כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

מפצירים בגליק: "אל תיסע לאוסטריה" והוא מתעלם

התאחדות הסטודנטים היהודיים העולמית לח"כ גליק: "אל תיפגש עם מפלגת החירות האוסטרית, האנס-קריסטיאן שטראכה. ״הם אנטישמיים, שונאי זרים וגזעניים״.

חבר הכנסת גליק. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
חבר הכנסת גליק. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



התאחדות הסטודנטים היהודיים העולמית פנתה לחבר הכנסת יהודה גליק מהליכוד, בבקשה שלא להפגש עם מנהיגי מפלגת החירות באוסטריה. לטענת התאחדות הסטודנטים, המפלגה נגועה באנטישמיות עם עבר נאצי, וגזענית ושונאת זרים.

במכתב לח"כ נכתב "לאחר שדווח כי בכוונתך להיפגש עם היינץ-כריסטיאן שטראכה, סגן הקנצלר של אוסטריה ומנהיג מפלגת החירות הימנית הקיצונית האוסטרית (FPÖ) וקארין קניסל, שר החוץ האוסטרי, אשר מונה על ידי המפלגה FPÖ, אנו, האיחוד העולמי של הסטודנטים היהודים (WUJS), בשיתוף עם האיחוד האוסטרי של סטודנטים יהודים (JöH), מפצירים בך לשקול מחדש את הביקור הזה. אנו מבקשים מכם ליישר קו עם הקהילה היהודית האוסטרית וממשלת ישראל, שבחרה להחרים את ה- FPÖ ואת אנשיה, אנו מאמינים כי FPÖ הם אנטישמיים ומלאים בשנאת זרים וגזעניים, יש חשיבות גדולה לאסור את הנורמליזציה עם הימין הקיצוני".

התאחדות הסטודנטים העולמית מציינת, כי סגן הקנצלר היינץ-כריסטיאן שטראכה, נעצר ב-1990 על פעילות בקבוצה ניאו-נאצית גרמנית בלתי חוקית, והשתתף בתרגילים צבאיים עם נאצים באוסטריה, בנוסף הם מציינים, כי 41% מחברי הפרלמנט של FPÖ חברים ב ארגון ימין קיצוני, אנטישמי, שמתגאה באחוות לאומנים גרמניים, ולרבים מהם יש עדיין "סעיף ארי", והם מנדים את כל מי שאינם רואים בו "גרמני" מספיק, כולל יהודים וכל המיעוטים האחרים, יש אינספור פעולות אנטישמיות כולל הכחשת השואה שנעשה על ידי חברים במפלגה הזו.

התאחדות הסטודנטים מציינת כי "ממשלת ישראל מבינה את הדאגה שלנו, והממשלה בחרה להחרים שרים מהמפלגה הזו מיד לאחר הבחירות הלאומיות האחרונות באוסטריה, והחליטה שלא להתעסק עם המפלגה בכל דרך שהיא".

ח"כ יהודה גליק הגיב בטוויטר וכתב "‏‎‎נוסע במודע הכל נבדק ואושר, מכיר מצויין את הדמויות הפועלות. ההאשמות כלפיהם הן לא יותר מעלילה".

ח״כ תמר זנדברג המתמודדת לראשות 'מרצ' הגיבה ואמרה כי ״ההחלטה של יהודה גליק להיפגש עם נציג מפלגת החירות האוסטרית, בניגוד להחלטת משרד החוץ שלא לקיים קשרים עם המפלגה הזאת, היא עוד חלק במערך הקשרים המסוכן של הליכוד עם מפלגות אנטישמיות וניאו נאציות באירופה. ‏גזענות ושנאת מוסלמים גורמת לליכוד להכשיר את גדולי האנטישמים. בלתי נתפס שזו מפלגת השלטון של מדינת היהודים״.
יהודה גליק מפלגת ימין קיצוני אוסטריה תמר זנדברג התאחדות הסטודנטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד