כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

הכרת תודה: הגר"ד לנדו בשמחת יו"ר ועד הישיבות

הערב מתקיימת שמחת האירוסין לבנו של יו"ר ועד הישיבות הגאון רבי חיים אהרן קאופמן • באורח נדיר משתתף בשמחה ראש ישיבת סלבודקה הגאון רבי דב לנדו המכהן כאחד מחברי נשיאות ועד הפועל של ועד הישיבות

הגר''ד לנדו לצד יו''ר ועד הישיבות באירוסין
הגר''ד לנדו לצד יו''ר ועד הישיבות באירוסין



הערב מתקיימת באולמי וגשל בבני ברק, שמחת האירוסין לבנו של יו"ר ועד הישיבות הגאון רבי חיים אהרן קאופמן.

באורח נדיר משתתף בשמחה ראש ישיבת סלבודקה הגאון רבי דב לנדו, המכהן כאחד מחברי נשיאות ועד הפועל של ועד הישיבות.




השתתפותו של הגר"ד לנדו בשמחה, באה כהבעת הערכה והוקרת תודה לפועלו של הגרח"א קאופמן בראשות ועד הישיבות למען עולם התורה - הישיבות והכוללים.

כזכור, לפני כמה חודשים, על רקע המתקפה והביקורת על 'ועד הישיבות' שהגיעו לשיא בהטרדת אנשי המנהלה של הועד, בהפגנות והצקות בפתח הכניסה למשרדים הממוקמים בשכונת גאולה בירושלים - נחשף ב'בחדרי חרדים' וידאו נדיר, של ראש ישיבת סלבודקה, שביום יום אינו מרבה לעסוק בענייני ציבור, מגיע לביקור במקום ומתייחס להצקות.

כזכור, ביקור חברי נשיאות הועד הפועל של ועד הישיבות בשלהי חודש ניסן האחרון עורר עניין רב, בעיקר בשל ההגעה הנדירה של הרב לנדו, שצורף ל'וועד הפועל' לפני שלוש שנים בישיבה היסטורית בביתו של הגראי"ל שטיינמן.

בתיעוד, לצד הגאון רבי דב לנדו ראש ישיבת סלבודקא, נראה גם הגר"ש אלתר ראש ישיבת שפת אמת - שניהם מראשי הישיבות חברי הנשיאות של ועד הישיבות, המגבים ומפקחים על פעילות ה'ועד'. עמם יושב יו"ר ועד הישיבות הרב חיים אהרן קאופמן.

לאחר ישיבה בה סקרו את פעילות ועד הישיבות להסדרת מעמדם של בני הישיבות לפטור אותם מהשירות הצבאי, יו"ר הועד הזכיר בפני הגר"ד לנדו את העובדה שיש שמשמיצים את ועד הישיבות, על רקע פעילותם להסדרת מעמד בחורי הישיבות מול רשויות הצבא - ומפרסמים עליהם שקרים.





ראש הישיבה בשמחהצילום: ראש הישיבה בשמחה
ראש הישיבה בשמחה


הרב קאופמן אומר לגר"ד לנדו כי בעבר משרדי הועד שכנו באזור חילוני, דבר שגרר אחריו מכשולות של מראות אסורים לבחורי הישיבה שבאו למקום, ולאחמ"כ - עוד בזמן חמיו הרב אשר טננבוים היו"ר הקודם - הועברו למשכנם הנוכחי, וציטט מכתב ששיגר בחור ישיבה לחמיו זצ"ל בעניין.

"היום אנחנו קצת סובלים פה", אמר הרב קאופמן. הגר"ד לנדו מגיב כי הוא שמע על כך: "שמעתי ... אבל זה זכות גדולה לספוג בזיונות". והגר"ד ממשיך ואומר: "אני אגיד.. ראיתי סיפור על אגודה לפני המדינה, דברים שאני זוכר בתור נער צעיר.. שנאה נוראית מי שיודע.. אז הוא אמר (החזו"א) הוא מסביר שזה מה שיש... יש לכם משהו אחר, יש לכם שנאה ששונאים אתכם, זה אוצר. שנאה זה לא אוצר, זה דבר טוב, ששונאים אתכם זה דבר טוב. זה הסיפור, הנמשל לא רחוק מהמשל".
ועד הישיבות הרב חיים אהרן קאופמן הרב דוב לנדו אירוסין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד