ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

האופוזיציה במתקפה: "נוהג כאחרון העבריינים"

נתניהו יורה לכל הכיוונים וחוטף בחזרה. האופוזיציה יוצאת במתקפה חריפה נגד ראש הממשלה, לאחר תגובתו חסרת התקדים אמש - נגד המפכ"ל ואנשי אכיפת החוק • "מעשה נואש של נחקר שהחליט לנצל את מעמדו הרם כדי לאיים על שלטון החוק"

נתניהו. צילום: יונתן זינדל/מרים אלסטר, פלאש 90
נתניהו. צילום: יונתן זינדל/מרים אלסטר, פלאש 90



על רקע הצפי לפרסום המלצות המשטרה בחקירות בענייניו של ראש הממשלה – בקרוב, הולך ומחריף הקרע בין ראש הממשלה בנימין נתניהו למפכ"ל רוני אלשיך. לאחר שאמש תקף נתניהו ואמר כי "הרמיזות של המפכ"ל הן כל כך חמורות, שנדרשת מיד חקירה אובייקטיבית ומהירה", הבוקר האופוזיציה משיבה אש.

יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי תקף ואמר כי "ראש הממשלה נוהג כאחרון העבריינים ותוקף באופן חסר תקדים את המפכ"ל והמשטרה. נתניהו משפיל אותנו, אזרחי ישראל. המתקפה על המפכ"ל אינה לגיטימית. במקום לדרוש שיסיימו את החקירה במהירות נתניהו בוחר לתקוף את המפכ"ל ובכך מנסה לפרק את האמון של האזרחים במערכות החוק".

גבאי הוסיף כי "אני מצפה מראש הממשלה קודם כל להתנצל בפני הציבור. ראש ממשלה לא אמור לחיות על חשבון אחרים ולקבל מתנות במאות אלפי שקלים. לצערי מחברי הקואליציה כבר אין לנו ציפיות. בישיבתם בממשלת נתניהו הם מכשירים את ההתקפות האלה על שלטון החוק".

לסיום אמר כי "אני קורא לחברי הקואליציה לעצור את הצעת החוק לסיפוח יהודה ושומרון שתעלה בשבוע הבא לוועדת השרים לחקיקה, באותו השבוע שבו יתפרסמו המלצות המשטרה. זו הצעה לשטחים תמורת שחיתות, הצעה שהיא שוחד פוליטי לחברי הקואליציה".

יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד הצטרף אף הוא לחגיגה ואמר כי "המתקפה של נתניהו על המפכ״ל טרם פרסום ההמלצות, היא מעשה נואש של נחקר שהחליט לנצל את מעמדו הרם כדי לאיים על שלטון החוק ולהטיל דופי במשטרה שמגינה על כולנו".

ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק צייץ בטוויטר: "פאניקה בבלפור. שוחד? מרמה והפרת אמונים? לפתע אין לחשוד ביטחון מוחלט, שהיועמ״ש יוכל או ירצה לחלצו. התוצאהב- מתקפה היסטרית על המפכ"ל. המצוקה וההיסטריה מובילות את ביבי. כך לא ניתן לנהל מדינה. עוד מספר ימים יגיע הזמן להתפטרות או ל'הכרזת נבצרות'. זו גם עת מבחן למנהיגי הליכוד והקואליציה".

כזכור, בעקבות ראיון שהעניק המפכ"ל אלשיך ל'עובדה', שבו אמר כי מופעלים לחצים על חוקרי המשטרה, וכי נשלחו חוקרים פרטיים לעקוב אחריהם, ראש הממשלה נתניהו הגיב ותקף: "מזעזע לגלות שהמפכ"ל חוזר על הרמיזה ההזויה והשקרית כאילו רה"מ נתניהו שלח חוקרים פרטיים נגד קציני משטרה החוקרים אותו".

נתניהו הוסיף כי "מזעזע לגלות שהוא גם חזר בפני עיתונאים על הרמיזה ההזויה והשקרית לא פחות של ריטמן, כאילו ראש הממשלה היה מעורב בתלונת קצינת המשטרה נגד ריטמן בגין הטרדה מינית. איך ייתכן שריטמן עומד בראש היחידה שחוקרת את ראש הממשלה ומשתתף אישית בגיבוש ההמלצות נגדו?".

עוד אמר בתגובתו: "כל אדם הגון ישאל את עצמו איך אנשים שאומרים דברים הזויים כאלה על ראש הממשלה יכולים לחקור אותו באובייקטיביות ולהמליץ בעניינו ללא משוא פנים? צל גדול הוטל הערב על חקירות המשטרה והמלצותיה בעניינו של ראש הממשלה נתניהו".

לסיום אמר ראש הממשלה כי "הרמיזות של המפכ״ל הן כל כך חמורות, שנדרשת מיד חקירה אובייקטיבית ומהירה על הטענה שרה״מ שלח חוקרים - ולאחר שיתברר שאין קשר כזה, יש להסיק את המסקנות המתחייבות לגבי אופן ניהול החקירה וגיבוש ההמלצות נגד ראש הממשלה".
בנימין נתניהו רוני אלשיך חקירות משטרת ישראל אבי גבאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד