י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

אחדות בערד: חסידי גור וחילונים הפגינו יחד; ליצמן ובן חמו לחצו ידיים

מאות חרדים חילונים ובדואים הפגינו היום בכניסה לערד נגד מכרה הפוספטים שמתוכנן באזור • חסידי גור לבשו מסכות חמצן וסגן השר יעקב ליצמן הפתיע עם לחיצת יד לראש העיר ניסן בן חמו מ'יש עתיד'

אחדות בערד: חסידי גור וחילונים הפגינו יחד; ליצמן ובן חמו לחצו ידיים



העיר ערד לא ראתה אחדות שכזו זמן רב. מאות חרדים, חילונים ובדואים הפגינו היום בכניסה לערד נגד מכרה הפוספטים שמתוכנן באזור. חסידי גור לבשו מסכות חמצן וסגן השר יעקב ליצמן הפתיע עם לחיצת יד לראש העיר ניסן בן חמו מ'יש עתיד'.

ח"כ דב חנין מ'הרשימה המשותפת' השתתף ונאם בהפגנה: "איך זה יכול להיות שמכרה שנקבע כבר שיסכן חיי אנשים ובריאות ויביא לגירוש אלפי בדואים מבתיהם ממשיך להיות מרודם למרות כל האזהרות? יש לנו בממשלה מי שרואים פוספטים ודולרים שירוויחו הטייקונים לפני שהם סופרים את האזרחים".

ח"כ יעל כהן פארן אמרה כי "העידן שבו אנחנו צריכים לבחור בין תעסוקה לבין בריאות עבר מהעולם ולא ניתן לשדה בריר להחריב את ערד ולפגוע בילדי האזור. זה מאבק על החיים."

לדבריה, "הכרייה בשדה בריר היא שלוחה מסוכנת של התעשייה בישראל, שבאופן רשלני מזהמת את השטחים בישראל ואת האוויר על חשבון בריאות אזרחי ישראל".

"המשוואה שלימדו אותנו להאמין בה שהתעשייה המזהמת עדיפה על פני אבטלה היא מעוותת. היום כבר לא צריכים לבחור בין תעסוקה לבריאות. אפשר גם תעשייה נקייה וגם תעסוקה בפריפריה. רותם אפרט, היא מובילות התעשייה המזהמת בישראל ומבקשת למעשה להחריב פה את ערד ולקבור אותה תחת ענן של פוספט ואורניום. לא נאפשר למשפחה אחת, משפחת עופר, לכיל ובז"ן, לפגוע בבריאות של הילדים שלנו. אין מאבק צודק יותר מהמאבק על החיים.

בנוסף, היא פנתה לתושבי האזור ואמרה: "הכוח העצום שאנחנו רואים כאן, אזרחים ואזרחיות, חילונים וחרדים, יהודים וערבים, הוא מרגש. אני כלוחמת סביבתית וכאזרחית מתייצבת לצידכם והממשלה לא תוכל להתעלם מהמאבק. שדה בריר לא יקום".



























ערד יעקב ליצמן כריית פוספטים גור ניסן בן חמו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד