כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

פרסום ראשון: בניגוד לטענות המפגינים החילונים: זו הסיבה שלא חולקו דוחות באשדוד

מובילי המחאה באשדוד נגד חוק העזר העירוני שהחל להיאכף בשבועות האחרונים, פרסמו אמש כי רשמו ניצחון מסוים במאבקם, בכך שבשבת האחרונה לא ניתנו דוחות לעסקים שפתחו בשבת, אולם 'בחדרי חרדים' חושף לראשונה את הסיבה האמיתית

ההפגנה במוצאי השבת באשדוד. צילום: פלאש 90
ההפגנה במוצאי השבת באשדוד. צילום: פלאש 90



פרסום ראשון - על רקע הפתרון המתגבש בסערת השבת באשדוד: בניגוד לשבתות עברו, עיריית אשדוד לא חילקה אתמול דוחות לחנויות במתחם 'ביג' בעיר שהפרו את חוק העזר העירוני ופתחו את שעריהם בעיצומה של השבת. 'בחדרי חרדים' חושף כי למרות שמובילי המאבק החילונים טענו כי מדובר בהתקפלות העירייה בעקבות ההפגנות והמחאה, הסיבה אחרת לחלוטין.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי אי חלוקת הדוחות בשבת האחרונה באה בגלל העדר פקחים לא יהודים. בעבר, העירייה פרסמה מכרז לגיוס פקחים שאינם יהודים עבור עבודה בשבת - אולם אף אחד לא הגיש בקשה.

כעת, לאחר שבשבוע שעבר פקחים יהודים חילקו דוחות בשבת, רבנים וחברי מועצה חרדים ביקשו שהדבר לא יחזור על עצמו, לטענתם, "יצא שכרו בהפסדו", בשל כך העירייה פרסמה בימים האחרונים שוב מכרז לגיוס פקחים שאינם יהודים, ובשל העדרם לעת עתה - לא חולקו דוחות בשלב הזה למפרי החוק העירוני.

כאמור, בניגוד לאמת, מובילי המחאה בעיר ראו בהעדר חלוקת הדוחות – התקפלות של העיריה, בעקבות הלחץ וההפגנות. בדף הפייסבוק 'מחזירים את אשדוד לאשדודים' נכתב אתמול כי "מסתבר שהלחץ של התושבים כן עובד. אחרי חודש של הפגנות ומחאות ראש העיר הבין שיש תושבים באשדוד".

עוד נכתב כי "זו השבת הראשונה מזה חודש שלא חולקו קנסות במתחמי הביג פאשן והסטאר סנטר. לא ידוע לנו על בתי עסק נוספים שממוקמים באזורים אחרים, אם קיבלו או לא. יחד עם זאת, לא ננוח ולא נשקוט עד שיתוקן חוק העזר העירוני".

כזכור, ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי מגבש בימים אלו מתווה פשרה שיהיה מוסכם על כל הצדדים בעיר, חרדים וחילונים, וזאת במטרה להנמיך את גובה הלהבות ולהחזיר את השקט לעיר הדרומית, וכפי שהיה בשנים האחרונות.

"היום אני כבר יכול לומר באופטימיות זהירה, שמתגבש כיוון לפיתרון", כתב לסרי לפני מספר ימים, "אני נפגש מדי יום, עם נציגי הקהילות השונות, ועם תושבים רבים המייצגים את כלל מרקם האוכלוסיה בעיר, שומע דעות ורעיונות לפיתרון. בתקופה הקרובה אציג בפניכם תמונה רחבה של הסוגיה הסבוכה הזו, עם הדרכים האפשריות לפיתרון, עם אמונה עמוקה שאשדוד תהווה דוגמא ומופת ליכולת להתגבר על הפערים הגדולים באורח החיים בין הקבוצות השונות באוכלוסיה".

על פי הפרסומים, מתווה הפשרה של ראש העיר כולל חלוקת העיר לאזורי אכיפה, כך שעסקים מסוימים יהיו רשאים לפתוח את שעריהם בשבת בפאתי העיר.
אשדוד דוחות יחיאל לסרי פקחים יהודים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד