למניה בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. בשורה העליונה צפויה טסלה לרשום ברבעון הרביעי הכנסות של 3.29 מיליארד דולר, זינוק של 44% לעומת מכירות של 2.28 מיליארד דולר בתקופה המקבילה בשנה הקודמת.

בשנת 2017 כולה צופים האנליסטים כי טסלה רשמה הפסד של 8.64 דולר למניה לעומת הפסד של 2.87 דולר למניה בשנת 2016, על הכנסות שנתיות של 11.74 מיליארד דולר, זינוק של 68% לעומת השנה הקודמת.

תשומת לב המשקיעים תהיה נתונה גם לקצב שריפת המזומנים של טסלה, שסיימה את הרבעון השלישי של 2017 עם 3.5 מיליארד דולר בקופתה.

ברבעון האחרון של 2017 חשפה טסלה שני דגמי רכבים חשמליים חדשים: משאית חשמלית בעלת טווח נסיעה של 800 ק"מ, ומכונית הספורט החשמלית החדשה רודסטר, המסוגלת להאיץ מ-0 ל-96 קמ"ש בתוך 1.9 שניות, דגם המכונית בייצור המוני המהיר בעולם.

מאסק, שמלבד טסלה הביא לעולם את שירות התשלומים המקוון פייפאל ואת חברת האוויר-חלל ספייס אקס, מאמין ביכולתה של טסלה להמשיך לצמוח, ולאחרונה אף הצמיד את שכרו כמנכ"ל לרווחי טסלה ולביצועי מנייתה.

לפי הסדר השכר החדש, מאסק - בעל המניות הגדול ביותר של טסלה - לא יקבל משכורת או בונוסים כלשהם עבור תפקידו כמנכ"ל עד ששווי השוק של טסלה יגיע ל-650 מיליארד דולר - יותר מפי 10 משווייה הנוכחי.
מכונית טסלה שיגור לחלל אילון מאסק ספייס אקס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד