י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

'אבינועם' בראיון: "יש לנו ראש עיר חרדי - התקשורת אוהבת להתחכך"

השחקן המוכר מ'שבאבניקים', מספר על חייו, על אמונה ודת: "אני מניח תפילין מגיל 13 והולך עם אבא לבית כנסת בכל שישי" על חוק המרכולים: "התקשורת מאוד אוהבת את החיכוך הזה"

גד. צילום מסך מתוך הסידרה. (HOT)
גד. צילום מסך מתוך הסידרה. (HOT)



השחקן דניאל גד, אחד השחקנים המצליחים בישראל, העניק ראיון נרחב למגזין סופ"ש של עיתון 'ידיעות אחרונות' וסיפר על הקריירה שלו בעולם המשחק, הקשר שלו לדת, חוק המרכולים והסטטוס־קוו, וגם: התגובות שקיבל ברחוב החרדי על הסדרה.

גד הוא כוכב סדרת 'שבאבניקים' המשודרת ב-HOT - סדרת דרמה על ארבעה תלמידי ישיבה שלומדים בפנימייה חרדית ומצליחים להנות משני העולמות - סדרה שזוכה לנתוני צפייה גבוהים. 

גד משחק בסדרה את 'אבינועם' - מנהיג החבורה ובנו של חבר כנסת בכיר ממפלגת בש"ס, שנון שמסתובב עם כרטיס האשראי של אביו, נוסע לכל מקום בג'יפ היוקרתי שלו, לבוש תמיד בחליפות מותגים, מקפיד לשתות אספרסו, ובקיצור: אוהב את החיים הטובים ומתקשה להסתדר עם השיפוטיות של העולם החילוני כלפיו.

בראיון סיפר גד על התגובות שקיבל על הסדרה ברחוב החרדי: "ניגש אליי רב בבית הכנסת ואמר לי, כל הכבוד על הסדרה. אמרתי, תודה. אבל אז הוא המשיך ואמר, אתה יודע, העולם של בחורי הישיבה שמוצג שם, זה לא ככה במציאות. הגזמתם קצת. אמרתי, בסדר. הגזימו. כי בשביל דרמה צריך להקצין את הקונפליקטים של הדמויות. אחרת זה יהיה משעמם".

לדבריו: מאז עליית הסדרה הוא מוצף בתגובות נרגשות על קירוב לבבות.

ע"פ הדיווח ב'ידיעות אחרונות': גד מגדיר את עצמו כ'אדם מאמין בדת', "העולם שייך למאמינים", הוא אומר. אך טוען שלא גיבש דעה מסודרת בסוגיות כמו הדתה או חוק המרכולים שעבר לאחרונה בכנסת - "אני מאוד מאמין בחיה ותן לחיות, אבל האמונה הייתה תמיד חלק בלתי נפרד מהחיים שלי. אני מניח תפילין מגיל 13 והולך עם אבא לבית כנסת בכל שישי. אני מסתובב ועובד בתעשייה שהיא ברובה האנטיתזה לאמונה שקיימת בי".

"מצד שני" אמר דניאל למראיין "תראה מה קרה בפסטיגל עם עומר אדם, שלא היה מוכן לעבוד בשבת, וכל הפקת הפסטיגל התיישרה לפיו. אתה יכול לקרוא לזה הדתה, נכון? אני יכול גם להבין את החשש של המפיקים, כי בדרך כלל עשו ארבע הופעות בשבתות. מצד שני, אתה יכול לקרוא לזה יום מנוחה. גם בחו"ל לא עובדים בימים מסוימים. זה היה הפסטיגל הכי מצליח".

המראיין הקשה לגד: "זה יפה, ועדיין לא מעט חילוניים מרגישים שלאחרונה מנסים לכפות עליהם את חוקי הדת. שהעובדה שמישהו מחליט אם הם יוכלו לקנות חלב בשבת היא ערעור של הסטטוס־קוו".

וזה השיב: "גדלתי והתגוררתי ברחובות כל חיי. בשנים האחרונות יש לנו ראש עיר חרדי, עם כיפה שחורה, והסטטוס־קוו נשמר. יש ישיבות דתיות ברחובות והמון בתי כנסת. ולצידם, יש גם אזור תעשייה חדש, עם המון־המון ברים ופאבים גם ברחוב הראשי של העיר. נראה לי שהתקשורת מאוד אוהבת את החיכוך הזה".

אתה חושב שזה משהו שהתקשורת מלבה? נשאל גד.

"אני חושב שהשיח הציבורי מאוד מושפע ממה שקורה בתקשורת. אין ספק בכלל".

המראיין ציין בפני השחקן, כי "חוק המרכולים לא עבר בתקשורת. הוא עבר בכנסת בחודש שעבר".

על כך השיב דניאל: "אני לא מספיק בקיא במה שקורה היום בכנסת, אבל אני מבין את האנשים שנתקעו בלי חלב בשבת, ומצד שני, אני גם מבין את הרצון לייצר איזשהו צביון יהודי שחלק ממנו זה שמירת השבת. אני באמת מאמין בחיה ותן לחיות. אם בן אדם רוצה לקנות חלב בשבת ‑ תן לו לקנות חלב בשבת".
דניאל גד אבינועם שבאבניקים חוק המרכולים ידיעות אחרונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד