ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

את שירת הפרגיות בביצוע פסנתר - כבר שמעתם?

המוזיקאי והיוצר אחיה כהן אשר אלורו מגיש ביצוע של 'שירת הפרגיות', ניגון נוסף במסגרת פרויקט הלחנים של הרב יצחק גינזבורג • 'שירת הפרגיות' מבוסס על הפסוק המובא ב'פרק שירה' - כך מודות הפרגיות לקב"ה: "בטחו בה' עדי עד כי בי-ה ה' צור עולמים" • ויש גם סיפור

את שירת הפרגיות בביצוע פסנתר - כבר שמעתם?



פרויקט הלחנים של הרב יצחק גינזבורג בביצוע פסנתר של המוזיקאי אחיה אשר כהן אלורו - נמשך. הפעם זהו ניגון 'שירת הפרגיות', המהללות את בורא עולם באומרם את הפסוק "בטחו בה' עדי עד כי בי-ה ה' צור עולמים", כמובא בפרק שירה.

ההסבר לכך שדווקא פסוק זה נאמר על ידי העופות המקפצים הללו, הוא מכיוון שהפרגיות מסתובבות בחצר ומרגישות בטוחות, רוצות לומר: "יש לנו כל מה שצריך".

מסופר על הצדיק רבי שלמה מקרלין, שהיה עני מרוד. כאשר שאלו אותו ממה הוא מתפרנס, השיב שיש לו "צְוֵוי קִי" (באידיש), פירוש הדבר שיש לו שתי פרות. אבל לבסוף התברר שאין לרבי שלמה אפילו חצי פרה, ואז הסביר שהוא התכוון לשתי המלים "כִּי" בפסוק: "כי בו ישמח לבנו כי בשם קדשו בטחנו".

'שירת הפרגיות' ביצוע של אחיה כהן מצטרף למספר ניגונים שהוא הוציא בעבר, בלחנו של הרב יצחק גינזבורג, כדוגמת: 'רחמים רבים', 'אדון עולם', שירת הצבי', 'ניגון ללא שם', ועוד רבים וטובים. צפו בביצוע:



קרדיטים:
לחן: הרב יצחק גינזבורג
עיבוד ופסנתר: אחיה אשר כהן אלורו
צילום ועריכה: עידו כהן אלורו
הקלטה ומיקס: Zvika Hirshler
שירת הפרגיות אחיה כהן אשר אלורו הרב יצחק גינזבורג פרק שירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד