ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

צפו: "המשרד של ליצמן פוגע בשומרי השבת"

לטענת ח"כ יעקב אשר, שומרי השבת נאלצים לשלם אם הם מבקשים להתפנות למיון בשבת. צפו בתיעוד

יעקב ליצמן. צילום: פלאש90
יעקב ליצמן. צילום: פלאש90



חבר הכנסת יעקב אשר, אתגר היום (רביעי) את חבר מפלגתו סגן שר הבריאות יעקב ליצמן והניח בפניו במליאת הכנסת שאילתא הטוענת, כי על פי חוזר מנכ"ל משרד הבריאות – שומרי השבת נאלצים לשלם סכום כספי של 870 ₪ באם הם מבקשים להתפנות למיון בשבת, וזאת רק בגלל העובדה שהם שומרים את השבת. צפו בתיעוד.



"חוזר-מנכ"ל שיזם משרד הבריאות מחייב את קופות החולים בהפעלת מוקד טלפוני להפניה למיון, ובכך החולה לא מחויב באגרת-מיון גבוהה", הציג אשר את השאילתא בפניו של ליצמן, "לאחרונה פנו חולים שבשל קדושת-השבת נמנע מהם לפנות למוקד הטלפוני במהלך השבת ומחויבים באגרת-מיון מלאה בסך 870 ₪". "רצוני לשאול", המשיך אשר, "מה ייעשה למניעת פגיעה בחולים שומרי שבת כהלכתה?".

ליצמן השיב כי "חוק ביטוח בריאות ממלכתי קובע כללים ברורים המבוססים על עקרון השוויון ומנסה לתת מענה הוגן לכלל המצבים", לדבריו, "המצבים הפוטרים מתשלום אגרת מיון מפורטים בחוק משנת 2008 – לפי שנכנסתי לתפקיד ואפילו כמעט לא הייתי מודע לנושא הזה – כאשר במקרים בהם לא ניתנת הפנייה מהקופה והמבוטח לא מאושפז, חלים עליו כללי הגבייה המקובלים בחוק. כך נוהגות כלל קופות החולים".

לסיום הוסיף סגן השר כי "אני מתכוון לבדוק את הסוגיה לעמוד מחדש בכדי לשנות את הנהלים", אולם אשר הגיב: "אני רוצה להודות לך על הבדיקה הזאת. ברור לי שאחד הטיעונים של הפקידות, שיכולים להיות, שזה לא יהיו סתם פניות למיון. אבל כל אחד מבין שאדם שהוא שומר שבת, אם הוא כבר מגיע למיון, זה באמת במקרה שהוא מרגיש שכלו כל הקיצין".

ליצמן השיב לטענות אשר: "חבר הכנסת אשר, אני מקווה שאת הטיעונים של הפקידים שלי, אני יודע להתמודד אותם ולהגיד להם שיש לי טיעונים אחרים. בכל זאת, אני חושב שאתמול הסברת שיש שר בריאות ואני הסגן - - - שלשום זה היה. אז בוא נניח שיש מדיניות".

בנוסף טען ליצמן שחוזר המנכ"ל אושר עוד לפני שהיה במשרד הבריאות: "זה מ-2008, שהיה לפניי, ולא הייתי מודע בדיוק לנושא. אני, בעזרת השם, מבטיח לשנות את זה. אשתדל".

יעקב ליצמן יעקב אשר שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד