י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

המשפטן החרדי: "אלשיך זיהם את חקירות ראש הממשלה בכתם עז"

למשטרה יש דוברות שתדברר אותה ואת פועלה. יתכבד השוטר מספר אחד ויקדיש את זמנו לעיסוק בפשיעה המאיימת על חיינו, בתאונות הדרכים היוצאות מפרופורציה, באלימות שבתוכנו. למשטרה לא חסר נושאים שמצריכים את מלוא שיקול הדעת

אלשיך. צילום: Roy Alima/Flash90
אלשיך. צילום: Roy Alima/Flash90



מפכ״ל בחדשות ובראש הכותרות. בראיון סתמי, זניח, מיותר לחלוטין, לעיתונאית אילנה דיין, ראיון שבד״כ היה זוכה לאיזכור אם בכלל, בעמוד חדשות פנימי בשורות התחתונות, ״זיהם״ המפכ״ל אלשיך את חקירות רוה״מ נתניהו! בכתם עז המעיב על הליכי החקירה ושיקו״ד החוקרים, מתחילת ההליך.

ביום שבו כינס המפכ״ל בלשכתו לדיון גורלי את צמרת המשטרה בכדי לסכם, לדון ולהחליט במסקנות ומה יהיו המלצות המשטרה לפרקליטות בפרשיות 1000 ו-2000, מצא המפכ״ל, אדם שמתוקף תפקידו הוא אחד האנשים העסוקים ביותר במדינה, מפכ״ל שעד היום לא הצטייר כחובב מיקרופונים, חשיפה ומדיה, זמן וסבלנות להתראיין בפרשה, לעיתונאית אילנה דיין.

לכתחילה, ראיון נרחב מעבר לתגובה עניינית, עם המפכ״ל בפרשיה ספציפית, עדינה, זה מיותר, לא מהותי, לא רצוי. למשטרה יש דוברות שתדברר אותה ואת פועלה. יתכבד השוטר מספר אחד ויקדיש את זמנו לעיסוק בפשיעה המאיימת על חיינו, בתאונות הדרכים היוצאות מפרופורציה, באלימות שבתוכנו למשטרה לא חסר נושאים ותפקידים שמצריכים את מלוא שיקו״ד וזמן המפקד. יסתפק המפכ״ל בשלל תפקידיו וישאיר את המיקרופון והדוברות למקצוען, שלא מדבר שטויות.

המפכ״ל אלשיך בחר בדרך אחרת. גם באם זו לא חובתו, זכותו. בראיון החנפני שנערך בכפפות משי, ״סיפר״ המפכ״ל, מתחילת החקירות גורמים רבי כוח אספו חומרי חקירה נגד חוקרי משפחת נתניהו. גורמים אלו ״ידועים לנו״ מגלה המפכ״ל למראיינת, מישהוא שילם להם, המפכ״ל מגלה את אמריקה. אבל! קובע המפכ״ל החוקרים לא חתים ולא מפחדים. לקיים ״לא תגורו מפני איש״. אמת או לא אמת? הכל יחסי.

וכאן הבן שואל! באם ניסו לאיים על החוקרים. הווי אומר שכיום, ״שיקול דעתם פגוע״. המלצותיהם נגועות. כשהחוקרים המאוימים ״ימליצו״! ממה נפשך, ימליצו לא להעמיד לדין, הם מפחדים! ימליצו להעמיד לדין, הם חייבים להוכיח שאינם מפוחדים. ״אוי לי מיצרי או לי מיוצרי״. זיהום חקירה קלאסי! וודאי כשהחקירה עדינה ועוסקת בדמות כוחנית, שפוטנציאלית יכולה לדאוג ל״איומים״.

האם המפכ״ל טעה בענק? מחוסר ניסיון, או, ש״המפכ״ל המשפחתי״ בתחכום יתר, ״בשירות משפחת נתניהו״ הכניס למשטרה גול עצמי! ועשה שירות נפלא לבנימין נתניהו שעכשיו זועק ״זיהום״!! חייבים לחקור את החשדות לפני פרסום ההמלצות. ואחת מהשתיים. או שההמלצות יעוכבו עד גמר חקירת פרשת האיומים! או שכעת לנתניהו ועורכי דינו, יש סיבה אמיתית לצעוק ״שההמלצות לא שוות״ את הנייר עליהם נכתבו? זו חקירה מזוהמת והמלצות מוטות.

האם המפכ״ל שלאחרונה הפך להיות ״יקיר האופוזיציה״, בניגוד גמור לקולות ולתגובות שקיבלו אותו, כשנכנס לתפקיד במינוי כמעט אישי של רוה״מ בנימין נתניהו, יתברר כמגה מתוחכם? ״מפכ״ל בשירות המשפחה?״ בראיון אחד, אבל יחיד ומיוחד, אלשיך פרע את חובו לבוס, הוא שילם את המינוי. ״ייתכן ובדבריו המתוחכמים״ בסגנון ״הפוך על הפוך״, הוא נתן את גלגל ההצלה האחרון לבנימין נתניהו. טרף את הקלפים וזיהם את החקירות, אם צריך להתחיל הכל מחדש!! עם חוקרים חדשים, תיאומי זמני חקירה עם רוה״מ ויומנו העמוס, בין טיסה לטיסה! בנימין נתניהו משלים את הקדנציה הנוכחית ויש בידו מספיק זמן להקים קואליציה חדשה, בכנסת הבאה. השאלה שעומדת ברקע! לאיזו עוד מדינות ויבשות, חפץ בנימין נתניהו לבקר בשליחות העם והמדינה? (בינתיים נדחות החקירות)

טעות של טירון? או תחכום של גאון? זו השאלה שתעסיק אותנו בימים הקרובים. על טעויות משלמים, אבל הן נסלחות. באם זה ״תחכום״! בקלות המפכ״ל זוכה בפרס ראש הממשלה ליצירתיות וחדשנות. ימים יגידו.
רוני אלשיך אילנה דיין חקירות נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד