כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

התחממות בצפון? אש נורתה לעבר כלי טיס ישראלי; נזק נגרם לבית

אש נורתה לעבר מל"ט שסייר באזור הגבול בסוריה • סימני פגיעה התגלו בבית ביישוב הדרוזי מג'דל שמס, וקליעים נוספים נמצאו ביישוב • בסיור הקבינט המדיני-בטחוני בגבול הצפוני אמר רה"מ נתניהו: "אנו ערוכים לכל תרחיש. לא מציע לאיש שינסה אותנו"

צילום ארכיון: מנדי הכטמן / פלאש90
צילום ארכיון: מנדי הכטמן / פלאש90



תקרית חריגה בגבול סוריה: גורמים לא מזוהים פתחו היום (חמישי) באש לעבר כלי טיס לא מאויש שסייר באזור הגבול בסוריה. כתוצאה מהירי לא נגרם למל"ט נזק, אך סימני פגיעה התגלו בבית ביישוב הדרוזי מג'דל שמס, ובנוסף לכך נמצאו קליעים ביישוב. לא היו נפגעים במקרה.

כפי שדווח שלשום (שלישי) ב'בחדרי', על רקע המתיחות בצפון, בעיקר סביב המתרחש בסוריה, ועל רקע החשש להימצאות איראנית בסוריה, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרי הקבינט המדיני-ביטחוני סיירו ברמת הגולן והשקיפו אל סוריה מתצפית הר אביטל. נתניהו והשרים קיבלו סקירות ביטחוניות מפי הרמטכ"ל, מפקד פיקוד הצפון ומפקד עוצבת הבשן.

נתניהו אמר: "אני מסיים עכשיו סיור שערכנו הבוקר בפיקוד הצפון עם חברי הקבינט. אני מתרשם מהעבודה הגדולה שצה"ל עושה כאן כדי להגן על גבולותינו ולהגן על מדינתנו. פנינו לשלום, אבל אנחנו ערוכים לכל תרחיש, ואני לא מציע לאיש שינסה אותנו.

"באותה מידה הבטחתי לאלמנה של הרב רזיאל שבח ז"ל שאנחנו נבוא בחשבון עם רוצחו. אני רוצה לשבח את השב"כ, את הימ"מ ואת צה"ל שעשו בדיוק את זה. כך יהיה גם עם הרוצח המתועב של איתמר בן גל ז"ל. כולנו עם המשפחה, כולנו עם האלמנה", אמר נתניהו בסיור הקבינט המדיני בטחוני בגבול הצפון.



כפי שדווח ב'בחדרי', לפני כשבועיים דווח בעיתון א-דאר הלבנוני שנחשב למקורב לנשיא סוריה בשאר אל אסד, כי אסד איים לתקוף את נמל התעופה בן גוריון בעזרת טילי סקאד אם ישראל תתקוף בשטחה שוב. על פי הדיווח, במהלך השיחה התרעם אסד על הפעולות המיוחסות לישראל שכוללות הפצצת בסיסים, מחסני תחמושת ושיירות נשק שסוריה ואמר כי מדובר בעניין של "כבוד לאומי".

"כבודה של סוריה מעל לכל", אמר אסד. "אם ישראל יפציצו שוב את דמשק, נשגר שני טילי סקאד לעבר שדה התעופה הבינלאומי שלה", כך על פי העיתון. בתגובה לכך אמר פוטין כי הוא ישוחח על כך עם ישראל.

במשך שנות המלחמה בסוריה, זלגו אל רמת הגולן פצצות מרגמה וכדורים מנשק קל. בכמה מהמקרים הגיב צה"ל ואף השמיד סוללות ארטילריה של הצבא הסורי.
חיבאללה לבנון אסד גבול הצפון איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד