כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

הישיבה החדשה במושב והרישום שנכנס לתזזית: "מתח והשתוללות"

הרישום לישיבות הגדולות מתרחב עם פתיחתם של שלוש ישיבות חדשות, בהם הישיבה במושב 'בית מאיר' מאלו ישיבות יגיעו בחורים ללמוד בה - החל מזמן קיץ הבא ומי ירכיב את צוות הישיבה החדשה וגם, לאן מעדיפים ההורים לשלוח את בניהם

אילוסטרציה. צילום: שוקי לרר
אילוסטרציה. צילום: שוקי לרר



עולם הישיבות הליטאי ממשיך להתרחב עם פתיחתה של הישיבה הגדולה במושב 'בית מאיר' שתיפתח בזמן קיץ הקרוב כישיבה לבני קיבוץ ובהמשך באלול לתלמידי שיעור א'. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בראשות הישיבה יעמוד הגאון רבי נחום ברוידא שמכהן כיום כראש כולל בהר נוף. כמו כן יכהנו בישיבה, הגאון רבי משה קצלנבוגן שמכהן כאחד מרבני ישיבת חברון בגבעת מרדכי, הגאון רבי אברהם סלומון שמכהן כר"מ בישיבת כנסת הגדולה בקרית ספר והגאון רבי נח ססובסקי מרבני כולל טהרות שבראשות הגאון רבי ישראל אהרון שפירא.

על פי מקורות יודעי דבר, הישיבה מכניסה לתוכה את טובי הבחורים מעולם הישיבות כמו מישיבת חברון, וולפסון, אור ישראל, בית מתתיהו ומיר ברכפלד, שיגיעו ללמוד בישיבה בזמן קיץ ולהוות את הגרעין הקשה של יסוד ישיבה במושב הסמוך לירושלים.

בתוך כך, הרישום החל השנה מוקדם מהרגיל עקב פתיחתם של הישיבות החדשות עם היתכנות לפתיחת ישיבה רביעית. 

הישיבה הראשונה שנפתחה היא "קפלן החדשה" או בשמה החדש "דעת אהרן" שדבר פתיחתה והקמתה נחשף ב'בחדרי חרדים' לראשונה. וכן הישיבה הגדולה במושב בית מאיר וכן ישיבה שלישית ישיבת ראדין החדשה בנתניה שנפתחה מחדש ובראשותה עומדים, הגאון רבי מיכאל גוגיג, הגאון רבי עובדיה ברוידא והגאון רבי יואל שפירא. בקמפוס ענק ומרשים לבני קיבוץ מצוינים וכעת היא תפתח אף היא שיעור א' לראשונה מה שמכניס את העסק לתזזית.

הורים רבים מעדיפים לשלוח את ילדיהם לקמפוסים סגורים מן הסוג הזה כדוגמת נתניה ובית מאיר ולא בשאון העיר, מה שיוצר עוד ענין ברישום ותחרות גדולה.

עם זאת, הצפי בישיבות הגדולות הוא להגדיל את מספר התלמידים שהתקבלו בכל שיעור. לדברי אחד הרשמים בשיחה ל'בחדרי חרדים': "זה יוצר מתח והשתוללות גדולה בשוק הרישום". 

'בחדרי חרדים' ימשיך לעקוב אחר הנעשה.
מושב בית מאיר ישיבות גדולות רישום לישיבות דעת אהרן ישיבת ראדין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד