ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024

צה"ל חושף: הבסיס האיראני בלב סוריה ושרידי המל"ט שהופל

צה"ל מפרסם כי איראן וכוח אל-קודס פועלים מזה תקופה ארוכה מבסיס חיל האוויר הסורי הסמוך לתדמור, בגיבוי כוחות צבא סורים ובאישור המשטר הסורי. צה"ל מפרסם תיעוד מהמקום. נתניהו לפוטין: "זכותינו וחובתנו להגן על עצמנו מהאיראנים"

צה"ל חושף: הבסיס האיראני בלב סוריה ושרידי המל"ט שהופל



ההסלמה בצפון: הערב (מוצ"ש), פרסם צה"ל כי איראן וכוח קודס פועלים מזה תקופה ארוכה מבסיס חיל האוויר הסורי T4 הסמוך לתדמור, בגיבוי כוחות צבא סורים ובאישור המשטר הסורי. צה"ל פרסם תיעוד מהמקום.

על פי גורמי הביטחון, בחודשים האחרונים החלה איראן להשתמש בבסיס כשלה ומשתמשת בו לביצוע העברות אמל"ח התקפי לגורמי הציר כחלק מתהליך בניין כוח ייעודי מול ישראל.

פעולות אלו של איראן בבסיס מבוצעות לכאורה בכסות של תמיכה בלחימה כנגד גורמי הג'יאהד העולמי אך הפעולות שביצעה ביממה האחרונה מוכחים כי עניינה האמיתי הינו פעולה ישירה אלימה כנגד ישראל.

עוד נטען כי בפעולה האיראנית התממשו כל האזהרות הישראליות נגד ההתבססות האיראנית בסוריה. מדובר בפעולה התקפית יזומה וישראל נאלצה להגיב תחילה על האיום בשטחה ולאחר מכן אל מול הגורמים העוינים הפעילים משטח סוריה אל מולה.

תוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (מוצאי שבת) לאירועים הביטחוניים בצפון הארץ ואמר כי הוא שוחח בסוגייה עם נשיא רוסיה ולדמיר פוטין ועם מזכיר המדינה האמריקאי רקס טירלסון.

לדבריו של ראש הממשלה: "ישראל תגן על עצמה מפני כל התקפה ומפני כל ניסיון לפגוע בריבונות שלנו", לדבריו הוא קיים היום שורה של התייעצויות עם שר הביטחון והרמטכ"ל.

נתניהו תקף את איראן ואמר כי "איראן עשתה ניסיון לפגוע בריבונות שלנו, היא הפרה את הריבונות שלנו, החדירה כלי טיס שלה לשטחה של ישראל משטח סוריה. חיל האוויר הפיל את כלי הטיס הזה, ופגע במרכז השליטה והבקרה ששיגר אותו".
עוד הוא הדגיש בדבריו כי "ישראל גם תקפה בעוצמה מטרות איראניות וסוריות אחרות שפעלו נגדנו. זוהי גם הזכות שלנו וגם החובה שלנו ואנחנו נמשיך לממש אותן ככל שיידרש. שאף אחד לא יטעה בכך".



על השיחות עם פוטין ועם מזכיר המדינה האמריקאי, אמר נתניהו כי "חזרתי באוזניו על זכותנו וחובתנו להגן על עצמנו מול התקפות עלינו משטח סוריה, סיכמנו שהתיאום הביטחוני בין הצבאות שלנו ימשך, שוחחתי גם עם מזכיר המדינה האמריקני על ההתפתחויות של היממה האחרונה, ועל התפתחויות נוספות באזור".

"אני מבקש להבהיר - פניה של ישראל לשלום, אך נמשיך להגן על עצמנו בנחישות מול כל התקפה נגדנו ומול כל ניסיון של איראן להתבסס צבאית נגדנו בסוריה או בכל מקום אחר", אמר ראש הממשלה לסיום.















בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד