ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

התחקיר העלה: הח"כ המתפטר שיקר בנוגע לעברו הצבאי - פרי: "בעיות לב"

רבים בפוליטיקה נחמצו אתמול למשמע דבר עזיבתו של ח"כ פרי - איש עתיר זכויות, את החיים הפוליטיים אולם יתכן כי התחושה השתנתה שעות לאחר מכן עם פרסום תחקיר 'עובדה' אודותיו - מה שהביא ככה"נ להתפטרותו

יעקב פרי. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
יעקב פרי. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



במשך שנים רבות, ח"כ המתפטר יעקב פרי מ'יש עתיד' ומי ששימש בעבר בתפקיד יו"ר הועדה לשוויון בנטל, שיקר בכל הקשור לשירותו הצבאי, כך עולה בתחקיר 'עובדה' שהתפרסם אמש.

על פי התחקיר, בניגוד למספר גרסאות שונות ומשונות שסיפק פרי בשנים האחרונות - הוא מעולם לא שירת בצה"ל. בעקבות התחקיר שהטיל צל כבד על אמינותו של פרי, הוא התפטר קודם לכן אתמול מהכנסת.

בתחקיר נחשפו רצף של שקרים שיצאו מבית מדרשו של פרי בכל הנוגע לשירותו הצבאי, כמו למשל העובדה שהוא שירת בצנחנים ובתזמורת צה"ל, וזאת בניגוד לאמת שכלל לא שירת. 

פרי הגיב להאשמות ואמר כי "מעולם לא הסתרתי את העובדה כי בעיות לב מנעו ממני להשלים שירות צבאי מלא. בחודשים האחרונים מנסים גורמים שונים לקעקע את אמינותי ופועלי רב השנים למען מדינת ישראל".



פרי עם חבר הכנסת מוזס במליאה. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90צילום: פרי עם חבר הכנסת מוזס במליאה. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
פרי עם חבר הכנסת מוזס במליאה. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90


לדבריו, "כל חיי נלחמתי, פעלתי ואף נפצעתי במסגרת תפקידי בשירות הביטחון הכללי. לאור העובדה כי הפרסומים המגמתיים מטילים צל כבד על פועלי רב השנים למען ביצור ביטחונה של מדינת ישראל וכמו כן על הערכים אותם מייצגת מפלגת יש עתיד, החלטתי לקחת פסק זמן מפעילותי הציבורית ולהגיש את התפטרותי מהכנסת".

לפיד עצמו שנושא את דגל השוויון בנטל, מתכנס מאמש ובורח מכל חשיפה תקשורתית. אמש הוא הגיב כי "מעריך את החלטתו של פרי המשקפת את ערכי יש עתיד והנורמות הציבוריות שחרטה על דגלה".

כזכור, לפני מספר שבועות פורסם תחקיר נוסף על פרי שבו עלו חשדות על כך שהוא הדליף מידע בחקירת אריה דרעי, בעת ששימש כראש השב"כ, כמו"כ עלה מהתחקיר שפרי נמצא לא דובר אמת במספר בדיקות פוליגרף.

בניגוד להפעם, לפיד הגיב לדברים: "ידענו מראש שברגע שנתחזק בסקרים יחפשו אותנו, אם כל מה שמצאו זה פוליגרף לא משמעותי מלפני 23 שנים אנחנו כנראה ישרים והגונים".
יעקב פרי תחקיר עובדה שירות צבאי יש עתיד שקר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד