י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

פניה ליועמ"ש: פתח בחקירה נגד ליברמן ולנדבר

יו"ר קואליציית 'שבת שוויון' פנה ליועץ המשפטי מנדלבליט בניסיון לעצור את הפרובוקציות שעתידות להתקיים בשבת - באשדוד • "מדובר בקריאה פסולה ובהסתה פרועה של חברי כנסת ושרים בממשלה"

ליברמן ומנדלבליט. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
ליברמן ומנדלבליט. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



מאמץ לעצור את הפרובוקציה: פניה נשלחה היום אחר הצהרים (חמישי) ליועהמ"ש אביחי מנדבליט ע"י עו"ד ישראל אורי פז, על מנת שיעצור את ביקורה הפרובוקטיבי של השרה סופה לנדבר מ'ישראל ביתנו' השבת בעיר אשדוד.

"בשם מרשיי, קואליציית שבת שוויון", כתב פז בראשית דבריו, "והתאחדות הסוחרים הכללית והעצמאים בישראל, ושורה של בעלי עסקים ברחבי ובפאתי העיר אשדוד, ובהתייחס לנדון, הנני מתכבד לפנות אליך בבקשה זו, כדלהלן".

"נודע לנו דבר הפרסום שנערך היום ברשתות החברתיות ובקבוצות וואטסאפ שונות, במסגרתו קוראים חברי הכנסת ושרים ממפלגת 'ישראל ביתנו' להפרת חוק בוטה ומתריסה בעיר אשדוד, כנגד אכיפת חוק העזר העירוני לאחרונה על ידי כבוד ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי כנגד עברייני חוק עזר לאשדוד".

פז מציין את ביקורו של שר הביטחון אביגדור ליברמן בשבת באשדוד לפני מספר שבועות: "לאקט ההסתה הנ"ל קדם ביקורו המתוקשר של שר הביטחון, חה"כ אביגדור ליברמן, באותו מתחם 'ביג פאשן' באשדוד". 

לטענת עו"ד פז: "מדובר בקריאה פסולה ובהסתה פרועה של חברי כנסת ושרים בממשלה, מטעם מפלגת 'ישראל ביתנו', להפרת חוק סדרתית, תוך נקיטה בחופש השיסוי במסווה של חופש הביטוי, ובביזיון שלטון החוק בישראל".

"סביר להניח כי הקריאות הללו הן שהניעו אנשים מסוימים ליטול את החוק לידיים, בכך שאך לאחרונה נופצו חלונות בבניין עיריית אשדוד בברוטליות, כפי שדווח בהרחבה בכלי התקשורת, וכבוד ראש העירייה ד"ר לסרי קישר זאת להסתה מצד גורמים אינטרסנטיים בשל אכיפת חוק העזר לאחרונה באשדוד". 

עוד הוא טוען כי "מיותר לציין כי לא עומדת לחברי הכנסת והשרים מטעם מפלגה כלשהי במדינת ישראל הזכות לשסות ולהסית את הציבור, במסווה של חופש הביטוי הפרלמנטרי". 

בנוסף טוען במכתב למנדלבליט כי "לא אכביר במלים בדבר החשיבות שבשמירה על שלטון החוק מצד מוסד היועץ המשפטי לממשלה כלפי נבחרי הציבור בממשלה ובכנסת. הדברים ברורים ומובנים לכבודו כדבעי".

בהמשך מכתבו המנומק הוא כותב כי "הקריאות המסיתות של חברי הכנסת ושרים מטעם מפלגת 'ישראל ביתנו' גורמות לפגיעה אנושה בשלטון החוק, לזילות קיומו של חוק שריר ומחייב ולאיבוד האמון במערכות השלטון והמשפט בישראל. בעניין חובתו של כבוד היועמ"ש להנחות את שרי הממשלה לפעול על פי הוראות הדין, לא אלאה את כבודו בפסיקה הנרחבת בנושא, ודי לי להפנות למכתבו של היועמ"ש לשר ליברמן אך לאחרונה ביום 23.1.2018 בעניין 'התערבות שר הביטחון בתכני השידור בתחנת גלי צה"ל'".

"מרשיי סבורים כי השרים ליברמן ולנדבר עברו בדבריהם המובאים לעיל על עבירות פליליות של פגיעות בסדרי המשטר והחברה, הקבועות בפרק ח' לחוק העונשין (ובפרט סימנים א', א'1, א'2, ג', ז' ו-ט')".

"הן נסיבות הפרסומים, בעקבות שינויי חקיקה המכונה 'חוק המרכולים', בהצבעה דמוקרטית בכנסת, והן היסוד הנפשי של כל אחד מהשרים ליברמן ולנדבר שחוזרים על דבריהם בווריאציות שונות בפרסומים בתקשורת – מובילים למסקנה כי יש לפתוח כנגדם בבדיקה ו/או בחקירה פלילית בחשד לביצוע עבירות הקבועות בחוק העונשין: הסתה ו/או המרדה".

לסיום נכתב כי "ראוי לפתוח נגדם בבדיקה / בחקירה / באישום פליליים לפי הסמכויות שבחוק". אולם, לטענת עו"ד פז, "הנני משאיר לשיקולך האם לפתוח בבדיקה / בחקירה בחשד להסתה ו/או להמרדה; שמא די בהנחיית השרים וחברי הכנסת להפסיק להמריד ו/או להסית את העם להפרת חוק סדרתית. בוודאי שאין כל מקום לכך שנבחרי הציבור יעודדו עברייני חוק בפרהסיה".

"לפיכך, אבקשך להנחות את שרי הממשלה וחברי כנסת מטעם מפלגת 'ישראל ביתנו' להפסיק להסית את הציבור נגד קיום החוק ונגד נבחרי ציבור בעיר אשדוד, שאוכפים את חוק העזר העירוני בהתאם להלכה פסוקה ומחייבת של בית המשפט העליון ולפי דין", נכתב לסיום.
מנדלבליט שבת שוויון עוד אורי פז חוק המרכולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד