כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

חשיפת 'בחדרי': החרדים לחצו והסיור בוטל

הלחץ החרדי עבד - הסיור שתוכנן להתקיים היום בבית הכרם – בוטל, זאת אודות לחילול השבת שנעשה במנהל הקהילתי • ויצמן: "הוכח כי כאשר הנציגות החרדית והדתית בעירייה פועלת בשיתוף פעולה ובאחדות - ניתן לפעול למען שמירת השבת"

חשיפת 'בחדרי': החרדים לחצו והסיור בוטל



מאבק השבת בירושלים - חוזר: בעקבות לחץ הנציגים החרדים בבירה ובראשם חבר המועצה הגוראי יוחנן ויצמן – הסיור שתוכנן להתקיים היום לחברי הועדה המקומית לתכנון ובנייה, במינהל בית הכרם – בוטל, זאת אודות לחילול השבת שנעשה על ידי המינהל הקהילתי.

כזכור, 'בחדרי חרדים' חשף בשבוע שעבר כי המינהל בשכונה יקיים אירוע אשר במסגרתו המשתתפים ילקטו פטריות ביער ירושלים, תוך חילול שבת, בעקבות כך שיגר חבר המועצה יוחנן ויצמן מייל נזעם לחבריו החרדים שבו דרש את ביטול הסיור שתוכנן להתקיים היום בשעה 18:00. כאמור, הסיור בוטל.

"חברי הוועדה המקומית הוזמנו לסיור במינהל קהילתי בית הכרם לדיון בנושא תכנית 'קירוי בגין'", כתב ויצמן במכתבו.

"אלא שלצערנו", הוא ממשיך, "מינהל קהילתי זה מתכנן בשבת הקרובה סיור קטיף ובכך פורץ הוא את חומת הסטטוס קוו העירוני שנשמר בצורה כמעט מלאה מזה כשנה. פניות שנעשו בנושא זה לא נענו עד כה לצערנו".

חבר המועצה הגוראי מבקש מחבריו כי "לאור זאת, עלינו לקבל יחד החלטה להימנע מלהשתתף בסיור שמתוכנן להתקיים יום למחרת חילול השבת המתוכנן רח"ל, וזאת כדי להוכיח כי נציגי הציבור הדתי והחרדי לא יתנו יד לרומסי קדושת השבת בירושלים".

אמנם, חובתנו כחברי וועדה לשמוע את כל הצדדים ללא כל קשר להתנהלותם היום יומית, ואנו אכן עושים זאת ומכריעים לטובת תושבי העיר ללא משוא פנים. אבל יחד עם זאת, אל לנו לבוא למקום בו מבזים את הקדוש ואת היקר לנו ומבלי להתחשב ברגשות רוב תושבי העיר".

לסיום כתב כי "ומכאן גם הקריאה הדחופה לכל מי מבינינו שביכלתו להשפיע למנוע את הבושה בחילול השבת, שיעשה זאת בחלון הזמן שנותר לנו עד שבת. אך אם ח"ו לא ניענה - אין לאף אחד מבינינו הזכות לבוא למקום בו בזים למורשתנו היהודית". יצוין, כי העתק מהפנייה נשלח גם לסגן השר יעקב ליצמן.

כזכור, 'בחדרי חרדים' חשף והוביל את מאבק השבת בירושלים, שהסתיים בכך שראש העיר ניר ברקת התחייב לנציגים החרדים במועצה לשמור את הסטטוס קוו בעיר ולהעניק להם שליטה על תקציבי המינהלים הקהילתים הסוררים.

יצוין, כי עד עתה הסיכום נשמר באופן כללי, אך כפי האמור, נרשם לאחרונה סדק בשמירה על קדושת השבת, ומתחת לפני השטח, מינהלים קהילתיים שונים חוזרים לחלל את השבת בפרהסיה, וכפי שהיה בבית הכרם ובגבעה הצרפתית.

בעקבות ביטול הסיור, אמר הבוקר ויצמן ל'בחדרי חרדים' כי "הוכח כי כאשר הנציגות החרדית והדתית בעירייה פועלת בשיתוף פעולה ובאחדות - ניתן לפעול למען שמירת השבת וקדושת ירושלים. הוכחנו כי לא ניתן יד עם רומסי קדושת השבת".
שבת יוחנן ויצמן בית הכרם ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד