י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

לייבל'ה חושף: השטריימל החדש של החתן של נתניהו

והשבוע בלייבל'ה: איש זק"א מגיע כמה דקות לפני שבת בגלל הזמנה, תקנון הצניעות המחמיר של העיירה ומדוע צריכים אותו

לייבל'ה חושף: השטריימל החדש של החתן של נתניהו
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים



לייבל'ה מתלוצץ עם רופאיו.

לייב'לה קם קצת אחרי תחילת שבוע כשראשו סחרחר עליו, שיעולים תקפו אותו, והתעטשויות תכופות. ''למיטה מייד!!!'' ציווה רופאו האישי של לייבל'ה, "אין עבודה ואין כלום - מנוחה מוחלטת!!!''.

''אך מה יהיה על המדור?" שאל לייבל'ה, ומייד עלה במוחו רעיון הוא יכתוב מהמיטה, מיד שלח הודעה ב'ווצאפ' הקולי הכשר לכל שליחיו, מכריו וידידיו, כי עד שיחלים בעז"ה ויתלוצץ עם רופאיו הוא מבקש כי יביאו לו כל ידיעה הקשורה לאנשי ארצנו ומחוצה לה וכך היה, לייבל'ה ליקט את הידיעות והרי הן לפניכם:

את סוף השבוע שעבר העביר לייבל'ה בקריאת ספרו של בן כספית על ראש הממשלה בנימין נתניהו, שם גילה לתדהמתו כי נתק מוחלט שורר בין ראש הממשלה לבתו החרדית נועה, לייבל'ה יודע כמובן להכחיש את הדברים מסוג אלו. (בכל אופן בן כספית וביבי.. נו נו) אך לייבל'ה מצא גם הקשר 'ברנז'אי', בעלה של הבת של, דניאל רוט. חסיד ברסלב רכש באחרונה 'שטריימל' מהודר עימו החל ללכת בשבתות ובימים טובים.

ובדרך כלל את ידיעות המזל טוב שומר לייבל'ה לסופה של המהדורה, אך הפעם יחרוג לייבל'ה ממנהגו ויש לכך סיבה טובה. כיף לפתוח את השבוע עם שמחה גדולה מבית עם הולדת הבן, לאחר שתי בנות לכתב המוכשר והחביב אלי - אליעזר - לייזר (תבחרו את החביב עליכם) שלזינגר המשפטן, הפליליסט ומה לא, לייבל'ה מתרגש מכך שיש 'ממשיך' ומאחל מעומקא דליבא - מזל טוב.

השבוע בעת שהגיע לייבל'ה לסדר את הארנונה בעיריית מודיעין עילית, גילה כי נקלע לסערה שהתגמדה. על לוח המודעות של בניין העירייה הצנוע תלוי תקנון צניעות של גדולי ישראל כמו כל מקומות העבודה שבהם עובדים גברים ונשים. לייבל'ה הטיב את הסוודר שעליו וקיווה כי הוא עומד בנהלים המחמירים.

וכאמור בשיא ההמולה הבחין לייבל'ה בסגן ראש העיר, טוביה פריינד. שחגג בשבוע האחרון את אירוסי בתו, נפגש במסדרון עם דובר העיר, יחיאל סבר בעל 'סברי מרנן'. פריינד מצידו לא מבין על מה המהומה? הרי כאן בעירייה עובדות למעלה משמונים אחוז נשים, איך אפשר לומר שאנחנו מדירים נשים? לייבל'ה נאלץ להסכים עם טענה זו.





בהמשך המסדרון המצוחצח ראה לייבל'ה את חבר מועצת העיר הנמרץ, נחום גיטלר שדלתו פתוחה לכל אחד ואחד יושב וממשיך לעבוד כאילו אין סערה. לייבל'ה משער כי מדובר בכך מכיוון שזו סערה בכוס מים, לא משהו ששווה לתזז עניינים בגללו, גיטלר נצפה כשהוא מקבל קהל בלשכתו ועוזר לכל יחיד ויחיד.





ולסיום לייבל'ה גם מציג את המודעה של הצניעות התלויה מזה עידן ועידנים על לוח המודעות לפני שנשלחה לכתב 'הארץ', ששש על הסקופ כמוצא שלל רב.





אפרופו סיורים בבנייני עירייה, שליחו של לייבל'ה הגיע לסיור בעיריית בני ברק שם ראה את עוזר ראש העיר יוסי צימט שקוע בין עזרה לעזרה בדף גמרא. לייבל'ה הפנים וביקש גם בבית גמרא למען יעיין בה בין ידיעה לידיעה.



מה המנהג בכנסת?

ומכאן לדיווח מהכנסת, שם נראה הכתב הוותיק והמיחתולוגי, צבי רוזן מ'המודיע' משמש כחזן וכמנהג האשכנזים ניגש לתפילה בעמוד של השליח ציבור. בכל אופן מסורת לא משנים.



במניין מאוחר יותר שהתאסף ראה שליחו של לייבל'ה את הכתב של 'הדרך' שמעון ליברטי ניגש אף הוא לתפילה, אך בעמוד הבימה של קריאת הספר תורה כמנהג עדות המזרח. למרות השינוי במנהג הבחין לייבל'ה כי ראוכברגר מקשיב לחזרת הש"ץ.





ואם כבר רואכברגר, לייבל'ה מדווח כי הוא נראה סועד בכנסת עם הפרשן הפוליטי הוותיק יעקב ריבלין. השניים סיכמו כמה וכמה דברים לקראת הבחירות המונציפאליות שבדגל התורה קבעו לא לדבר עד אחרי פסח. לייבל'ה שומר את המידע אצלו.





וחה"כ אורן חזן שהורחק מהמליאה לחצי שנה, הקים מליאה משל עצמו באודיטוריום הכנסת. אך תוך זמן קצר הגיע קצין הכנסת בלווית מאבטחים לסלק את הכתבים הרבים שבאו לסקר את החגיגה, גם הכתבים הנמרצים: יעקב גרודקה, יצחק פלדמן, ארי קלמן, מיכאל שמש ושמעון ליברטי מצאו את עצמם בחוץ. לייבל'ה מחפש מקום ראוי לחזן וכמובן יעדכן במידה וימצא.





וחבר הכנסת מיכאלי מלכיאלי שהופך להיות פופולרי יותר ויותר, מוצא זמן להגשים משאלות ילדים וזאת בעזרת יועצו המשפטי, עקיבא חופי. מלכיאלי נצפה השבוע כשהוא מוסרט בשביל ילד בן שש שביקש את ברכתו של הח"כ.





ואת חה"כ מנחם לייזר מוזס פגש לייבל'ה בשטיבלא'ך של חב"ד ברחוב חנה, נושא תפילה ובין עטיפת הטלית ו'ברכי נפשי' הוא מספר על התוכניות של כריכת חוק הגיוס והתקציב זה בזה לכל המעוניין לשמוע.





ומירושלים עובר לייבל'ה לדיווחים על העיר שחזרה להיות חמימה השבוע, במסגרת הסיורים בעיר התורה והחסידות בני ברק, ראה לייבל'ה במסעדת 'פרקש' להלן 'מעדני השף', את עופר חדד מהחדשות, אביתר- דובר עיריית ירושלים, שמעון כהן מנכ"ל 'וואלה'. ושלומי פולק, הצמוד של גפני. החבר'ה נראו כשהם טועמים עוד אוכל יהודי והעיקר שיהיה לכבוד שבת קודש.



ירבו שמחות

ולפני פינת המזל טוב, לייבל'ה מרחיב קצת על שמחות השבוע- ובכן השבוע התארס בשעה טובה הבחור החשוב, מוטי יונגרמן. מישיבת פוניבז' עוזרו הצמוד של רפי מנת, הכלה לבית משפחת שטרן משכונת הר נוף ירושלים. לייבל'ה לא הספיק להגיע ושולח מזל טוב מכאן, ואם כבר מאחלים מזל טוב לייבל'ה רק שולח שאלה קטנה. איך זה שעל השולחן לא היה בקבוק קריסטל בהשגחת 'שארית ישראל' בשולחן הכיבוד?





לאחר החגיגה אצל יונגרמן הלכו החברים, שמוליק וולף (האיש שעל דלת בית מרן שר התורה). שהלך מהבית ברשב"ם לפני סיום המשמרת, אבי רפול (האיש שעל מוסדת עטרת שלמה) ויהושוע רודניק (איש הפרסום החרדי) טרם התפזרה החגיגה הצוהלת לייבל'ה לכד תמונה של השלושה.





ומכאן לאירוע אחר, ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול נשא השבוע דברי ברכה בברית לבנו של עורך חדשות 'יום ליום' יוחאי דנינו, או בשמו האמיתי 'הללויה'- אבוטבול בירך את אבי הבן שיזכה לכתוב דברים טובים וחיוביים. (רמז: לא לעקוץ את ש"ס) ובכלל באירועים כאלו כולם ממלכתיים ומדברים קצת מסביב, בסוף האירוע אבוטבול לחץ בחמימות רבה את ידו של אלי ישי הדוד. לייבל'ה שמח לראות את כל צמרת ש"ס 'יחד'.





ובאירוע כזה כמובן שיש גם, מאחורי הקלעים מי שנצפו בברית, היו ‏יועצי התקשורת מני חדד ואבי בלומנטל.





ואם כבר הוזכרה ש"ס לייבל'ה מספר כי בצל ביקורו בפריז מגיעה ברכת מזל טוב לשר הפנים ויו"ר ש"ס אריה דרעי, לרגל הולדת הנכד. השר אמור לחזור הן לברית והן לחנוך את משרדי עיתון 'הדרך' בבית שמש במעמד רבנים ואישי ציבור רבים.

וגם אבוטבול קוצר ברכות, ברכת מזל טוב לראש עיריית בית שמש משה אבוטבול לרגל הולדת הנכדה, בת לחתנו עמנואל מזרחי.

ויו"ר הנהלת עיתון 'בקהילה' הרב אריה לייב פפר, האיש שנחבא אל הכלים יחגוג ברביעי הקרוב את שמחת נישואי בתו עם החתן לבית משפחת שטיינברג, השמחה הגדולה תיערך באולמי 'זמורה' בעיר אשדוד.

ברכת מזל טוב מיוחדת למי שנהיה סבא לראשונה, מנהל התוכניות והחדשות ב'קול חי' בצלאל קאהן לרגל הולדת הנכד הבכור.

ושמחה גם ב'משפחה' עורך החדשות העיתונאי הוותיק אליעזר שולמן יחגוג בחמישי הקרוב את שמחת הבר מצוה לבנו התמים שמעון כמיטב המסורת החגיגה תיערך בכפר חב"ד.

ושפע מזל טוב לחתן המתנדב המסור של זק"א יחיאל אוירינג שמתחתן השבוע ביום רביעי באולמי 'שערי ירושלים', ברחוב ירמיהו. החתן הגיע ביום שישי ממש לפני הסגירה למסעדת 'דייטש' המיתולוגית שבמאה שערים להזמין את מאיר דייטש מהבעלים של המסעדה. (לייבל'ה חושף שמאיר קיבל לאחרונה תפקיד חדש, טבח . לייבל'ה כמובן מאחל מזל"ט)
והברכה אחת היא, לייבל'ה מאחל ברכת מזל טוב חמה ולבבית לחתן ולאבי הבן בנצי אוירינג מפקד זק"א בירושלים.





ובחתונה הגדולה של 'עמלים בתורה' באולמי ארמונות חן בבני ברק שם התחתן בחיר הישיבה הבחור אלי הופמן התאספו כל הרווקים לתמונה משותפת שתזכיר שוב לשדכנים מי הרווקים הנחשבים בשוק.





ובחתונה אחרת בחצר תולדות אהרן של הרבי מנחלת אהרן נצפה היועץ הרפואי שימען ברוין מיד אברהם בריקוד משותף עם רוב בניו של הרבי הקודם זצ"ל, למי שלא זוכר שימען היה המשב"ק הצמוד של בעל ה'דברי אמונה' והשבוע הוא רקד עם הבנים.





ברכת מזל טוב להערשי וינברגר, מנהל מקהלת 'שירה' בארה"ב. לרגל שמחת הבר מצוה לבנו בכורו שתיערך ביום שני הקרוב בארה"ב.

ברכת מזל טוב לילד הפלא אברהם חיים גרין, לרגל שמחת הבר מצוה שנערכה השבוע.

ברכת מזל טוב לאיש המוזיקה דוד קליגר המפיק והעורך ברדיו 'קול חי' ואיש הקלרינט, לרגל שמחת הבר מצוה לבנו.

ברכת מזל טוב למנכ"ל 'אוטו בני ברק', מר שלומי מרציאנו ורעייתו הדס להולדת הבן..

ולסיום ברכת מזל טוב לנחמן שניצר, מנהל הכנסת אורחים 'אהל הרשב"י' במירון לרגל הולדת הבן, ולאביו ר' שרגא שניצר יו"ר הארגון, שמחת השלום זוכער תיערך בליל שבת בביה"כ 'פאר הנצח' בשכונת 'מאור חיים' צפת.
לייבלה רכילות חרדית הבת של ביבי נועה רוט בן כספית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד