י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

אחרי צפת: הסערה החדשה של חב"ד בלוד

השכונה חצויה; האם 70 שנה אחרי ייסוד ישיבת חב"ד בלוד, העירייה מלאימה שטח מהישיבה, לטובת שכונה חדשה? אחד ממנהלי הישיבה טוען שכן ומתכנן הפגנה המונית של תלמידי הישיבה ברחבת עיריית לוד לעומתו, חב"דניקים תושבי השכונה ל'בחדרי': "טופלים שקרים. אנחנו תומכים בראש העיר"

אחרי צפת: הסערה החדשה של חב"ד בלוד
יחצ



הסיפור הבא מדאיג לא מעט אנשים מבני קהילת חב"ד בלוד, אך לא את כולם: מנהלי ישיבת 'תומכי תמימים לוד', גילו לאחרונה שהעירייה החליטה להפקיע מידי הישיבה חלק משטחה מבלי שום הודעה מוקדמת, לטובת בניית שכונה בסמיכות לשיכון חב"ד בעיר.

ישיבת חב"ד בלוד היא אחת הוותיקות שבישיבות חב"ד בארץ. היא הוקמה בתשי"ט, ומאז עשרות שנים שהיא פועלת באותו המתחם בשכונת חב"ד בלוד. מאות שלוחי חב"ד ברחבי העולם הם בוגרי הישיבה כמו גם עוד אלפים מחסידי חב"ד.

"לפני כמה שבועות קיבלנו הודעה בעל פה מעיריית לוד, על פיה התקבלה החלטה להפקיע מאיתנו שטח לטובת בניית גני ילדים ומקווה", מספר ל'בחדרי חרדים' הרב מנשה חדד, ממנהלי הישיבה "לא קיבלנו אף מכתב רשמי, אלא הודעה בעל פה שבה נאמר לנו שעלינו לפנות שטח מסוים בו מונחים מבנים יבילים (קרוואנים) שמשמשים כחלק מהפנימייה של עשרות בחורים מהישיבה".

לדבריו "כשניסינו להבין כיצד ייתכן שהעירייה לוקחת מאיתנו על דעת עצמה שטח, נאמר לנו שההחלטה כבר התקבלה, הפינוי יתבצע בקרוב ועלינו להיות ערוכים לכך. דרשו מאיתנו לפנות את המבנים היבילים, תוך כדי איומים שאם לא נפנה אותם נישא באחריות להרס העתידי במקום".

מנהלי הישיבה ההמומים ניסו לברר למה ומדוע פועלת העירייה באופן האמור, והם הצליחו להבין שבסמיכות לישיבה עתידה לקום שכונה חדשה. "לא זו בלבד שהופקע שטח ללא ידיעת הישיבה ומתן אפשרות חוקית להתנגדות", אומר הרב מנשה חדד, "אלא שתוכניות הבניה של מבני הציבור במקום מראות כי בכל השטח הסמוך לישיבה ועד למרחק של מטר בודד מבניין הישיבה המרכזי אמורים להיבנות מוסדות, שכאמור ישמשו את תושבי הפרוייקט החדש. הדבר יחסום את כניסת הספקים לחדר האוכל ויפריע ללימודם של מאות תלמידי הישיבה. אין שום הצדקה בלקיחת שטח מאיתנו לטובת העניין", מדגיש הרב חדד, "על העירייה למצוא פתרונות לעניין ולא להפקיע שטח של הישיבה - שטח שאנו זקוקים לו לצרכים של בני הישיבה".

בהנהלת הישיבה נערכים לקיים הפגנת ענק ברחבת עיריית לוד בהשתתפות תלמידי הישיבה ובוגריה.

תגובת עיריית לוד: "עיריית לוד פועלת ותפעל בהתאם למפת המדידה המדויקת ולא תיקח אפילו מטר אחד שלא הופקע כדין. ההיפך הוא הנכון, דווקא הישיבה היא זו שהקטינה את שטח בית הספר היסודי בלמעלה מחצי דונם".

ומפרטים "במקרה דנן המדובר בשטח חום שנועד לצורך בניית 4 גני ילדים, מועדון נוער, בית כנסת ומקווה טהרה לטובת הרחבת שכונת חב"ד החדשה "שער העיר", כולן מסגרות של חב"ד, למען ילדי ותושבי שכונת חב"ד ויש לברך על כך שכן אלה ילדי חב"ד ואלה ילדי חב"ד! מבני ציבור וחינוך אלו מתוכננים באופן קפדני ובסטנדרט גבוה, כך שלא יגבילו את חיי הישיבה והתלמידים".

"בתוך כך" נכתב לסיום בתגובת העירייה "יצוין כי עיריית לוד ביצעה בשלוש השנים האחרונות שיפורים נרחבים ומבורכים בשכונת חב"ד, לרבות הסדרת תשתיות, כבישים והנגשת מדרכות, שדרוג מוסדות חינוך, הרחבת מערך הניקיון ופינוי האשפה, הצבת מיכלי אשפה מוטמנים ואסתטיים במקום "הצפרדעים" הישנים והלא תברואתיים, ועבודות נוספות אשר הביאו לשיפור איכות החיים של תושבי שכונת חב"ד היקרים הזוכים להערכה רבה בקרב ראש העיר עו"ד יאיר רביבו וקברניטי העירייה".

בניגוד לטענת הרב מנשה חדד, גורמים בשכונת חב"ד אומרים ל'בחדרי חרדים', כי הם תומכים לחלוטין בראש העיר וטוענים כי לגורמים אינרסנטיים יש עניין לטפול עלילות שקר על העירייה ולהציגה כזוללת חרדים וכי "לא כצעקתה". כהוכחה הם מביאים את דברי רבה של שכונת חב"ד בלוד, הגאון הרב ברוך בועז יורקוביץ שנדהם לראות את הכתבה בנושא ואמר: "זו כתבה שקרית ומגמתית".

לדבריהם "הישיבה חשובה וגם השיכון חשוב. מאז הקמת השיכון לא היתה עירייה שדאגה ככה לשיכון כמו העירייה הזו בראשות יאיר רביבו".

"יש היום 1000 גברים. איפה יטבלו? מי בדיוק ישתמש במקווה החדש? ברור שזה לטובת השיכון וגם לטובת בחורי הישיבה". הם אומרים.
ישיבת חבד עיריית לוד הפקעת שטח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד