ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

הקרע עם החרדים ליברמן בראיון: "חוק הגיוס יעבור רק אחרי פסח"

שר הביטחון העניק ראיון לרדיו 'קול ברמה' ובו התייחס לסערת השבת באשדוד "הקנסות זה פוליטיקה" • תוקף את המפכ"ל: "אלשיך צריך להתמקד במיגור הפשיעה ולא בראיונות לתקשורת" • וגם מבטיח שוב: "עד סוף 2018 לא יהיו מנהרות מעזה"

מתוך הראיון. צילום: אריאל חרמוני, משרד הבטחון
מתוך הראיון. צילום: אריאל חרמוני, משרד הבטחון



הקרע בין המפלגות החרדיות לבין שר הביטחון אביגדור ליברמן – נמצא בעיצומו. חוק המרכולים, השבת באשדוד וכעת חוק הגיוס, גרמו לליברמן לשנות כיוון ולהבעיר את השטח הפוליטי. אולי זה ריח הבחירות, אולי אלו הסקרים הלא מחמיאים שהעירו את שר הביטחון מהתרדמת העמוקה שלו.

בעוד שדרעי הכריז על ניתוק החברות, 'ישראל ביתנו' מתכננת גם בשבת הקרובה לקיים מסיבת עיתונאים פרובוקטיבית בעיר אשדוד.

הערב, בעיצומה של הסערה, יתארח שר הביטחון ליברמן בתוכנית 'ביני ובינך' ברדיו 'קול ברמה' אשר בהגשת העיתונאי בני רבינוביץ ועו"ד משה מורגנשטרן. 'בחדרי חרדים' חושף את הכותרות המרכזיות שנשלפו מהראיון - שהוקלט מוקדם יותר היום.

"חוק הגיוס יעבור רק אחרי פסח", הצהיר שר הביטחון כשנשאל בנושא הפוליטי הנפיץ ביותר בימים אלו. לדבריו, "מי שינסח אותו יהיו היועצים המשפטיים של משרד הביטחון שכבר עובדים על זה בצוות מקצועי שהקמתי במשרד".

ליברמן התייחס לאכיפת החוק באשדוד ולקנסות שניתנו על ידי העירייה למפרי החוק בעלי העסקים הפותחים את שעריהם בשבת: "הקנסות באשדוד זה פוליטיקה, לא שבת. ראש העיר הגיע להסכם עם חסידי גור ועם כל החרדים, ולכן הוא החליט לסגור את החנויות".

על הנתק עם חברו הקרוב לשעבר יו"ר ש"ס - שר הפנים דרעי אמר ליברמן, כי מאז הביקור באשדוד, "לא החלפתי מילה עם דרעי".

הוא התייחס לסערת הרבנים הדתיים לאומיים ולסוגיית גיוס בנות לצה"ל: "הרבנים אליהו ואבינר הם משיחיסטים", תקף ליברמן, "מעולם לא היו תלונות של הדתיים לאומיים על שירות מעורב שקיים משנת 48. הגדוד המעורב הראשון הוקם בשנת 2004 בלי התנגדות שלהם".

בראיון ל'קול ברמה', נגע שר הביטחון בנושאים הביטחוניים וחזר על הבטחתו מהעבר: "עד סוף 2018 לא יהיו יותר מנהרות מעזה". הוא הוסיף: "אני מטיל את כל האחריות להתגברות הטרור על הרשות הפלסטינית, אבל אני לא מתכוון לבטל את התיאום הביטחוני. לרשות הפלסטינית יש יותר מה להפסיד מישראל - אם יבוטל התיאום הביטחוני".

ליברמן הוסיף כי ביום ראשון הקרוב הוא מתכוון להעביר את הצעת החוק הדורשת קיזוז כספי תמיכה במחבלים, "נקזז לרשות הפלסטינית מיליארד שקל, והכספים יועברו לחיזוק משפחות נפגעי הטרור", אמר.

על חקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר השר ליברמן: "ראש הממשלה מתפקד מצוין למרות החקירות", על ראיון המפכ"ל שהתפרסם אמש ב'עובדה', אמר: "אלשיך צריך להתמקד במיגור הפשיעה ולא בראיונות לתקשורת. נרצחים כאן אנשים, שהמשטרה תטפל בזה".

בנוסף הוא הצהיר כי אין בכוונתו לפרק את הממשלה גם אם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ימליץ על כך, "רק אחרי פסיקה משפטית ואין חכם כבעל הניסיון, שזוכה פה אחד", הוסיף.

על העדר יוזמת שלום באופק אמר שר הביטחון: "לא יהיה הסדר קבע עם הפלסטינים. רק ההצעה שלי, הסדר משולש עם מדינות ערב, הרשות הפלסטינית וערביי ישראל, שכוללת את העברת כמחצית מערביי ישראל לרשות הפלסטינית, וחילופי שטחים".

כמו"כ, ליברמן תקף בחריפות את הצעתו של ח"כ בצלאל סמוטריץ' לאסור על ערבים לנוע בכבישים, ואמר כי היא "הזויה. אז איפה הם ייסעו, באוויר? במנהרות?".

הראיון המלא ישודר הערב בשעה 20:00, בתוכנית 'ביני ובינך' ברדיו 'קול ברמה' בהגשת העיתונאי בני רבינוביץ ועו"ד משה מורגנשטרן.





אביגדור ליברמן גיוס עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד