י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

נשים לבג"ץ נגד הטקסים הפרובוקטיבים: "רוקדות ושרות בקול"

ארגון 'נשים למען הכותל' עתר לבג"ץ נגד 'נשות הכותל' ודרש להרחיקן מהרחבה המקודשת בכדי "למנוע חיכוך ועוגמת נפש מיותרת למתפללים במקום" • בשני הקרוב תיתן פרקליטות המדינה את תשובתה לבג"ץ בגין מדיניות הממשלה כלפיהן

הכותל המערבי. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
הכותל המערבי. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



ארגון 'נשים למען הכותל' עתר אתמול (רביעי) לבג"ץ בדרישה להרחיק את 'נשות הכותל' מרחבת המקום המקודש - הכותל המערבי.

העתירה שהוגשה מסתמכת על עמדת פרקליטות המדינה, על פיה: מכיוון שהמדינה עמדה בדרישות דנג"ץ הופמן, הרי שלא חלה עליה כל חובה חוקית לאפשר ל'נשות הכותל' להתפלל ברחבת הכותל המערבי.

בהתאם לזאת, דורשות חברות הארגון להרחיק את 'נשות הכותל' מהרחבה כדי למנוע חיכוך מיותר מאלפי המתפללות הקבועות של הכותל.

על פי כתב העתירה: "כתוצאה מהתפרקותם המוחלטת של גורמי האכיפה מסמכויותיהם, הפך הכותל, למרבה הבושה, לזירת הפגנות ומחלוקת. בראשי חודשים מגיעות 'נשות הכותל' לרחבה, עטויות טלית ותפילין, נושאות ספרי תורה שהכניסו לרחבה בגניבה – תוך הפרת הנוהל בדבר הכנסת ספרי תורה החל במקום – קוראות בתורה, רוקדות ושרות בקול רם, גם בעמידה על כסאות ברחבה".

הן ממשיכות וכותבות: "במועדים הרלוונטיים 'נשות הכותל' אף מקיימות טקסי ברכת כהנות, ותקיעה בשופרות טקסים אלה אסורים לחלוטין על פי ההלכה ומנוגדים למנהג המקום המתקיים בכותל מדורי דורות.ממילא, עריכתם בכותל מהווה חילול המקום הקדוש, פוגעת קשות בחופש הפולחן של המוני המתפללות והמתפללים במקום, ברגשותיהם וברגשות הציבור הרחב".  

הן מסיימות: "טקסים אלה נאסרו בכותל גם בחקיקה ובפסיקת בית המשפט הנכבד. טקסיהן של 'נשות הכותל' מעוררים התנגדות עזה,מתפללים ומתפללות מוחים כנגדן, צרחות רמות ושריקות אל עבר 'נשות הכותל' ממלאות את הרחבה. 'נשות הכותל' מגבירות את קולן, פוצחות בשירה ובריקודים, מטפסות על כסאות. שלטי מחאה נישאים כנגד 'נשות הכותל', מצלמות מתעדות את המתרחש ושוטרים וסדרנים נדרשים לחצוץ בין הצדדים. מהומה רבתי מתרחשת באתר הקדוש, וכדי ביזיון וקצף".

לאה אהרוני, יו"ר ארגון נשים למען הכותל הוסיפה וכתבה: "בכל יום ובכל ראש חודש מגיעות אלפי בנות ישראל לתפילות בכותל. אף לא אחת מהן לא באה לעורר מהומות או ליצור לעצמה יחסי ציבור. המצב בו קומץ של כמה עשרות נשים באות פעם בחודש לכותל ומנסות כל פעם על ידי גימיק חדש ליצור סביבן פרובוקציות שיעוררו את עניין התקשורת - הוא בלתי נסבל. נשות הכותל מתימרות להיות פמיניסטיות ולהגן על זכויות של נשים אך בפועל מצפצפות על רגשות אלפי המתפללות הקבועות, הופכות את רחבת הכותל לזירת קרב, גורמות לתורים בלתי נסבלים בבידוק בעת הכניסה לכותל ובמעשיהן מונעות למעשה מאלפי נשים לבוא ולשפוך שיחן בתפילה".

כזכור, ביום שני הקרוב תיתן פרקליטות המדינה את תשובתה לבג"ץ בדבר מדיניות ממשלת ישראל כלפי 'נשות הכותל' ברחבה המרכזית ובדבר מתווה הכותל ברחבה הדרומית.
נשות הכותל רחבת הכותל בגץ פרובוקציה נשים למען בכותל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד